جدول محتوایی

یک رشته عامل کاربر اطلاعات مختلفی را به سروری که می‌خواهید به آن متصل شوید توصیف می‌کند. به عنوان مثال، نوع مرورگر، نسخه مرورگر، سیستم عامل و غیره. هر زمان که در حال مرور وب هستید، مرورگر وب شما به طور خودکار این داده‌ها را در هدر HTTP. بسته به عامل کاربر، سرور ممکن است متفاوت پاسخ دهد.

دستور curl یک ابزار قدرتمند برای توسعه دهندگان برای انتقال اطلاعات به سرورها و دریافت اطلاعات از سرور است. این بر اساس کتابخانه توسعه libcurl است که با اکثر کتابخانه های دیگر سازگار است. هنگام برقراری ارتباط با سرور می توانیم از دستور curl برای تقلید از انواع  user-agent استفاده کنیم. توجه : عامل کاربر = user-agent

 

خرید هاست وردپرس

 

Curl user-agent

دستور curl به طور پیش فرض user-agent خود را در درخواست HTTP ارسال می کند. عامل کاربر curl از ساختار زیر پیروی می کند:

curl/<version_number>

 

عامل کاربر curl

 

همانطور که خروجی گزارش می دهد، نسخه 7.68.0 است. بنابراین، عامل پیش فرض کاربر curl به شکل زیر است:

$ curl/7.68.0

 

تنظیم عامل کاربر سفارشی در curl

ما می‌توانیم به curl بگوییم که به جای آن یک رشته عامل کاربر دیگری ارسال کند. برای انجام این کار، از فلگ “-A” برای توصیف عامل کاربر جدید استفاده کنید. ساختار فرمان چیزی شبیه به این خواهد بود:

$ curl -A "<custom_user_agent>" <url>

فلگ “-A” مخفف گزینه “-user-agent” است.

$ curl --user-agent "<custom_user_agent>" <url>

 

روش دیگری که می توانیم از آن استفاده کنیم فلگ “-H” است. این فلگ اجازه می دهد تا یک پارامتر واحد از یک هدر اضافی را بهینه سازی کنید تا در درخواست curl جاسازی شود. ساختار دستور به شکل زیر خواهد بود:

curl -H "User-Agent: <user_agent>" <url>

 

 

دریافت عامل کاربر سفارشی

اکنون، این یک سوال در مورد دریافت یک user-agent سفارشی است. هر user-agent از چندین متغیر (سیستم عامل، نسخه مرورگر، نوع مرورگر و غیره) تشکیل شده است که هر کدام دارای چندین مقدار ممکن است. این به راحتی تعداد user-agent های ممکن را به میلیون ها نفر می برد.

اگر علاقه مند هستید، این دیتابیس WhatIsMyBrowser را در چندین user-agent بررسی کنید. دیتابیس عظیم میلیون ها عامل کاربرمنحصر به فرد را ثبت می کند. برای مثال، من از رشته user-agent زیر استفاده خواهم کرد:

Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/99.0.4844.74 Safari/537.36

 

این user-agent اطلاعات زیر را شرح می دهد:

  • سیستم عامل: لینوکس (x86_64)
  • مرورگر: کروم
  • نسخه مرورگر: 99.0.4844.74

 

توجه داشته باشید که هیچ استاندارد مشخصی برای تعریف یک user-agent وجود ندارد. به این دلیل منجر به طیف بسیار گسترده ای از رشته های user-agent می شود.

 

ارسال عوامل کاربر سفارشی با استفاده از curl

اکنون که دستمان بر روی user-agent مورد نظر است، نحوه پیاده سازی آن را نشان خواهیم داد. در مثال زیر، با استفاده از رشته user-agent سفارشی خود، درخواستی را به example.com ارسال می کنیم:

curl --user-agent "Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/99.0.4844.74 Safari/537.36" example.com

 

عامل کاربر curl 2

 

با استفاده از حالت verbose، می‌توانیم مشاهده کنیم که curl اطلاعات اضافی به سرور راه دور ارسال می‌شود:

curl --verbose --user-agent "Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/99.0.4844.74 Safari/537.36" example.com

 

 


 

این مقاله نحوه تنظیم یک عامل کاربر سفارشی را در curl نشان می دهد. با توجه به user-agent، سرویس درخواست کننده ممکن است متفاوت پاسخ دهد. دستور curl به طور پیش فرض عامل کاربر خود را ارسال می کند. با این حال، اجازه می دهد تا یک user-agent متفاوت را برای درخواست های وب خود مشخص کنید.

 

16رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: