جدول محتوایی

نحوه راه اندازی آپاچی در ویندوز سرور: اجرا کردن یک سرور HTTP این امکان را می دهد که یک وب سایت را میزبانی کنید و فایل ها را برای دانلود قرار دهید. آپاچی یک نرم افزار منبع باز است.

نصب آپاچی در ویندوز سرور

فایل نصب ویندوز MSI را از صفحه دانلود آپاچی دانلود کنید. حالت “همه کاربران” و “سرویس” را انتخاب کنید. به احتمال زیاد می خواهید پورت را بر 80 نگه دارید  اما می توانید آن را تغییر دهید. فقط باید مطمئن شوید که این پورت در فایروال ویندوز باز است.

پس از اجرای برنامه ، مانیتور آپاچی نصب خواهد شد. شما می توانید وضعیت سرویس های آپاچی را از این برنامه کنترل کنید – با استفاده از شروع، توقف و راه اندازی مجدد. همچنین می توانید این کار را از Windows’ services.msc انجام دهید. تا الان، شما باید بتوانید با سرور خود در http://127.0.0.1 تماس بگیرید و صفحه پیش فرض آپاچی را ببینید.

خرید سرور مجازی ایران ویندوز و لینوکس

می توانید با تغییر پوشه htdocs در پوشه آپاچی، فایل های وب را از وب سرور خود اضافه، ویرایش و حذف کنید. این مکان پیش فرض برای فایل های وب است. از طرف دیگر، می‌توانید از میزبان‌های مجازی برای استفاده از فهرست‌های دیگر یا راه‌اندازی دامنه‌های فرعی استفاده کنید.

آپاچی دو فایل پیکربندی مهم دارد: htaccess. که بر اساس دایرکتوری به دایرکتوری در فایل های وب اعمال می شود و httpd.conf در داخل پوشه conf آپاچی که به پیکربندی اصلی می پردازد.

 نصب PHP

PHP به شما امکان می دهد از اسکریپت های آن در وب سرور خود استفاده کنید و نتایج را به کاربران نمایش دهید.

ورژن ویندوز PHP را از دانلودهای PHP Windows دانلود کنید. ورژن مناسب را دانلود کنید و سپس فایل فشرده را در c:\php استخراج کنید.

سپس، httpd.conf آپاچی را ویرایش کنید تا موارد زیر را شامل شود:

LoadModule php5_module "c:/php/php5apache2_2.dll"

AddType application/x-httpd-php .php

PHPIniDir "C:/php"

سپس باید سرور آپاچی را مجددا راه اندازی کنید. برای آزمایش PHP، یک فایل test.php در پوشه htdocs خود با محتوای زیر ایجاد کنید:

<?php phpinfo() ?>

سپس خروجی را در http://127.0.0.1/test.php بررسی کنید.

14رای - امتیاز 4.6 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: