جدول محتوایی

اگر شما هم در محل کار یا منزل خود از تلفن های اینترنتی Yealink استفاده میکنید، ممکن است با تماس های ناشناس با سرشماره های 100، 1000 یا 10000 روبرو شده باشید. این اتفاق ممکن از در ساعات مختلف روز بیفتد و میتواند بسیار آزار دهنده باشد.

در این مقاله آموزشی، نحوه برطرف کردن مشکل تماس های ورودی ناشناس در تلفن های Yealink را آموزش خواهیم داد.

علائم بروز این مشکل :

  • تلفن ها با 100، 1000 یا 10000 به عنوان شناسه تماس گیرنده زنگ می زنند و وقتی تماس را جواب میدهید هیچ کس پشت خط به شما پاسخ نمیدهد.
  • ممکن است فقط یک بار اتفاق بیفتد، یا در ساعات مختلف روز چندین بار پشت سر هم این تماس ها تکرار شود.
  • بررسی گزارش های سیستم تلفن یا ارائه دهنده voip شما به هیچ وجه این تماس ها را نمیشناسد.

این تماس‌ها به‌طور انبوه توسط ابزاری به نام “sip auditing tool” به نام SipVicious انجام می‌شود. کل محدوده IP را اسکن می کند و به همه تلفن های voip در آن محدوده که می تواند دسترسی داشته باشد زنگ می زند. این بدان معناست که SipVicious فقط می‌تواند تلفن‌های موجود در شبکه محلی خود، تلفن‌هایی که پشت روتر نیستند یا تلفن‌هایی که دارای پورت‌های forward هستند را اسکن کند. در نتیجه، این اتفاق بیشتر برای افرادی که از یک ارائه دهنده voip سرویس میگیرند اتفاق می افتد.

با افزایش تعداد این اسکن ها، سازندگان تلفن شروع به اضافه کردن لایه های امنیتی در دستگاه های خود کرده اند که تلفن های Yealink هم شامل آنها میشود. 2 گزینه وجود دارد که باید در تلفن Yealink خود تغییر دهید تا این تماس ها متوقف شود.

آپدیت تلفن yealink

 

مراحل بلاک کردن تماس های ناشناس در تلفن های Yealink

1. پیدا کردن IP محلی تلفن

برای اینکه بتوانید تنظیمات تلفن را دستکاری کنید باید در ابتدا بدانید که IP محلی یا لوکال تلفن شما چیست. برای اینکار باید در تلفن خود با ورود به بخش Menu، سپس Status، در مقابل گزینه IPv4 ببینید که چه IP برای تفلن شما ست شده است. مثلا میتواند 192.168.1.2 باشد.

 

2. ورود به بخش تنظیمات

برای ورود به ابتدا مطمئن شوید کامپیوتر شما و تلفن، به یک شبکه اینترنت متصل هستند. سپس IP تلفن را در مرورگر باز کنید. برای لاگین از نام کاربری و پسورد admin استفاده کنید تا وارد پنل شوید.

لاگین به تنظیمات

3. اعمال تنظیمات

  1. “Allow IP Call”: این گزینه را باید در بخش Features که در می توانید آن را در ویژگی ها / اطلاعات عمومی پیدا کنید و باید غیرفعال شود.

    در اینجا Allow IP Call را پیدا نموده و آن را روی Dissabled تنظیم کنید.
    تلفن Yealink
  2. Accept SIP Trust Server Only: این گزینه هم دقیقا در همین صفحه و بالای مورد قبلی موجود است که باید روی Enabled تنظیم شود.

    در نهایت برای اعمال تغییرات روی Confirm کلیک کنید.

مراحل به اتمام رسید. تلفن Yealink شما دیگر تماسی از منابع ناشناس را دریافت نمیکند.

 

6رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: