جدول محتوایی

مگا منو

مگا منوها به شما این امکان را می دهند که منوهای کشویی چند ستونی را بهمراه تصاویر و ویدیوها به navigation خود اضافه کنید. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی یک مگا منو به سایت وردپرس خود اضافه کنید.

 

چرا و چه کسی باید مگا منو در وردپرس اضافه کند؟

مگا منو ها به ویژه برای وب سایت هایی با محتوای زیاد مفید هستند. مگا منو به صاحبان وب سایت اجازه می دهد تا موارد بیشتری را در منوی بالای خود نشان دهند.

وب سایت های معروفی مانند دیجیکالا، بازفید و استارباکس از منوهای بزرگ برای نمایش منوهای ناوبری بسیار جذاب و تعاملی استفاده می کنند.

 

مگا منو دیجیکالا

 

در حالی که منوهای ناوبری پیش‌فرض وردپرس به شما امکان می‌دهند زیر منوهای کشویی را اضافه کنید و حتی آیکون‌های تصویر را در کنار هر آیتم اضافه کنید، گاهی اوقات فقط به یک مگا منو نیاز دارید.

 

اضافه کردن مگا منو در وردپرس

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه Max Mega Menu را نصب و فعال کنید. این بهترین افزونه رایگان مگا منو وردپرس موجود در بازار است.

پس از فعال سازی، این افزونه یک آیتم منوی جدید به نام Mega Menu را به منوی مدیریت وردپرس شما اضافه می کند. با کلیک بر روی آن به صفحه تنظیمات افزونه هدایت می شوید.

megamenu

 

تنظیمات پیش فرض برای اکثر وب سایت ها کار می کند. با این حال، شما باید رنگ های منو را تغییر دهید، به طوری که آنها با رنگ های مورد استفاده در محفظه منوی ناوبری تم وردپرس شما مطابقت داشته باشند.

برای اینکه بفهمید چه رنگ هایی در تم شما استفاده شده است، می توانید از ابزار Inspect در مرورگر خود استفاده کنید.

در مرورگر خود، در صفحه مورد نظر کلیک راست کنید و گزینه Inspect را انتخاب کنید. المنت مورد نظر خود را انتخاب کنید و در بخش Styles به دنبال رنگ آن بگردید.

انتخاب رنگ برای مگا منو

 

پس از دریافت کد HEX رنگ، می توانید آن را در یک فایل متنی قرار دهید تا بعداً از آن استفاده کنید.

در مرحله بعد، باید به صفحه تنظیمات مگا منو مراجعه کنید. روی زبانه «Menu Themes» کلیک کنید و سپس روی بخش «Menu Bar» کلیک کنید.

خرید هاست وردپرس

 

menubarcolors

 

در اینجا می‌توانید رنگ پس‌زمینه مورد استفاده در مگا منو را جایگزین کنید تا با محفظه منوی پیمایش طرح زمینه مطابقت داشته باشد.

فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود بر روی دکمه save changes کلیک کنید.

اکنون که تنظیمات مگامنو را پیکربندی کردیم، وقت این است که مگا منوی خود را ایجاد کنیم.

ابتدا باید به صفحه Appearance » Menu مراجعه کنید و سپس موارد سطح بالا را به مسیریابی خود اضافه کنید. برای دستورالعمل های دقیق به راهنمای مبتدی ما در مورد ایجاد منوهای ناوبری در وردپرس مراجعه کنید.

در مرحله بعد، در صفحه منوها باید با علامت زدن کادر زیر “Max Mega Menu Settings” مگا منو را فعال کنید.

 

پس از آن باید موس خود را به یک آیتم منو ببرید و دکمه “Mega Menu” را در تب منو خواهید دید.

با کلیک بر روی دکمه یک پنجره باز می شود. در اینجا می توانید هر ویجت وردپرس را به مگا منوی خود اضافه کنید و تعداد ستون هایی را که می خواهید نمایش دهید انتخاب کنید.

تنظیمات مگا منو

 

همچنین می توانید برای ویرایش تنظیمات ویجت، روی نماد آچار در یک ویجت کلیک کنید. فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات ویجت خود، روی دکمه ذخیره کلیک کنید.پس از اتمام کار، می توانید پنجره بازشو را ببندید و از وب سایت خود دیدن کنید تا مگا منو را در عمل مشاهده کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه یک مگا منو در وردپرس اضافه کنید.

 

12رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: