جدول محتوایی

ایجاد یک حسابFTP به شما کمک می کند به یک سرور FTP متصل شوید، جایی که می توانید فایل های وب را آپلود، دانلود و ویرایش کنید. همچنین شما را قادر می سازد تا افراد دیگر را در مدیریت وب سایت خود بدون به اشتراک گذاشتن اعتبار حساب اصلی خود با آنها مشارکت دهید.

این مقاله به شما نشان می دهد که چرا به یک حسابFTP نیاز دارید و چگونه می توانید چندین حسابFTP در cPanel ایجاد کنید. همچنین شما را در پیکربندی دایرکتوری که کاربران جدید FTP می توانند به آن دسترسی داشته باشند، راهنمایی می کنیم.

خرید سرور مجازی و هاست وردپرس

حساب FTP چیست؟

یک حساب پروتکل انتقال فایل (FTP) یک حساب کاربری است که برای دسترسی به خدمات FTP ایجاد شده است. این به شما امکان می دهد از طریق یک سرویس گیرنده FTP بین ایستگاه کاری محلی خود و یک سرور ارتباط برقرار کرده و فایل ها را انتقال دهید.

به طور معمول، ارائه دهندگان هاست به کاربران اجازه دسترسی به سرور و مدیریت فایل های وب خود را در قالب یک حساب FTP می دهند.

یک حساب FTP از یک میزبان FTP، یک نام کاربری و یک رمز عبور تشکیل شده است. معمولاً به یک وب سایت، شبکه یا سرور FTP پیوند داده شده است.

چرا به یک حسابFTP نیاز دارید؟

اگر این کار را از طریق اتصال FTP انجام دهید، مدیریت تعداد زیادی فایل راحت تر و ایمن تر است. در حالی که مدیریت فایل کنترل پنل میزبانی وب شما نیز می تواند این کار را انجام دهد، FTP در پردازش چندین فایل وب کار بهتری انجام می دهد.

همچنین امکان داشتن بیش از یک حساب FTP برای کاربران مختلف وجود دارد که به شما امکان می دهد حجم کار را با اعضای تیم به اشتراک بگذارید. این به آنها اجازه دسترسی برای توسعه سایت را بدون دادن رمز اصلی حساب FTP به آنها می دهد.

اگر وب‌سایت‌های زیادی دارید، به شما در مدیریت آن‌ها نیز کمک می‌کند. از آنجایی که یک حساب FTP فقط به یک نام دامنه دسترسی می دهد، می توانید دسترسی یک توسعه دهنده وب را فقط به یک سایت فراهم کنید و امنیت کلی را بهبود ببخشید.

چگونه یک حساب FTP در سی پنل ایجاد کنیم؟

سرویس های میزبانی که از cPanel استفاده می کنند قبلاً به طور پیش فرض یک حساب FTP برای کاربران خود ارائه می دهند. شما فقط باید با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید خدمات FTP را در سرور میزبان شما فعال کنند.

اگر حساب میزبانی شما از یک آدرس IP اختصاصی استفاده می کند، از نام کاربری و رمز عبور حساب cPanel خود برای ورود به FTP استفاده کنید.

اگر حساب روی یک IP مشترک است، به این معنی که بین چندین دامنه به اشتراک گذاشته شده است، باید از نام کاربری کامل حساب FTP – مانند [email protected] – و رمز عبور برای ورود به FTP استفاده کنید.

یک کاربر FTP ایجاد کنید

اگر می‌خواهید به سایر کاربران بدون دادن اعتبار ورود به cPanel اصلی دسترسی داشته باشید، حساب‌های FTP جدیدی ایجاد کنید. همچنین می توانید با اختصاص دادن هر کاربر به یک فهرست خاص، سطوح دسترسی را پیکربندی کنید.

برای ایجاد یک کاربر FTP در cPanel مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد حساب سی پنل خود شوید.
  2. در قسمت Files، روی FTP Accounts کلیک کنید.
  3. در قسمت Add FTP Account، قسمت Login را با نام کاربری مورد نظر پر کنید.
  4. یک نام دامنه را از منوی کشویی دامنه انتخاب کنید. نام کاربری حساب cPanel FTP ترکیبی از نام در قسمت Login و منوی Domain در زیر آن خواهد بود. در این مثال، نام کاربری [email protected] خواهد بود.
  5. رمز عبور را در قسمت Password وارد کنید. لطفاً توجه داشته باشید که سیستم cPanel رمز عبور شما را ارزیابی می کند و نشانی را در نوار Strength نشان می دهد. اگر رمز عبور شما قوی در نظر گرفته شود، نوار سبز می شود. اگر برای ایجاد رمز عبور قوی به کمک نیاز دارید، روی Password Generator کلیک کنید.
  6. رمز عبور خود را مجدداً در قسمت Password (دوباره) وارد کنید تا آن را تأیید کنید.
  7. فهرست اصلی حساب را در قسمت Directory وارد کنید. اینجا جایی است که سطح دسترسی کاربر را تعیین می کنید. به عنوان مثال، public_html به عنوان فهرست اصلی به این معنی است که کاربر می تواند به هر دایرکتوری و فایلی در داخل پوشه public_html دسترسی داشته باشد. با این حال، کاربر نمی‌تواند به پوشه‌های خارج از پوشه public_html دسترسی داشته باشد.
  8. یک سهمیه برای حسابFTP تنظیم کنید یا نامحدود را انتخاب کنید. این مقدار حداکثر پهنای باندی را که یک کاربر FTP می تواند استفاده کند را تعیین می کند.
  9. روی ایجاد حساب FTP کلیک کنید.

به پایین بروید تا حساب جدید خود را در قسمت FTP Accounts فهرست کنید.

از این بخش می‌توانید رمز عبور را تغییر دهید، سهمیه را تغییر دهید، کلاینت‌های FTP را پیکربندی کنید یا اگر دیگر به آن نیاز ندارید، حساب را حذف کنید.

این مراحل را برای پیکربندی یک کلاینت FTP انجام دهید:

  1. CoreFTP یا Cyberduck را روی رایانه خود نصب کنید. لطفاً توجه داشته باشید که cPanel فقط از پیکربندی خودکار برای این کلاینت های FTP پشتیبانی می کند. اگر می خواهید از کلاینت دیگری استفاده کنید، باید کلاینت را به صورت دستی پیکربندی کنید.
  2. در قسمت cPanel -> FTP Accounts، روی Configure FTP Client برای حساب FTP مورد نظر کلیک کنید.
  3. در بخش Configuration Files، با کلیک بر روی دکمه FTP Configuration File در زیر لوگو، بین CoreFTP یا Cyberduck را انتخاب کنید.
  4. فایل اسکریپت پیکربندی دانلود شده را باز کنید. مشتری FTP به طور خودکار باز می شود، خود را پیکربندی می کند و به سرور FTP متصل می شود.
11رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: