جدول محتوایی

 

در این مقاله قصد داریم چند اپلیکیشن شبیه ساز برای استفاده از ترمینال لینوکس در دستگاه های اندروید را به شما معرفی کنیم.

آیا می خواهید دستورات لینوکس را تمرین کنید؟ برای این کار لازم نیست که حتما از یک توزیع لینوکس استفاده کنید. وب سایت های زیادی وجود دارند که به شما اجازه می دهند از ترمینال لینوکس به صورت آنلاین استفاده کنید.

این وب سایت ها روی دسکتاپ به خوبی کار می کنند اما روی دستگاه های تلفن همراه نه.

نگران نباشید! اندروید بر اساس هسته لینوکس است. چندین برنامه وجود دارد که به شما امکان می دهد از تلفن هوشمند اندرویدی خود برای تمرین دستورات لینوکس برای اتصال به سرور راه دور از طریق SSH استفاده کنید.

برای آسان‌تر کردن مطلب و گیج نشدن شما، مطلب را به دو بخش تقسیم میکنیم. یکی که شبیه‌سازهای ترمینال در اندروید را پوشش می‌دهد، و دیگری که برای قابلیت‌های اتصال از راه دور (SSH) از اندروید به همراه رابط ترمینال طراحی شده است.

شما می توانید بر اساس نیاز خود یکی را انتخاب کنید.

 

بخش اول: برترین برنامه های شبیه ساز ترمینال لینوکس

توجه داشته باشید که برای اینکه بتوانید از دستوراتی مانند ls برای پیمایش در فهرست ها، کپی/پیست کردن و انجام عملیات پیشرفته استفاده کنید، به دسترسی root در گوشی اندرویدی خود نیاز دارید.

توجه: بدون دسترسی ریشه، شما فقط به اصول اولیه اکثر برنامه ها/ترمینال ها، مانند آزمایش پینگ، به روز رسانی، و نصب پکیجها در هر جایی که پشتیبانی می شود، محدود خواهید بود.

 

1. Qute: Terminal Emulator

 

ترمینال لینوکس اندروید 1

 

شبیه ساز ترمینال Qute دسترسی به پوسته خط فرمان داخلی دستگاه اندروید شما را فراهم می کند.

در این شبیه ساز ترمینال اندروید می توانید از دستورات محبوبی مانند ping، trace، cd، mkdir و غیره در گوشی هوشمند خود استفاده کنید. علاوه بر برخی از دستورات مفید لینوکس، می توانید فایل های bin را نیز نصب کرده و اسکریپت های پوسته ایجاد کنید.

همچنین امکان فعال کردن یک تم روشن، پنهان کردن صفحه کلید و چند ویژگی دیگر را ارائه می دهد.

متأسفانه، توسعه‌دهنده اشاره می‌کند که طبق آخرین سیاست‌های حفظ حریم خصوصی گوگل، مشکلات موجود در اندروید 11 یا جدیدتر وجود دارد. بنابراین، بدون دستگاه روت شده، نمی توان کار زیادی انجام داد.

دانلود Qute

 

2. Terminal Emulator for Android

 

ترمینال لینوکس اندروید 2

 

Terminal Emulator توسط Jack Palevich یکی از قدیمی ترین شبیه سازهای ترمینال لینوکس موجود برای اندروید است.

می‌توانید از دستورات ساده استفاده کنید، چندین پنجره اضافه کنید و از میانبرهای راه‌انداز برای سریع‌تر کردن کارها استفاده کنید.

بهترین نکته در مورد آن این است که هیچگونه تبلیغات، گزینه های خرید درون برنامه ای و هیچ عنصر حواس پرتی دریافت نمی کنید. با این حال، برای مدت طولانی نگهداری نمی شود و صفحه GitHub آن نیز در سال 2020 به نشانه پایان توسعه آن بایگانی شد.

حتی در وضعیت فعلی خود، به نظر می رسد که برای کاربران متعددی کار می کند. بنابراین، ممکن است بخواهید قبل از رد کردن آن به عنوان یک گزینه، آن را امتحان کنید.

دانلود Terminal Emulator

 

3. Material Terminal

 

ترمینال لینوکس اندروید

 

Material Terminal نسخه‌ای از «ترمینال شبیه‌ساز برای اندروید» است.

شما می توانید به همان ویژگی ها دسترسی داشته باشید. با چندین پنجره، بدون تبلیغات، پشتیبانی از دستورات اولیه خارج از جعبه، و گزینه نصب Busy Box و سایر ابزارهای خط فرمان در یک دستگاه روت شده.

دانلود Material Terminal

 

بخش دوم: کلاینت SSH و ترمینال لینوکس

1. Termux

 

ترمینال لینوکس اندروید 4

 

Termux یک شبیه ساز ترمینال بسیار محبوب است که برای اندروید در دسترس است. دارای مجموعه ای جامع از پکیج ها است که به شما امکان می دهد پوسته های bash و zsh را تجربه کنید.

با توجه به اینکه دسترسی روت دارید، می‌توانید فایل‌ها را با nnn مدیریت کرده و با nano، vim یا emacs ویرایش کنید. رابط کاربری غیر از ترمینال چیز دیگری ندارد.

شما همچنین می توانید با استفاده از SSH به سرورها دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن، شما همچنین می توانید در C با clang، make و gbd توسعه دهید. البته اینها بستگی به سلیقه شما دارد و اینکه آیا دستگاه روت شده دارید یا خیر.

همچنین می توانید صفحه GitHub آن را برای عیب یابی هر گونه مشکل کاوش کنید. در حال حاضر، به‌روزرسانی‌های نسخه Play Store به دلایل فنی متوقف شده است. بنابراین، اگر نسخه Play Store موجود کار نمی کند، می توانید آخرین نسخه را از طریق F-Droid نصب کنید.

دانلود ترموکس

 

2. Termius

 

ترمینال لینوکس اندروید 5

 

Termius یک سرویس گیرنده SSH و SFTP است که برای امکان دسترسی از راه دور از دستگاه های اندرویدی طراحی شده است.

با Termius می توانید سیستم های یونیکس و لینوکس را مدیریت کنید. صفحه Play Store آن را به عنوان یک سرویس گیرنده Putty زیبا برای اندروید توصیف می کند، و به درستی نیز چنین است.

درک رابط کاربری آسان است و گیج کننده به نظر نمی رسد. همچنین از پروتکل Mosh و Telnet نیز پشتیبانی می کند.

هنگامی که به یک دستگاه راه دور متصل می شوید، سیستم عاملی مانند Raspberry Pi، Ubuntu، Fedora را شناسایی می کند. همچنین می توانید با استفاده از صفحه کلید متصل به موبایل با این برنامه کار کنید.

دانلود Termius

 

3. JuiceSSH

 

ترمینال لینوکس اندروید 6

 

JuiceSSH یکی دیگر از سرویس گیرندگان SSH محبوب با دسته ای از ویژگی های رایگان و ارتقاء حرفه ای اختیاری است.

علاوه بر پشتیبانی از Telenet و Mosh، شما همچنین به برخی از افزونه های اضافی برای گسترش عملکردها دسترسی دارید. شما می توانید ظاهر را از طیف وسیعی از گزینه های موجود تغییر دهید و به راحتی اتصالات خود را بر اساس گروه سازماندهی کنید.

فراموش نکنید، شما همچنین از IPv6 پشتیبانی می کنید.

دانلود JuiceSSH


 

دسترسی به ترمینال لینوکس در اندروید به سادگی انتخاب یک شبیه ساز ترمینال نیست. قبل از ادامه، باید پشتیبانی از دستورات و کارهایی که می تواند به شما اجازه دهد با یک دستگاه روت شده/غیر روت شده انجام دهید را بررسی کنید. برای استفاده های اولیه و ساده، همه گزینه های بالا کارتان را راه می اندازد.

 

17رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: