جدول محتوایی

چرا ردیابی کلیک بازدیدکنندگان مهم است ؟

آیا می دانید کاربران پس از ورود با سایت شما به چه میکنند؟ بهچه صفحاتی میروند؟ صفحه مورد علاقه آنها چیست و چه مقالاتی آنها را جذب وبلاگ شما می کند؟ برای دانستن این موارد به ردیابی کلیک آنها نیاز دارید.

شما باید بدانید که چه کسانی وارد سایت شما میشوند، بازدیدکنندگان از کجا می آیند، و زمانی که وارد سایت وردپرس شما می شوند دقیقا چه کاری انجام می دهند. اینجاست که به مرحله تجزیه و تحلیل وب میرسیم. تجزیه و تحلیل نقش حیاتی در تعیین اینکه آیا کمپین های سئو و تبلیغاتی شما ترافیک مرتبطی را به وب سایت شما وارد می کند یا خیر دارد.

هرچه اطلاعات بیشتری در مورد بازدیدکنندگان خود جمع آوری کنید، علایق آنها را بیشتر تشخیص می دهید و با بهینه سازی وب سایت وردپرس خود نرخ تعامل را بالا میبرید.

در وردپرس بصورت پیشفرض این ابزار وجود ندارد؛ زیر ابزار ها و افزونه های بسیار خوبی برای تجزیه و تحلیل وب وجود دارد.

 

Sumo

با استفاده از افزونه Sumo میتوانید به راختی و بصورت لحظه ای سایت وردپرسی خود را تجزیه و تحلیل کنید.

این افزونه با اتصال به Google Analytics تمام آمارهای گرفته شده توسط گوگل را به داشبورد شما اضافه میکند. Googlw Analytics توسط Sumo آمارو ارقام مهم را هایلایت میکند تا بتوانید به راحتی به گیری ترافیک وب سایت خود بپردازید.

  • Clear Overview: نمای کلی مناسبی از بازدیدهای صفحه، کاربران، مدت زمان آنلاین بودن آنها، نرخ پرش و موارد دیگر خواهید داشت.
  • تجزیه و تحلیل On-Page: شما می توانید آمار خود را مستقیماً در هر صفحه مشاهده کنید. همچنین می توانید انتخاب کنید که کدام آمار مهم را می خواهید در هر صفحه مشاهده کنید.
  • Real-Time: به شما این امکان را می دهد که ببینید چه تعداد کاربر در هر لحظه آنلاین هستند، از کجا آمده اند و وارد چه صفحاتی میشوند.
  • صفحات پرطرفدار: شما یک نمای کلی از محبوب ترین صفحات خود دریافت خواهید کرد تا ببینید محتوای شما در کجا عملکرد خوبی دارد و کجا باید تغییرات را ایجاد کنید.

 

بهترین افزونه های محاسبه گر قیمت وردپرس

MonsterInsights

Google Analytics توسط MonsterInsights یکی از پر استفاده ترین افزونه های ردیابی وب برای وب سایت های وردپرسی است.

ابزارهای تحلیلی شگفت انگیز و رابط بصری خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. MonsterInsights همچنین یک کد ردیابی کلیک جهانی گوگل آنالیتیکس را در اختیار شما قرار می دهد. که می تواند نتایج جستجو، لینک های خروجی و دانلودها را ردیابی کند، و حتی می تواند برای حفظ حریم خصوصی سخت گیرانه تر، IP را برای کاربران مخفی کند.

هنگامی که Google Analytics و وب سایت وردپرس خود را با MonsterInsights متصل می کنید، می توانید ببینید که بازدیدکنندگان چگونه وب سایت شما را پیدا کرده و از آن استفاده می کنند.

  • Real-Time: لازم نیست تا روز بعد منتظر بمانید تا از افزایش ترافیک یا مشکلات احتمالی مطلع شوید. آمار بصورت لحظه ای در داشبورد شما قرار میگیرد.
  • ردیابی جهانی: MonsterInsights از ردیابی جهانی استفاده می کند، بنابراین می توانید کاربران خود را در دستگاه ها و پلتفرم های مختلف ردیابی کنید.
  • ردیابی انواع رویداد ها و اتفاقات: می‌توانید از تمام ویژگی‌های قدرتمند Google Analytics مانند ردیابی دانلود فایل، ردیابی پیوندهای خروجی، ردیابی رویدادها، ردیابی عملکرد و موارد دیگر بهره کامل ببرید.

 

AFS Analytics

شما می توانید رفتار بازدیدکنندگان خود را تجزیه و تحلیل کنید و درک کنید که چه چیزی برای بهبود محتوای وب سایت شما لازم است. دارای قابلیت ردیابی خودکار است . همه چیز را از کلیک‌ها، دانلودها، بازدیدهای ویدیویی، دسترسی به فرم‌ها و ارسال‌ها، و حتی میزان اسکرول و غیره ردیابی می‌کند.

ابزار AFC Web Analytics دو گزارش لحظه ای را در اختیار شما قرار می دهد که همیشه در حال بروزرسانی است. داشبورد بی‌درنگ آمارهای وب‌سایت شما را در یک صفحه نمایش می‌دهد و گزارش «Right now» به شما امکان می‌دهد فعالیت فعلی وب‌سایت خود را نظارت کنید.

این افزونه همچنین دارای الگوریتمی است که قادر است کلمات کلیدی استفاده شده توسط هر بازدیدکننده را در همان لحظه دریافت کند. به لطف هوش مصنوعی، پیش‌بینی در طول زمان دقیق‌تر و قدرتمندتر می‌شود. این الگوریتم داده ها را از وب سایت شما و همچنین از حساب Google Search Console شما از طریق یک API دریافت می کند.

 

Jetpack

Jetpack یکی از پلاگین های اساسی برای وب سایت وردپرس شما است. یک ابزار تحلیلی قوی که با تعدادی ویژگی دیگر مانند افزایش امنیت و بهینه سازی تصاویر نیز همراه است.

این افزونه به شما کمک می‌کند تا موفق‌ترین پست‌ها، زمان اوج ترافیک بازدیدکنندگان و جدول زمانی بازدید کاربران را ببینید. همچنین گزینه های نظارت بر وب سایت و خدمات بهینه سازی موبایل را در اختیار شما قرار می دهد که با هدف جذب ترافیک بیشتر به وب سایت وردپرس شما انجام می شود.

اگر می‌خواهید در کنار تجزیه و تحلیل سایت وردپرس خود، آن را از حملات brute force ایمن کنید و همچنین ابزارهای سفارشی‌سازی مفیدی مانند گالری‌ها و اعلان‌ها را داشته باشید، Jetpack بهترین گزینه است.

 

WP Power Stats

یکی از ساده ترین افزونه های تحلیلی وردپرس در بازار است. با WP Power Stats، به طور مداوم نمای جامعی در مورد ترافیکی که به وب سایت شما می آید به شما ارائه می شود.

حجم کم این افزونه باعث می شود سریع، ایمن و قابل اعتماد باشد. تنظیمات دلخواه زیاد، دست شما را در تنظیم دقیق ردیابی بازدیدکنندگان باز نگه داشته. برخی از ویژگی های برتر WP Power Stats عبارتند از:

  • چند زبانه بودن
  • نصب با یک کلیک
  • پلاگین کاملا قابل تنظیم
  • آمار خصوصی از هاست شما
  • تشخیص سیستم عامل و دستگاههای کابران

 

جمع بندی

مهمتر از همه، انتخاب یک افزونه ردیابی برای وب سایت وردپرسی شما باید با توجه به اهداف و نیازهای شما انجام شود. اگر می خواهید فقط میزان ترافیک را ردیابی کنید، می توانید هر یک از ابزارهای بالا را برای پشتیبانی از تجزیه و تحلیل خود انتخاب کنید. اگر می‌خواهید عمیق‌تر به داده‌ها بپردازید، باید بررسی های بیشتری انجام دهید یا از نسخه های پریمیوم و پولی افزونه ها استفاده کنید.

 

8رای - امتیاز 4.9 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: