جدول محتوایی

چرا ریدایرکت به https مهم است ؟

برای انتقال یا ریدایرکت ترافیک به https ابتدا باید گواهینامه SSL را نصب کرده باشیم. ممکن است تا قبل از آن کاربران url سایت شما را با http باز میکردند. اما الان میخواهید هنگامی که همان url قبلی (یعنی با http – بدون https) توسط کاربران وارد میشود، بطور خودکار وارد url جدید یعنی https شوند.

مثال :

پس از این که مطمئن شدید گواهینامه SSL را نصب کرده اید، میتوانید سرور خود را به گونه ای پیکربندی کنید که بازدیدکنندگان به طور خودکار به نسخه امن وب سایت شما ریدایرکت شوند. این موضوع تضمین می کند که اطلاعات ارسال شده به وب سایت شما به صورت ایمن رمزگذاری شده است.

داشتن SSL یا پروتکل https برای مدیران سایتها اهمیت بسیار بلایی دارد. زیرا اعتبار و امنیت یک سایت را ثابت میکند. گوگل استفاده از https را یک امتباز مثبت برای سایت ها در نظر گرفته است. و به سایت هایی که این موضوع را رعایت کنند رتبه بالاتری میدهد. همچنین اگر دقت کرده باشید هنگامی که با مرورگر کروم وارد یک سایت http میشوید برای شما یک هشدار امنیتی میدهد.

ssl

 

آموزش ریدایرکت از HTTP به HTTPS

برای تغییر مسیر ترافیک HTTP به HTTPS، باید یک فایل htaccess. ایجاد کنید و کدهای لازم را در آن بنویسید. شما می توانید به راحتی این فایل را با استفاده از فایل منیجر cPanel ایجاد (یا ویرایش) کنید. همچنین، می‌توانید فایل را با استفاده از یک ویرایشگر متن در سیستم خود ایجاد کرده و آن را در سرور آپلود کنید.

ابتدا باید یک فایل htaccess. ایجاد کنیم.

 

[highlight color=”yellow”]نکته : در این آموزش با کنترل پنل cPanel پیش میرویم[/highlight]

 

1. پس از ورود به کنترل پنل هاست خود، وارد File manager شوید.

2. در پنجره مدیریت فایل که باز می شود، روی دکمه Settings در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

3. وقتی پنل Preferences باز شد، تیک گزینه Show Hidden Files (dotfiles) را فعال کنید و روی Save کلیک کنید.

4. حالا با استفاده از منوی درختی سمت چپ به root سایت خود بروید. ببینید آیا فایلی به نام .htaccess وجود دارد یا خیر. اگر cms هایی مانند وردپرس را نصب کرده باشید این فایل بطور پیشفرض در سرور شما ایجاد میشود.

خدمات میزبانی وبسایت خود را به ایرانیکا سرور بسپارید

5. اگر فایل htaccess. را نمی بینید، در بالای صفحه، روی + File کلیک کنید. در پنلی که باز می شود، در فیلد New File Name نام فایل یعنی htaccess. را وارد کرده و روی Create New File کلیک کنید.

6. در هر حال (چه فایل را ساخته اید و چه از قبل موجود بوده)، فایل htaccess. را انتخاب و روی دکمه Edit کلیک کنید.

7. اکنون ویرایشگر متن cPanel باز می شود. اگر یک فایل htaccess. را ایجاد کرده باشید یک صفحه خالی خواهید دید. دز غیر انصورت اگر از قبل این فایل موجود بوده، چنین چیزی مشاهده میکنید.

8. اگر فایل شما از قبل موجود بوده، در کد ها بدنبال RewriteEngine بگردید. درصورتی که وجود داشت آنرا ویرایش و کد زیر را جایگزین آن کنید. اگر هم فایل شما جدید است، میاز به کار خصی نیست و کپی کد زیر کافیست.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} off
RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

9. برای تکمیل کار، روی Save changes کلیک کنید.

 

جمع بندی

بعد از انجام این مراحل، خیالتان راحت باشد که تغییر مسیر از http به https انجام میشود. اگر هر گونه سوال یا ابهامی در مورد این آموزش داربد، کامنت بگذارید.

 

 

 

 

13رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: