جدول محتوایی

از آنجایی که طراحی وب و بهترین شیوه های آن همواره در حال پیشرفت هستند، طراحان وب باید دائماً خود را با چالش ها و فرصت های جدید وفق دهند. در سال 2023، چندین متد طراحی وب و پیشرفت های هوش مصنوعی نحوه ایجاد و تجربه وب سایت ها را تغییر داده است.

از تایپوگرافی گرفته تا پایداری و هوش مصنوعی، این مقاله جامع به بروزترین روش های طراحی وب که که در حال توسعه هستند، میپردازد.

 

خرید هاست وردپرس ارزان قمت مخصوص میزبانی سایت های وردپرسی

 

بهترین متد های ترند شده طراحی وب سایت برای سال 2023

طراحی تجربه کاربری (UX) بخش مهمی از متد طراحی وب سایت شما است. اگر می خواهید توجه بازدیدکنندگان خود را به خود جلب کنید، طراحی وب سایت شما باید هم کاربردی و هم از نظر بصری بی نقص باشد.

بدون مقدمه، بیایید به برخی از متد های برتر طراحی وب برای سال 2023 بپردازیم.

1. تایپوگرافی Bold

تایپوگرافی همیشه یک عنصر حیاتی در طراحی وب بوده است، اما سال 2023 سال تایپوگرافی بولد است.

طراحان وب به تایپوگرافی بزرگ، فونت های پررنگ، و حتی تایپوگرافی یکپارچه سازی با سیستم عامل روی می آورند تا از بقیه متمایز شوند. علاوه بر افزودن جذابیت بصری، این طرح‌بندی‌های چاپی با آسان‌تر خواندن و پیمایش وب‌سایت، تجربه کاربر را افزایش می‌دهند.

مثال :

متد طراحی وب با تایپوگرافی بولد

 

2. طراحی حالت تاریک (Dark Mode)

حالت تاریک چیزی بیش از یک متد طراحی وب است. این گزینه ای است که عملکرد وب سایت را افزایش می دهد و به جذابیت زیبایی سایت می افزاید. ارائه عناصر طراحی حالت تاریک به کاهش فشار چشم کمک می کند. علاوه بر این، می تواند عمر باتری صفحه نمایش های OLED را بهبود بخشد.

طراحی دارک مد

بسیاری از وب سایت ها، از جمله گوگل، از حالت تاریک پشتیبانی می کنند. معمولاً کاربران می‌توانند بین حالت تاریک یا روشن یکی را انتخاب کنند یا از وب‌سایت بخواهند تنظیمات سیستم را در دستگاهشان منعکس کند.

 

3. استفاده از عناصر سه بعدی

عناصر و انیمیشن های سه بعدی در حال تبدیل شدن به بخش جدایی ناپذیر طراحی وب سایت مدرن هستند.

این عناصر تعاملی تجربه‌ای پویاتر و جذاب‌تر را برای بازدیدکنندگان سایت ارائه می‌دهند. از تکنیک‌های انیمیشن که صفحات را پویا می‌کند تا ادغام واقعیت مجازی، در سال 2023 شاهد افزایش وب‌سایت‌های تعاملی هستیم که کاربران را در دنیای مجازی درگیر می‌کنند.

مثال :

متد طراحی وب 3d

صفحه فرود Inboda دارای عناصر سه بعدی در بخش Hero خود است که عمق بیشتری در طراحی ایجاد می کند. برای دستیابی به اثر مشابه، از نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی مانند بلندر یا گوگل وب دیزاینر استفاده کنید.

 

4. پایداری و طراحی سازگار با محیط زیست

عناصر طراحی سازگار با محیط زیست راه خود را به طراحی وب باز می کنند. از طرح‌های رنگی که عناصر طبیعی را منعکس می‌کنند تا یک طراحی کلی مینیمالیستی، طراحان وب به طور فزاینده‌ای بر ایجاد وب‌سایت‌هایی تمرکز می‌کنند که ارزش‌های مدرن را در مورد پایداری منعکس می‌کنند.

مثال:

طراحی وب سازگار با محیط زیست

 

5. اشکال انتزاعی و هندسی

جدا شدن از متد های سنتی طراحی وب، اشکال انتزاعی و ارگانیک در حال حاضر در دنیای طراحی ترند هستند. این اشکال جذابیت بصری را افزایش می‌دهند و کل صفحه را پویاتر و روان‌تر نشان می‌دهند. در سال 2023، این یکی از متد های محبوب طراحی وب است که رویکرد طراحی مدرن تری را ارائه می دهد.

مثال :

گوشه های گرد و اشکال دایره ای، بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری درگیر می کند. اضافه کردن یک ماسک یا گرد کردن گوشه‌های برخی از تصاویر در صفحات خود را برای جلوه پویاتر مرور در نظر بگیرید.

 

6. نئومورفیسم (Soft UI)

Neumorphism یا Soft UI، اسکئومورفیسم و عناصر طراحی مسطح را ترکیب می کند تا رابط های نرم، آسان برای تعامل و بصری جذاب ایجاد کند. این روند طراحی در مورد ظرافت و تجربه لمسی است که دارای حداقل تضاد رنگی و عناصر ملایم و برجسته است.

مثال :

یک رویکرد UI نرم برای برندهایی که به ظاهر مینیمالیستی و شفاف اهمیت می دهند، به خوبی کار می کند. علاوه بر این، نئومورفیسم را می توان در طراحی اپلیکیشن نیز اعمال کرد.

 

7. تعاملات جزیی

تعاملات جزیی، مانند افکت های شناور و انیمیشن های دکمه ای، در افزایش تعامل کاربر بسیار مهم هستند. این عناصر طراحی کوچک تأثیر قابل توجهی بر تجربه کلی کاربر می گذارند و به وب سایت شما ظاهر و احساس حرفه ای می بخشند.

مثال :

تعاملات جزیی

8. طراحی احساسی و داستان سرایی

طراحی احساسی در حال تبدیل شدن به یک نقطه کانونی است زیرا هدف طراحان وب ایجاد تجربیاتی است که در سطح عمیق تری با بازدیدکنندگان طنین انداز شود. طراحان می‌توانند با استفاده از رنگ‌ها، تصاویر و تایپوگرافی که احساسات یا نگرش‌های خاصی را برمی‌انگیزد، به طور قابل‌توجهی بر تعامل بازدیدکنندگان تأثیر بگذارند.

مثال :

متد طراحی وب احساسی

وب سایت های کاربر پسند نه تنها باید بصری برای استفاده باشند، بلکه باید ارزش های کلیدی برند شما را نیز به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، قالب کریستین از فونت های گرد و صورتی ملایم برای ایجاد فضایی زنانه و ملایم استفاده می کند.

 

9. تایپوگرافی و پالت های رنگی ترند

با دور شدن طراحان از سبک طراحی تک رنگ، رنگ‌های روشن دوباره بازمی‌گردند. گرایش‌های تایپوگرافی در طراحی وب به سمت یک مرحله آزمایشی با قلم‌های پررنگ و بزرگ که بر حوزه طراحی دیجیتال تسلط دارند، پیش می‌رود.

مثال :

پالت رنگی

استفاده از رنگ های تاکیدی را برای برجسته کردن نکات کلیدی فروش در عناوین خود در نظر بگیرید. تضاد واضح بین پس زمینه و تایپوگرافی شما نیز خوانایی را افزایش می دهد.

 

10. گرادیانت و طیف های رنگی

گرادیانت ها در حال بازگشت هستند و عمق و علاقه بصری را به طرح های مسطح اضافه می کنند. این متد طراحی وب از نظر بصری جذاب است و به جلب توجه بازدیدکنندگان وب سایت به عناصر مهم در صفحه کمک می کند.

مثال :

از پس زمینه های گرادیانت میتوانید در بخش های اصلی خود استفاده کنید. این موضوع به برجسته کردن محصول یا عنوان شما کمک می کند و اطمینان می دهد که بازدیدکنندگان هیچ اطلاعات مهمی را از دست نمی دهند.

 

11. میکروکپی و مکالمه با کاربر

مکالمه و اررتباط دوستانه با کاربران اهمیت زیادی دارد و کاربران را در پیچ و خم طراحی وب مدرن راهنمایی می کند. هنگامی که با عناصر رابط کاربری مکالمه همراه می شود، این نشانه های متنی کوچک می تواند یک تجربه یکپارچه و کاربر پسند را ارائه دهد.

مثال :

علاوه بر استفاده از میکروکپی در صفحه‌های بارگذاری، فهرست‌ها و اطلاعات را در طراحی وب خود در نظر بگیرید. به این ترتیب، اطمینان می‌دهید که کاربران هیچ مرحله مهمی را که می‌تواند باعث سردرگمی شود را از دست ندهند.

 

12. ترکیب تصاویر با عناصر گرافیکی

روند ترکیب عکس ها با عناصر گرافیکی، مانند متن و اشکال، لایه جدیدی از عمق را به صفحات وب اضافه می کند. این رویکرد نوآورانه یک تجربه منحصر به فرد و از نظر بصری جذاب ایجاد می کند که بازدیدکنندگان وب سایت را درگیر می کند.

مثال :

پوشاندن تصاویر با متن و آیکن ها با ویرایشگر سایت ما با کشیدن و رها کردن ساده است. کافیست یک بلوک متن را انتخاب کنید و آن را روی یک تصویر قرار دهید. به یاد داشته باشید که بررسی کنید که خواندن متن همچنان آسان باشد. به دنبال تصاویری باشید که رنگ های متضاد یا متضاد با بلوک های متن شما دارند.

نتیجه گیری

از تایپوگرافی بولد و فضای سفید گرفته تا ادغام هوش مصنوعی، متد های طراحی وب سایت به سمت تجربه های پویاتر، تعاملی و شخصی تر تغییر می کند.

اگر به تازگی قصد طراحی یک سایت جدید را دارید به نکات زیر توجه کنید:

  1. قابل مشاهده باشد. برای برجسته کردن محصولات یا خدمات خود از رنگ های روشن، فونت های پررنگ و پس زمینه گرادیان استفاده کنید.
  2. پایداری را حفظ کنید. با استفاده از طراحی مینیمالیستی و اشکال انتزاعی نشان دهید که پایداری برای شما اهمیت دارد.
  3. از هوش مصنوعی استفاده کنید از هیت مپ و بهبود سئو گرفته تا ادغام ربات چت، از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه کاربری و طراحی کلی وب خود استفاده کنید.
  4. زمان هیجان انگیزی برای درگیر شدن در دنیای طراحی وب است و دیدن اینکه این روندهای طراحی وب ما را در سال های آینده به کجا می برند بسیار جذاب خواهد بود.

 

21رای - امتیاز 4.8 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: