جدول محتوایی

فایروال ویندوز سرور

بهترین فایروال برای ویندوز سرور. با گسترش اینترنت و افزایش روزافزون بدافزارها، نیاز به نرم افزارهای فایروال بیش از پیش احساس می شود. در واقع فایروال مهمترین بخش امنیت هر شبکه است زیرا به عنوان یک مانع بین شبکه های داخلی و خارجی عمل می کند. کاربرد اصلی فایروال جلوگیری از حملات هکرها و ورود تروجان ها و ویروس ها است. با باز کردن پورت‌ها در رایانه کاربر، تروجان‌ها می‌توانند به طور مخفیانه اطلاعات خود را منتقل کنند و sniffer یا تحلیلگرهای بسته می‌توانند آسیب‌پذیری‌ها را در اتصال رایانه شناسایی کرده و از شبکه کاربر سوء استفاده کنند.

 

بهترین فایروال برای سرور مجازی ویندوز سرور 2022

در این مقاله قصد داریم بهترین فایروال برای ویندوز سرور را معرفی کنیم همچنین در صورت نیاز به خرید سرور مجازی می توانید پلن های موجود در ایرانیکاسرور را مشاهده کنید.

اگرچه پیشرفت های قابل توجهی در شناسایی آنتی ویروس و بدافزار در طول سال ها انجام شده است، استفاده از نرم افزار فایروال برای کاربران رایانه هنوز یک ضرورت است. زیرا نه تنها تهدیدات امنیتی شبکه متوقف نشده است. بلکه به روزتر می شوند.

اگرچه استفاده از آنتی ویروس مناسب قطعاً از اعمال مخرب در رایانه شما جلوگیری می کند، اما بدافزار ممکن است از طریق مجوزهای اتصال، نرم افزار را فریب دهد و اتصالات غیرمجاز را در شبکه ایجاد کند. این اتصال ناامن ممکن است برای انتقال اطلاعات از رایانه های کاربران سوء استفاده شود. اینجاست که فایروال ها ارزش واقعی خود را نشان می دهند. زیرا با مسدود کردن برخی مجوزها برای اتصال به اینترنت، نفوذ حملات امنیتی به سیستم کاربر را مسدود می کنند.

 

معرفی بهترین فایروال برای ویندوز سرور

در ادامه این مقاله با 5 فایروال رایگان و کاربردی و عملکرد و مزایا و معایب هر کدام بیشتر آشنا می شوید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

1. فایروال رایگان ZoneAlarm برای ویندوز سرور

فایروال رایگان ZoneAlarm

 

این فایروال نسخه اولیه آنتی ویروس است و فایروال ZoneAlarm از برنامه آنتی ویروس آن حذف شده است. البته در صورت تمایل کاربر می تواند بعدا یک آنتی ویروس اضافه کند. هنگام نصب نرم افزار دو گزینه Auto Learn و Max Security در اختیار کاربر قرار می گیرد. گزینه اول تغییرات مورد نیاز را با توجه به عملکرد کاربر اعمال می کند. اما گزینه دوم به کاربر این امکان را می دهد که تنظیمات یک اپلیکیشن یا همه آنها را به صورت دستی کنترل کند.

این فایروال می تواند از هرگونه تغییر مخرب در فایل Hosts جلوگیری کند. کاربر با ورود به قسمت Game Mode می تواند به صورت خودکار تمامی اعلان ها را مدیریت کند تا اعلان های غیر ضروری سیستم را آزار ندهد. همچنین از تغییرات غیرمجاز در تنظیمات رمز عبور جلوگیری می کند و حتی گزارش وضعیت امنیتی را به ایمیل کاربر ارسال می کند. کاربر می تواند به راحتی تنظیمات امنیتی را برای تمام شبکه های عمومی یا خصوصی با استفاده از تنظیمات نمایش اسلاید فایروال ZoneAlarm تعریف کند. علاوه بر این، کاربران مجاز به انتخاب بین سه گزینه غیر فایروال، محافظت متوسط و با امنیت بالا هستند که در حالت امنیت بالا، به هیچ شبکه ای متصل نمی شوند و می توانند برای اهداف خاصی مانند ممنوعیت اشتراک گذاری فایل استفاده شوند.

توجه: هنگام نصب گزینه Custom install را انتخاب کنید تا برنامه دیگری غیر از ZoneAlarm Free Firewall نصب نشود.

مزایا:

  • این فایروال تا پنج گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری رایگان در اختیار کاربر قرار می دهد.
  • به خوبی با بسیاری از نرم افزارهای امنیتی دیگر سازگار است.

معایب:

  • در حالت severe protection، همه برنامه ها محافظت می شوند، حتی نرم افزارهای امن.
  • در برابر کدهای مخرب آسیب پذیر است.

لینک دانلود فایروال ویندوز سرور ZoneAlarm :

[button color=”primary” size=”small” link=”https://www.zonealarm.com/software/free-firewall” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]لینک دانلود[/button]

2. Commodo Firewall

فایروال ویندوز سرور comodo

 

فایروال شامل یک مرورگر اینترنتی مجازی، مسدودکننده تبلیغات، سرورهای DNS سفارشی، حالت بازی و یک کیوسک مجازی است که به کاربر این امکان را می دهد که به راحتی هر فرآیند یا برنامه ای را هنگام ورود یا خروج از شبکه مسدود کند. یکی از ویژگی های خوب این نرم افزار این است که کاربر به راحتی می تواند هر برنامه ای را به لیست برنامه های مجاز یا ممنوع اضافه کند. همچنین، Comodo Firewall به جای اینکه ساعت‌ها با سایر برنامه‌های هوشمند برای شناسایی پورت‌ها و مواردی از این دست سپری کند، این کار را با جستجوی نام برنامه انجام می‌دهد. البته در صورت نیاز این فایروال امکان استفاده از تنظیمات خاص و پیشرفته را نیز به کاربر می دهد.

فایروال Comodo دارای ویژگی دیگری به نام Rating Scan است که به شما امکان می دهد تمام فرآیندهای موجود در سیستم خود را اسکن کرده و قابلیت اطمینان هر کدام را بررسی کنید. این ویژگی به ویژه زمانی مفید است که به بدافزار در سیستم خود مشکوک هستید. یکی دیگر از قابلیت های پیشرفته این فایروال قسمتی به نام Comodo KillSwitch است که لیستی از تمامی برنامه های در حال اجرا را نمایش می دهد و کاربر به راحتی می تواند هر برنامه ای را که نیاز ندارد مسدود یا محدود کند و با این پنجره تمامی نرم افزارها و سرویس های در حال اجرا را زیر نظر بگیرد.

مزایا:

  • قیمت محصول مناسب بوده و برای افرادی که در زمینه امنیت سایبری غیرحرفه ای هستند، استفاده ساده ای دارد.
  • به خوبی با مرورگر امن Comodo Dragon سازگار است.

معایب:

  • سیستم sandboxing خودکار به طور پیش فرض غیرفعال است.
  • در برابر کدهای مخرب آسیب پذیر است.

لینک دانلود فایروال ویندوز سرور Comodo :

[button color=”primary” size=”small” link=”https://www.filehorse.com/download-comodo-firewall/” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]لینک 1[/button][button color=”primary” size=”small” link=”https://www.comodo.com/home/internet-security/firewall.php” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]لینک 2[/button]

 

 

3. TinyWall

قایروال tinywall

 

برخلاف سایر نرم افزارهای فایروال، TinyWal از رایانه کاربر بدون نمایش هزاران اعلان و پرس و جو محافظت می کند. این فایروال شامل یک برنامه اسکنر است که پس از اسکن کامپیوتر، برنامه های امن را به لیست برنامه های امن منتقل می کند. همچنین کاربر می تواند به صورت دستی، دائم یا موقت تنظیمات فایروال را برای فرآیند یا سرویس یا فایل فعال کند.

علاوه بر این، حالتی به نام Autolearn در این فایروال ارائه شده است. در این حالت کاربر یاد می گیرد که چگونه به برنامه ها اجازه دسترسی به شبکه را بدهد. بنابراین، برنامه های موجود در این حالت را شناسایی می کند و بلافاصله پس از خروج از حالت Autolearn، فایروال TinyWall تمام آن برنامه ها را به لیست برنامه های امن منتقل می کند.

همچنین اپلیکیشنی به نام Connections Display تمامی فرآیندهای فعال و پورت های متصل به اینترنت را نمایش می دهد. مانند نرم افزار آنتی ویروس آنلاین، کاربر می تواند بلافاصله آن فرآیند را محدود کند یا با کلیک راست بر روی هر یک از اتصالات، ویروس توتال را قرنطینه کند. این فایروال می تواند مخفیگاه های شناخته شده ویروس ها و کرم های یارانه ای را شناسایی و مسدود کند و از فایروال ویندوز سرور در برابر تغییرات محافظت کند.

از دیگر کاربردهای این فایروال می توان به محافظت از رمزهای عبور و فایل های میزبان در برابر تغییرات ناخواسته اشاره کرد.

مزایا:

  • در این نرم افزار سوالات آزاردهنده رایج از فایروال های دیگر وجود ندارد.
  • با استفاده از قابلیت Autolearn می توانید به راحتی برنامه های مورد نظر خود را از لیست برنامه های مسدود شده حذف کنید.

معایب:

  • در برابر کدهای مخرب آسیب پذیر است.
  • برنامه هایی که برای استفاده به اتصال اینترنت نیاز دارند باید از تنظیمات فایروال حذف شوند.

لینک دانلود فایروال ویندوز سرور TinyWal :

[button color=”primary” size=”small” link=”لینک دانلود” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]https://tinywall.pados.hu/download.php[/button]

 

 

4. GlassWire

فایروال ویندوز سرور GlassWire

 

این فایروال ویندوز سرور رابط کاربری فوق العاده ساده ای دارد و همه برنامه ها به خوبی کار می کنند. پنجره بالا برنامه ای به نام Graph است که به کاربر اجازه می دهد تمام برنامه های متصل به شبکه و نوع ترافیک مصرفی آنها را مشاهده کند. در GlassWire امکان مشاهده لحظه برنامه های متصل و تاریخچه اتصال در یک ماه گذشته نیز وجود دارد و کاربر می تواند اولین اتصال به شبکه هر برنامه را مشاهده و مشاهده کند. در پنجره دیگری به نام فایروال که در واقع تمام برنامه های در حال اجرا و در حال اجرا را لیست می کند، کاربر دقیقا می داند که هر برنامه به کدام میزبان متصل است. اگر بخواهد آن برنامه را مسدود کند، با کلیک بر روی نماد سمت چپ، برنامه بلافاصله و برای همیشه از اینترنت قطع می شود.

پنجره Usage جزئیات دقیق میزان مصرف داده یا به عبارتی ترافیک ورودی و خروجی اینترنت هر اپلیکیشن را در بازه های زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه نمایش می دهد. علاوه بر این، امکان مشاهده مصرف همه برنامه ها با هم یا فیلتر کردن برنامه های خاص و همچنین نوع ترافیک مصرفی (مثلا HTTPS یا mDNS یا DHCP) وجود دارد.

متأسفانه، پنجره Network در نسخه رایگان فایروال GlassWire فعال نیست. اما کاربر می تواند با خرید نرم افزار تمامی دستگاه های متصل به شبکه را مدیریت کند و در صورت اتصال دستگاه جدیدی به شبکه، این فایروال آن را شناسایی و هشدار می دهد.

مزایا:

  • کار با نرم افزار بسیار ساده است.
  • یک برنامه را می توان با یک کلیک مسدود کرد.

معایب:

  • همه قسمت های فایروال رایگان نیستند.
  • امکان مسدود کردن همه برنامه ها به طور همزمان وجود ندارد.
  • سفارشی سازی پیشرفته مانند تنظیم قوانین برای مسدود کردن پورت ها امکان پذیر نیست.

لینک دانلود فایروال ویندوز سرور GlassWire :

[button color=”primary” size=”small” link=”https://www.glasswire.com/” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]لینک دانلود[/button]

 

 

5. PeerBlock

فایروال ویندوز سرور PeerBlock

 

این فایروال اساساً با سایر فایروال ها متفاوت است. زیرا به جای مسدود کردن برنامه ها، تمام آدرس های IP با یک ویژگی خاص را مسدود می کند. روش کار به این صورت است که فهرستی از تمام آدرس‌های IP را که فایروال برای مسدود کردن دسترسی کاربر به اتصالات ورودی و خروجی استفاده می‌کند، نمایش می‌دهد.

به عبارت دیگر، هر یک از آدرس های لیست شده که به رایانه کاربر دسترسی ندارند، از طریق این آدرس ها به شبکه متصل نمی شوند. به عنوان مثال، می توانید یک لیست از پیش ساخته شده در این فایروال ایجاد کنید تا آدرس های IP مختلف مانند P2P، ISP های تجاری و آموزشی، تبلیغات یا نرم افزارهای جاسوسی را مسدود کنید. حتی می توان همه کشورها و سازمان ها را مسدود کرد.

کاربر می تواند لیستی از آدرس های سفارشی در این نرم افزار ایجاد کند یا از دایرکتوری های رایگان ارائه شده در قسمت I-BlockList استفاده کند. لیست هایی که کاربران ایجاد می کنند و به فایروال PeerBlock اضافه می کنند به طور منظم، خودکار و بدون تداخل به روز می شوند.

مزایا:

  • این فایروال را می توان به راحتی با یک دکمه روشن یا خاموش کرد.
  • اکثر تبلیغات و پاپ آپ ها را در وب سایت ها مسدود می کند.

معایب:

  • بدون خدمات پس از فروش و به روز رسانی.
  • کاربر برای فعال سازی اولیه فایروال به دانش اولیه نیاز دارد.

لینک دانلود فایروال ویندوز سرور PeerBlock :

[button color=”primary” size=”small” link=”https://www.softpedia.com/get/Internet/File-Sharing/PeerBlock.shtml” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]لینک دانلود[/button]

 

فایروال نرم افزار یا سخت افزاری است که دسترسی به رایانه ها را مسدود می کند و ترافیک تبادل شده در شبکه را کنترل می کند. فایروال در واقع یک ابزار امنیتی است که می تواند یک برنامه نرم افزاری یا یک دستگاه شبکه اختصاصی باشد. با توجه به اهمیت فایروال ها، سعی کردیم در این مقاله 5 فایروال خوب برای ویندوز سرور 2022 را به شما معرفی کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: