جدول محتوایی

آموزش مشاهده همه برنامه های باز در ویندوز 10 و 11 و مک

این مقاله ایرانیکاسرور به شما آموزش می‌دهد که چگونه به سرعت همه پنجره‌ها و برنامه های باز خود را در رایانه شخصی یا مک خود نشان دهید.

هنگامی که با چندین برنامه در رایانه خود کار می کنید، به راحتی ممکن است تعداد برنامه های باز خود را از فراموش کنید. خوشبختانه ویندوز 11، ویندوز 10 و macOS همگی دارای میانبرهای صفحه کلید و ابزارهای مفیدی هستند که انجام چند کار را آسان می کند.

در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید.

 

روش 1:برنامه های باز ویندوز 10

 

1.از Task View برای نمایش تمام پنجره ها در یک صفحه استفاده کنید. نماد Task View به طور پیش فرض در taskbar شما قرار دارد و مانند سه پنجره مستطیل شکل با یک اسلایدر در سمت راست به نظر می رسد.

این کار همه پنجره های باز را روی یک صفحه نمایش می دهد و ساده ترین راه برای دیدن همه پنجره های باز است.

  • اگر دکمه Task View را در تسک بار نمی بینید، روی تسک بار کلیک راست کنید و Show Task View Button را انتخاب کنید. با فشردن کلید Windows + Tab نیز می توانید Task View را باز کنید.
  • اگر دسکتاپ مجازی ایجاد کرده‌اید که روی آن برنامه‌های مختلفی اجرا می‌کنید، روی هر دسک‌تاپ مجازی در نوار بالای Task View کلیک کنید تا پنجره‌های باز آن دسک‌تاپ را مشاهده کنید.

برنامه های باز

 

2. Show windows slide by slide.

راه دیگر برای دیدن همه برنامه های باز در یک صفحه، تراز کردن آنها با استفاده از گزینه های موجود در تسک بار است. روی ان کلیک راست کنید و سپس یکی از این گزینه ها را برای نمایش تمام پنجره های باز انتخاب کنید:

  • Cascade windows را انتخاب کنید تا پنجره‌های باز به‌صورت آبشاری نشان داده شوند و نوار عنوان هر پنجره قابل مشاهده باشد.
  • برای نمایش تمام پنجره های باز در یک یا چند پشته عمودی، Show windows stacked را انتخاب کنید. تعداد پشته ها به تعداد پنجره های باز بستگی دارد.
  • گزینه Show windows side by side شبیه به ویژگی انباشته است اما آنها را به جای عمودی به صورت افقی نمایش می دهد.

 

3.برای مشاهده و جابه‌جایی بین برنامه‌ها، Alt+Tab ↹ را امتحان کنید. کلید Tab را رها کنید در حالی که Alt را نگه  می دارید تا تمام پنجره های باز نمایش داده شوند.

این میانبر برای جابه‌جایی سریع بین برنامه‌های باز با استفاده از کلیدهای صفحه‌کلید به جای ماوس عالی است، اما  راهی سریع برای دیدن پنجره‌های باز هم محسوب می شود.

  • برای جابه‌جایی به پنجره‌ای دیگر، از کلید Tab (در حالی که Alt را نگه می دارید) برای پیمایش در برنامه‌های باز استفاده کنید. وقتی به کلیدی که می‌خواهید در معرض دید قرار دهید رسیدید، هر دو کلید را رها کنید.

 

4.همه برنامه‌ها و فرآیندهای باز را با Task Manager مشاهده کنید. Task Manager تمام برنامه‌ها و فرآیندهای پس‌زمینه‌ای را که در رایانه شما در حال اجرا هستند نمایش می‌دهد.

می توانید با فشار دادن همزمان Control + Shift + Esc یا با کلیک راست روی Task bar و انتخاب Task Manager، آن را به سرعت باز کنید.

  • وقتی Task Manager باز می شود، لیست مختصری از برنامه های باز را مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، از جمله فهرستی از فرآیندهای در حال اجرا در پس‌زمینه، روی More details کلیک کنید.
  • برنامه‌هایی که در قسمت «Apps» در تب Processes قرار دارند، آن‌هایی هستند که پنجره‌هایشان باز یا کوچک‌شده است.

 

 

روش 2: برنامه های باز ویندوز 11

 

1.از Task View برای نمایش همه پنجره ها در یک صفحه استفاده کنید.

ایکون Task View مانند دو مربع روی هم افتاده به نظر می رسد – یکی سفید و دیگری خاکستری – و آن را در task bar  در پایین صفحه پیدا خواهید کرد.

این روش همه پنجره ها را روی یک صفحه نمایش می دهد و ساده ترین راه برای دیدن همه پنجره های باز است. با فشردن کلید Windows + Tab نیز می توانید Task View را باز کنید.

  • اگر ایکون Task View را در تسک بار نمی‌بینید، روی ان کلیک راست کرده، Taskbar settings را انتخاب کنید و سپس روی سوئیچ کنار “Task View” کلیک کنید تا آن را روشن کنید.
  • اگر از دسکتاپ مجازی برای اجرای مجموعه های مختلف برنامه ها استفاده می کنید، هر دسکتاپ را در پایین Task View خواهید دید. روی دسکتاپ کلیک کنید تا پنجره های باز شده روی آن دسکتاپ را مشاهده کنید:

2.ماوس خود را روی ایکون های تسک بار برای یک نگاه سریع نگه دارید. هنگامی که برنامه ای را در ویندوز 11 باز می کنید، ایکون آن در تسک بار قابل مشاهده است.

برنامه‌هایی که پنجره‌های باز دارند، زیر خط‌های سفید روی نسک بار دارند.

نشانگر ماوس خود را روی هر یک از ایکون ها با یک زیر خط سفید نگه دارید تا تصاویر کوچک پنجره(های باز) آن را ببینید.
سپس می توانید روی یکی از ریز عکسها کلیک کنید تا آن پنجره به نمایش درآید.

  • نشانگر خود را روی ایکون Task View نگه دارید تا همه دسکتاپ‌های باز را ببینید. سپس می توانید روی یکی از دسکتاپ های باز کلیک کنید تا به آن دسکتاپ بروید.

 

3.برای مشاهده و جابه‌جایی بین برنامه‌ها، Alt+Tab ↹ را امتحان کنید. کلید Tab را رها کنید در حالی که Alt را نگه می دارید تا تمام پنجره های باز نمایش داده شوند.

این میانبر برای جابه‌جایی سریع بین برنامه‌های باز با استفاده از کلیدهای صفحه‌کلید به جای ماوس عالی است، اما برای دیدن پنجره‌های باز نیز راه مناسبی محسوب می شود.

  • برای جابه‌جایی به پنجره‌ای دیگر، از کلید Tab (در حالی که Alt را نگه می دارید) برای پیمایش در برنامه‌های باز استفاده کنید. وقتی به کلیدی که می‌خواهید در معرض دید قرار دهید رسیدید، هر دو کلید را رها کنید.

برنامه های باز

4.برای جابه‌جایی به پنجره‌ای دیگر، از کلید Tab (در حالی که Alt را نگه میدارید) برای پیمایش در برنامه‌های باز استفاده کنید. وقتی به کلیدی که می‌خواهید در معرض دید قرار دهید رسیدید، هر دو کلید را رها کنید.

  • وقتی Task Manager باز می شود، لیست مختصری از برنامه های باز را مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، از جمله فهرستی از فرآیندهای در حال اجرا در پس‌زمینه، روی More details کلیک کنید.
  • برنامه‌هایی که در قسمت «Apps» در تب Processes قرار دارند، آن‌هایی هستند که پنجره‌هایشان باز یا کوچک‌شده است.

 

کلید های میانبر برنامه های باز

 

روش 3: برنامه های باز Mac

 

1. از Mission Control برای دیدن همه پنجره های باز در یک صفحه استفاده کنید.

این ساده‌ترین راه برای مشاهده اینکه کدام برنامه‌ها در مک شما باز هستند، است.

اگر Spaces را برای اجرای برنامه های مختلف ایجاد کرده باشید، هر Space را در بالای Mission Control خواهید دید. برای مشاهده پنجره‌هایی که در آن فضا باز هستند، روی یک Space کلیک کنید.

برای باز کردن Mission Control یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  • در کیبرد اپل، کلید Mission Control (F3) را در ردیف بالای کلیدها فشار دهید. این کلید دارای ایکون یک مستطیل شامل سه مستطیل کوچکتر است.
  • اگر از مک‌بوک استفاده می‌کنید، با سه انگشت روی پد لمسی به بالا بکشید.
  • اگر مک بوک شما دارای نوار لمسی است، روی نماد سه مستطیل ضربه بزنید.
  • اگر ماوس مجیک دارید، با دو انگشت روی سطح آن دو ضربه بزنید.
  • همزمان Control + Up Arrow (فلش رو به بالا) را روی صفحه کلید فشار دهید.
  • روی برنامه Mission Control در پوشه Applications خود دوبار کلیک کنید.

 

2.برای مشاهده و جابه‌جایی بین برنامه‌ها، ⌘ Command+Tab ↹ را امتحان کنید.

این میانبر برای نمایش سریع همه برنامه های باز عالی است. هنگامی که این ترکیب را فشار می‌دهید، کلید Tab را رها کنید و همچنان کلید Command را نگه دارید تا برنامه‌های باز را در معرض دید نگه دارید.

  • برای جابه‌جایی به یکی از پنجره‌های باز: در حالی که Command را نگه می‌دارید، از کلیدهای جهت‌نمای چپ و راست برای انتخاب برنامه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید استفاده کنید و سپس کلید Command را رها کنید تا آن را در معرض دید قرار دهید.

 

 

3.برای مشاهده و بستن برنامه های باز، منوی Force Quit را باز کنید.

Force Quit برای کمک به بستن سریع برنامه‌ها وجود دارد، اما می‌توانید از آن برای مشاهده سریع پنجره‌هایی که در Mac شما باز هستند استفاده کنید. برای باز کردن این منو، Command + Option + Esc را همزمان فشار دهید.

  • با انتخاب  و کلیک کردن بر روی Force Quit (خروج اجباری)، می توانید یک برنامه را در این پنجره ببندید.

 

برنامه های باز

4.همه برنامه‌ها و فرآیندهای باز را با Activity Monitor مشاهده کنید.

Activity Monitor نه تنها به شما نشان می دهد که کدام برنامه ها باز هستند، بلکه به شما می گوید که هر برنامه چقدر از حافظه، انرژی و قدرت CPU استفاده می کند.

برای باز کردن Activity Monitor، به پوشه Applications خود در Finder بروید، روی پوشه Utilities دوبار کلیک کنید و سپس روی Activity Monitor دوبار کلیک کنید.

  • Activity Monitor  اطلاعات مربوط به فرآیندهای در حال اجرا در پس‌زمینه را  هم نشان می‌دهد.
  • روی تب های بالای Activity Monitor کلیک کنید تا در مورد منابعی که هر برنامه یا فرآیند باز مصرف می‌کند مطلع شوید.

خرید سرور مجازی

خرید سرور مجازی

جمع بندی

در اخر  چندین نکته دیگر نیز قابل ذکر هستند، که در لیست زیر قرار دادیم:

  •  تعداد پنجره های باز را برای یک برنامه در مک خود کاهش دهید: با باز شدن هر یک از پنجره های برنامه، روی منوی Window کلیک کرده و Merge All Windows را انتخاب کنید. برای بازگرداندن یک برگه ترکیبی به پنجره خودش، برگه را انتخاب کنید، روی منوی Window کلیک کنید و سپس Move Tab to New Window را انتخاب کنید.
  • اگر از یک برنامه مک استفاده می‌کنید که چندین پنجره باز دارد و می‌خواهید همه آنها را به یکباره ببندید، Command + Option + W را فشار دهید.

در این مقاله به مشاهده همه برنامه های باز در ویندوز 10 و 11 و مک با کلید های میانبر مختلف و روش های جداگانه پرداختیم. موفق باشید!

8رای - امتیاز 4.9 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: