اگر مدیر یک شبکه هستید و می خواهید دامنه وب سایت را در روتر میکروتیک (مانند فیس بوک، یوتیوب، توییتر یا سایر رسانه های اجتماعی) بلاک کنید، می آموزش زیر را دنبال کنید.

 

خرید سرور مجازی میکروتیک ایران و اروپا

 

آموزش بلاک کردن سایت در میکروتیک

مرحله 1: نام وب سایت را به لیست اضافه کنید و سپس اقدام به پذیرش یا حذف URL کنید. برای انجام این کار به مسیر زیر بروید :

IP> Firewall > “layer7 protocols”.

مرحله 2: روی آیکون مثبت کلیک کنید. در پنجره کوچک باز شده، یک نام برای دامنه وب سایت و در کادر Regexp عبارت دامنه مانند

^.+(yourdomain).*$ را تایپ کنید.

بلاک کردن سایت در میکروتیک

 

مرحله 3: در این مرحله از آموزش بلاک کردن سایت در میکروتیک، باید به URL ها اجازه دسترسی یا عدم دسترسی را بدهید. برای انجام این کار، به تب اول “filter rules” برگردید و روی علامت “+” کلیک کنید.

 

مرحله 4: روش زنجیره ای “forward” را انتخاب و اجازه دهید آدرس مبدا و مقصد خالی باشد زیرا می خواهیم این قانون را برای همه کاربران متصل به شبکه انجام دهیم. از لیست کشویی “پروتکل” 6 (TCP) را انتخاب کنید و 80 و 443 را در قسمت پورت وارد کنید. توجه داشته باشید که شماره پورت ها را باید با کاما (,) جدا کنید.

 

مرحله 5: به تب Advanced بروید و نام URL تعریف شده در مرحله 2 را از قسمت “پروتکل لایه 7” انتخاب کنید.

 

 

مرحله 6: به تب action بروید و از قسمت “action” نوع اقدام را انتخاب کنید. برای اجازه دسترسی به URL، “accept” را انتخاب کنید و برای جلوگیری از دسترسی به URL، “Drop” را انتخاب کنید.

 

 

نتیجه

با استفاده از این آموزش می توانید وب سایت ها را در میکروتیک مسدود کنید یا به دامنه های وب سایت در شبکه خود دسترسی پیدا کنید. روتر میکروتیک ابزارهای زیادی برای پیکربندی و مدیریت شبکه دارد، در این مقاله نحوه مسدود کردن وب سایت ها را در روتر میکروتیک پیدا کرده اید. به عنوان مثال با این آموزش، می توانید یوتیوب را در سرور میکروتیک مسدود کنید.

16رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: