جدول محتوایی

خطای ساخت پارتیشن جدید

در حین نصب ویندوز 11 روی یک لپ تاپ یا کامپیوتر از طریق فلش USB قابل بوت، ممکن است با خطای عجیبی هنگام ساخت پارتیشن جدید مواجه شوید. آن هم این است که اگر بخواهید پارتیشن جدید بسازید، با ارور زیر مواجه میشوید:

We couldn't create a new system partition or locate an existing system partition. For more information, see the Setup log files.

خرید سرور مجازی ایران با قیمتی استثنایی

 

خطای ساخت پارتیشن جدید

 

در همان زمان، می توانید پارتیشن هایی را در پنجره راه اندازی ویندوز ایجاد و حذف کنید، اما نمی توانید سیستم عامل را روی هیچ یک از پارتیشن ها نصب کنید.

 

آموزش رفع خطای ساخت پارتیشن جدید

برای پیدا کردن دلیل خطای ساخت پارتیشن جدید، خط فرمان را مستقیماً از صفحه تنظیمات ویندوز با فشار دادن Shift+F10 اجرا کنید.

محتویات فایل خطای راه اندازی ویندوز (setuperr.log) را فهرست کنید:

type X:\Windows\panther\setuperr.log

بعنوان مثال در سیستم من، لاگ حاوی خطای زیر است:

Error [0x06069d] IBS GetMachineInfo:Couldn't find info for boot disk [0]

 

شما همچنین ممکن است این پیام را مشاهده کنید:

IBSLIB LogReasons: [BLOCKING reason for disk 0: CanBeSystemVolume] The selected disk is not the computer's boot disk.

 

مشکل، عدم توانایی ساخت یک پارتیشن جدید در نصب کننده ویندوز است که به دلیل ساختار پارتیشن نادرست یا چندین دیسک فیزیکی (درایوهای USB، هارد دیسک های SATA/IDE، SSD) موجود در رایانه است.

برای نصب ویندوز روی دیسک مشکل دار چه کاری می توان انجام داد؟ ابتدا ساده ترین روش ها را امتحان کنید:

  1. اگر چندین درایو HDD/SSD به رایانه متصل هستند، سعی کنید به طور موقت همه آنها را جدا کنید، به جز درایوی که می خواهید ویندوز را روی آن نصب کنید.
  2. ترتیب بوت را در تنظیمات BIOS/UEFI تغییر دهید تا هارد دیسک شما در لیست Fixed Boot Order اول باشد. برای راه‌اندازی رایانه از درایو USB نصب، هنگام راه‌اندازی با فشار دادن کلیدهای F8-F12، Esc، F1 یا F2 (بسته به سازنده دستگاه و نسخه بایوس) منوی بوت را باز کنید. اگر سیستم از درایو فلش نصب بوت شد و نصب ویندوز شروع شد، سعی کنید نصب ویندوز را طبق معمول ادامه دهید.
  3. اگر اطلاعات مهمی روی دیسک وجود ندارد، با حذف تمام پارتیشن‌های موجود در Windows Setup، آن را پاک کنید و سعی کنید ویندوز را در فضای اختصاص‌یافته نصب کنید.

اگر روش توضیح داده شده در بالا کمکی نکرد، فایل های نصب ویندوز را از درایو فلش USB مستقیماً در درایو محلی رایانه خود کپی کنید و نصب ویندوز را از HDD/SSD خود اجرا کنید.

برای انجام این کار، رایانه را از درایو فلش USB بوت کنید و از مدیر پارتیشن Windows Setup برای ایجاد پارتیشنی که می خواهید سیستم عامل را روی آن نصب کنید، استفاده کنید. سپس Shift+F10 را در صفحه تنظیمات ویندوز فشار دهید تا خط فرمان باز شود. دستورات زیر را اجرا کنید:

diskpart

 

List disk فرمان لیستی از دیسک های متصل به رایانه شما را نمایش می دهد. شما باید دو دیسک داشته باشید: Disk 0 و Disk 1 (یکی از آنها فلش USB و دیگری هارد کامپیوتر است). هارد دیسک خود را با اندازه آن پیدا کنید و آن را انتخاب کنید (با تعداد آن، در این مثال دیسک 0 است):

select disk 0

 

نمایش لیستی از پارتیشن ها روی دیسک:

list partition

 

شماره پارتیشنی که می خواهید ویندوز را روی آن نصب کنید پیدا کنید. به عنوان مثال، پارتیشن 1 است. آن را انتخاب کنید:

select partition 1
پارتیشن را فعال کنید:
active

 

پارتیشن را به صورت NTFS فرمت کنید و مثلا حرف درایو M: را به آن اختصاص دهید:

format fs=ntfs quick
assign letter=M

 

دستور زیر به شما امکان می دهد یک حرف درایو اختصاص داده شده به درایو فلش USB شما را شناسایی کنید (به عنوان مثال، درایو C: در مورد من است):

list volume

 

بستن diskpart:

exit

 

اکنون می توانید فایل های نصب ویندوز را از درایو فلش USB (C:) روی هارد دیسک خود (M:) کپی کنید:

xcopy C: M: /e /h /k

 

پس از تکمیل کپی، بخش بوت در هارد دیسک را به روز کنید و آن را قابل بوت کنید:

bootsect.exe /nt60 M:

 

کامپیوتر خود را خاموش کنید و USB Stick را بردارید. بوت بعدی باید یک نصب معمولی ویندوز را شروع کند (با استفاده از فایل‌های نصب موجود در HDD/SSD محلی).

پس از اتمام نصب ویندوز، باید msconfig را اجرا کنید و ورودی اضافی راه اندازی Windows Setup را از منوی Windows Boot Manager (برگه بوت) حذف کنید. کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و فایل های راه اندازی ویندوز را از هارد دیسک خود حذف کنید:

  • دایرکتوری ها : bootefisourcessupport
  • فایل ها : autorun.infsetup.exe

پیکربندی

 

اگر سیستم عامل را روی SAN LUN نصب کنید که از طریق چندین مسیر قابل دسترسی است، می‌توانید خطای «We couldn’t create a new partition or locate an existing one» را در سرور ویندوز مشاهده کنید. از آنجایی که ماژول چند مسیری ویندوز سرور (MPIO) در WinPE در دسترس نیست، باید پیکربندی SAN خود را تغییر دهید تا دیسک (LUN) فقط در یک مسیر در دسترس باشد.

اگر پس از انجام اقداماتی که در بالا توضیح داده شد، خطا ناپدید شد، ممکن است خطای زیر را نیز مشاهده کنید:

Windows cannot be installed on this disk. The selected disk has an MBR partition table. On EFI systems, Windows can only be installed to GPT disks.

 

این بدان معناست که رایانه شما به جای بایوس از سیستم عامل UEFI مدرن استفاده می کند و نمی توانید ویندوز را روی دیسکی با جدول پارتیشن MBR نصب کنید. برای ادامه نصب، باید حالت سازگاری بایوس (که CSM یا Legacy نامیده می شود) را در تنظیمات UEFI خود فعال کنید یا جدول پارتیشن MBR روی دیسک را به GPT تبدیل کنید.

برای تبدیل MBR به GPT بدون از دست دادن اطلاعات، از ابزار mbr2gpt استفاده کنید. ابتدا دیسک را تایید کنید. در این مثال، دیسک 0 دیسکی است که می خواهید جدول پارتیشن را روی آن تغییر دهید (می توانید شماره آن را با استفاده از diskpart همانطور که در بالا نشان داده شده است دریافت کنید):

mbr2gpt /validate /disk:0 /allowFullOS

سپس جدول پارتیشن را تبدیل کنید:

mbr2gpt /convert /disk:0 /allowFullOS

 


 

این هم از نحوه رفع خطای ساخت پارتیشن جدید در هنگام نصب ویندوز 11. امیدوارم برایتان مفید بوده باشد.

 

14رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: