جدول محتوایی

اگر روی سرور خود ماینکرفت را اجرا میکنید، لازم است با بهترین حالت ها یا ماد های ماینکرفت برای بازی در سال 2022 آشنا شوید.

فرقی نمی‌کند سرور Minecraft را روی VPS یا رایانه شخصی خود میزبانی کنید. نصب مادها می‌تواند مزایای زیادی از بهینه‌سازی عملکرد بازی تا تجربه بازی در جهان‌های جدید به شما بدهد.

ما در این مقاله قصد داریم به شما در 4 دسته مختلف، 3 تا از بهترین ماد های آنها را معرفی کنیم (مجموعا 12) بهمراه لینک دانلود. قبل از شروع، مطمئن شوید که سرور Minecraft خود (نسخه جاوا) را راه اندازی و آماده نصب مادها هستید.

اگر یک سرور ماینکرافت آماده میخواهید، پیشنهاد میکنیم از پلن های سرور ماینکرافت ما دیدن کنید.

آموزش نصب مد های ماینکرفت در vps با استفاده از Forge

 

minecraft iranica

 

دسته اول ماد ها : بهبود عملکرد و گرافیک

در اینجا برخی از بهترین ماد های Minecraft که به بازیکنان کمک می‌کنند از تجربه بازی خود، از ارائه ویژگی‌های مفید بهینه‌سازی بازی تا حل مشکلات درون بازی، بیشترین بهره را ببرند، معرفی میکنیم.

 

1. OptiFine

OptiFineMod

 

یکی از محبوب ترین ماد های ماینکرفت، OptiFine می باشد که یک مد برای بهینه سازی برای اجرای سریعتر و روانتر بازی است. علاوه بر آپشن های گرافیکی متعدد، کاربران می توانند پک های سایه زن مختلف را نیز اجرا کنند.

از لحاظ بهبود گیم پلی، این ماد ضروری دارای قابلیت تقویت FPS و VSync است. تقویت FPS به افزایش نرخ فریم کمک می کند، در حالی که VSync نرخ فریم بازی را با نرخ تازه سازی مانیتور همگام می کند و فریم های اضافی را حذف می کند.

همچنین ویژگی هایی برای تغییر ظاهر عناصر مختلف بازی ارائه می دهد. به شما امکان می دهد ظاهر آب، برف، چمن، درختان، باران، مه و اشیاء در آسمان را تغییر دهید. علاوه بر این، OptiFine از بافت ها و فونت های HD و همچنین رنگ های سفارشی، نورپردازی و پالت های رنگی پشتیبانی می کند.

لینک دانلود

 

2. Sodium

minecraft iranica

درست مانند OptiFine، این ماد Minecraft هم برای بهبود عملکرد و جلوه بصری بازی است. این یکی برای استفاده به طور خاص با Fabric mod loader ساخته شده است.

کیفیت بصری بهتری را فراهم می کند و در عین حال فشار وارده بر دستگاه را به حداقل می رساند. نمونه هایی از ویژگی های آن نورپردازی صاف و  biome blending برای اشیا است.

این ماد همچنین دارای ویژگی های زیادی است که دست به دست هم میدهند تا Minecraft را روان تر اجرا کند. به عنوان مثال، از یک سیستم چند رشته‌ای برای به‌روزرسانی بلوک‌ها استفاده می‌کند تا لگ را کاهش دهد و اشیا اضافی را هنگام رندر کردن گرافیک‌ها حذف می کند تا استفاده از منابع سخت افزاری را به حداقل برساند.

لینک دانلود

 

10 روش تضمینی رفع ارور Internal Server Error در Minecraft

3. Here’s What You’re Looking At

 

یکی از مفیدترین و سبک‌ ترین ماد های ماینکرفت Minecraft، Here’s What You’re Looking At یا HYWLA است که به کاربران کمک می‌کند تا هر بلوک یا آیتمی را در بازی شناسایی کنند.

کافیت نشانگر را روی آیتم یا بلوک دلخواه بگیرید. بلافاصله به شما میگوید که چیست.

در واقع این مد نسخه کم حجم و بروز تر و جانشین یک ماد قدیمی محبوب به نام What Am I Looking At یا WAILA است که دیگر به روز نمی شود.

لینک دانلود

 

دسته دوم ماد ها : Mobs Minecraft

Mobs به موجودات مختلفی در Minecraft میگوند که بازیکنان می توانند با آنها تعامل داشته باشند. مانند هیولاها، روستاییان، حیوانات و سایر بازیکنان.

1. Pixelmon

minecraft iranica

این ماد از گیم پلی Pokemon در Minecraft الهام گرفته است. در واقع، برای تقلید از بازی واقعی پوکمون تا طراحی شده است.

با استفاده از این مد Minecraft، بازیکنان می‌توانند پوکمون‌های خود را بگیرند، بجنگند، خرید و فروش کنند و پرورش دهند. همچنین آیتم های جدید مختلفی مانند Poke Balls، Pokemon Technical Machines و Apricorns را به بازی اضافه میکند.

علاوه بر این، بازیکنان می توانند برای خود اهداف مختلفی تعیین کنند و به آنها دست یابند.

لینک دانلود

 

آموزش ساخت سرور ماینکرفت روی VPS لینوکس | اوبونتو و CentOS

 

2. Mowzie’s Mobs

mowzies mobs

مد Mowzie’s Mobs دشمنان مختلفی را به بازی Minecraft اضافه می کند. یکی از بهترین ماد های Minecraft برای تجربه گیم‌ پلی چالش‌برانگیزتر است، زیرا این مد با اضافه کردن گروه‌های دشمن سخت‌تر، سطح دشواری بازی را افزایش می‌دهد.

این موجودات بر اساس کدهای هوش مصنوعی منحصر به فرد رفتار می کنند. برای مثال، بازیکنان ممکن است در جنگل با گیاه انسان‌خوار Foliaath روبرو شوند، در حالی که Frous Wroughtnaut زره پوش را فقط می‌توان در زیر زمین یافت.

لینک دانلود

 

 

3. The Twilight Forest

The Twilight Forest

این ماد بر روی ماجراجویی، اکتشاف و عبور از سیاه چال ها و جنگل ها تمرکز می کند. بازیکنان همچنین می‌توانند آیتم‌های مختلفی را با قابلیت‌های منحصر به فرد به بازی اضافه کنند. با موجودات عجیب و غریب ملاقات کنند و در باس‌ها شرکت کنند.

The Twilight Forest سه نوع موجود را فراهم می کند: موجودات منفعل و بی خطر، دشمنان و اوباش، و رئیس یا دشمنان بزرگتر. شکست دادن رئیس ها، باعث یازگشایی برخی مناطق جدید در The Twilight Forest می شود.

به عنوان مثال، ناگا را می توان در منظقه خودش یافت، در حالی که شوالیه فانتوم را می توان در منظقه جنگل تاریک دید.

لینک دانلود

آموزش نصب مد های ماینکرفت در vps با استفاده از Forge

دسته سوم ماد ها : بازی انفرادی یا Solo Play

اگرچه بازی چند نفره با سایر بازیکنان لذت بخش است، اما انجام بازی به صورت تک نفره نیز می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

1. RLCraft

ماد RLCraft

RL که مخفف Real Life یا Real Craft است یکی از محبوب ترین ماد پک های ماینکرفت می باشد.

بیشتر مکانیزم‌های موجود در Vanilla Minecraft برای واقعی‌تر کردن بازی و بالا بردن سطح دشواری تغییر یافته‌ است. به عنوان مثال، در حالی که یک بازیکن می تواند با مشت درختی را برای بدست آوردن چوب در Minecraft معمولی خراب کند، در این مد نیاز به استفاده از هاشور سنگ چخماق (flint hatchet) دارد.

همچنین دمای بدن و سطح تشنگی بازیکن، فیلترهای صوتی از قابلیت هایی است که این ماد به بازی اضافه می کند.

لینک دانلود

 

2. Farming Valley

minecraft iranica

Farming Valley که برای دوستداران بازی هایی مانند Stardew Valley و Harvest Moon ساخته شده است. یک ماد پک است که Minecraft را به یک بازی با محوریت ساخت مزرعه و توسعه یک شهر کوچک تبدیل می کند.

بازیکنان می توانند برای به دست آوردن پول، محصولات خود را بکارند، برداشت کنند و بفروشند. چهار فصل در بازی وجود دارد و هر فصل مجموعه خاصی از محصولات قابل کاشت خود را دارد.

علاوه بر محصولات کشاورزی، گیمرها می توانند از حیواناتی مانند گاو، مرغ و گوسفند مراقبت کنند و کالاهای حیوانی مانند شیر، تخم مرغ و پشم را بفروشند.

لینک دانلود

 

3. JurassiCraft

JurassiCraft

JurassiCraft یک ماد عالی برای دوستداران دایناسور. میتوانید گیاهان ماقبل تاریخ و دایناسورها را به دنیای Minecraft اضافه کنید. بازیکنان می توانند با استخراج DNA از فسیل ها و پردازش آن با استفاده از ماشین های مختلف، بچه دایناسور تولید کنند.

نمونه هایی از دایناسورها در این ماد عبارتند از Tyrannosaurus، Velociraptor و Triceratops. دی ان ای دایناسورها را در انواع مختلف فسیل‌ها مانند سنگ‌های معدنی فسیلی، کنده‌های سنگی یا لانه‌های فسیلی پیدا کنید.

علاوه بر این، می‌توانید استخوان‌های یک موجود ماقبل تاریخ را جمع‌آوری کنید و آن‌ها را روی میز اسکلت مونتاژ کنید. پس از اتمام، اسکلت ها می توانند در موزه نمایش داده شوند. در این میان می توانید پارک دایناسورهای خود را با وسایلی مانند نقاشی های دیواری و تابلوهای راهنما تزئین کنید.

لینک دانلود

 

دسته چهارم ماد ها : ساخت و ساز در ماینکرفت

برخی از بازیکنان دوست دارند دنیای Minecraft را با سازه ها و ساختمان ها با طراحی دلخواه خود یسازند. اگر شما هم یکی از آنها هستید، نگاهی به این مادهای ساخت Minecraft بیاندازید.

 

1. Just Enough Items

minecraft iranica

Minecraft صدها آیتم مختلف دارد. بنابراین مدیریت آنها ممکن است چالش برانگیز شود. Just Enough Items که با نام اختصاری JEI نیز شناخته می شود، یک ماد ساده است که برای رفع این مشکل استفاده می شود و به کاربران اجازه می دهد اقلام و دستور العمل ها را در Minecraft به راحتی مشاهده کنند.

اگرچه آخرین نسخه Minecraft دارای یک کتاب دستور العمل درون بازی است. اما استفاده از آن کمی سخت است و فقط به بازیکنان اجازه می‌دهد تا ۲۵ آیتم را در یک زمان مشاهده کنند. از سوی دیگر، JEI به کاربران اجازه می دهد صدها مورد Minecraft را مشاهده و جستجو کنند یا آنها را بر اساس منبع و عملکردشان مرتب کنند.

لینک دانلود

آموزش خواندن لاگ های سرور ماینکرافت

2. Create

create

Create یک ماد ماینکرفت است که به بازیکنان کمک می کند تا ابزارهای مختلف و مفید ایجاد کنند. همچنین بلوک های ساختمانی و اجزای مکانیکی جدیدی را به vanilla Minecraft اضافه می کند.

در این ماد میتوان انواع ژنراتور برای تولید انواع نیرو استفاده کرد. مثلا ژنراتوری که با عبور آب نیرو تولید میکند.

سپس نیروی تولید شده توسط ژنراتورها برای برق رسانی به ماشین ها استفاده می شود.

لینک دانلود

 

3. WorldEdit

ماد WorldEdit

WorldEdit با ارائه تمام ابزارها برای سرعت بخشیدن به فرآیندهای ساخت، یک ماد ساخت وساز مفید برای ماینکرفت است. بازیکنان می توانند از معادلات ریاضی مختلف، فایل های ساخت و ساز به اشتراک گذاشته شده و براش های سه بعدی برای ساخت سازه های مختلف استفاده کنند.

با دستورات Minecraft، کاربران می توانند نقشه های مناطق مختلف را بسازند، کپی و جایگذاری کنند. آنها همچنین می توانند از ابزارهای مختلف برای انتخاب و پر کردن فوری مناطق و ایجاد اشکال مختلف با استفاده از بلوک ها از جمله استوانه ها، کره ها یا مکعب ها استفاده کنند.

لینک دانلود

ماد های دیگر ماینکرفت

1.Jade

Jade Mod نیز یکی از مدهای مبتدی بسیار توصیه شده در Minecraft است. دارای ویژگی هایی است که بازی وانیلی را بهبود می بخشد و تجربه کاربر را لذت بخش تر می کند. در اصل، اطلاعات مربوط به وضعیت بلوک ها، آمار اسب، جلوه های اوباش، محتویات سینه، فرآیند شکستن و موارد دیگر را به شما ارائه می دهد.

با این مد، به دلیل سردرگمی و نامشخص بودن، دیگر سر خود را به دیوار نخواهید زد، زیرا تمام اطلاعات حیاتی درست در مقابل شما نمایش داده می شود.

لینک دانلود

2.Mouse Tweaks

 

Mouse Tweaks یک مود ابزار Minecraft است که به شما کمک می‌کند به راحتی کشیدن ماوس و حرکت آیتم در بازی را کنترل کنید. این نحوه تعامل شما با آیتم های موجود در رابط کاربری را تغییر می دهد و آن را بسیار سریعتر از مکانیک بازی وانیلی می کند. این مد، RMB (دکمه سمت راست ماوس) وانیل را تغییر می‌دهد و مکانیک را می‌کشد و آن را به یک ویژگی بصری‌تر تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، مکانیک LMB (دکمه چپ ماوس) گسترش یافته است تا به شما این امکان را می دهد که در حالی که shift و LMB را نگه داشته اید، به راحتی مکان نما را در موجودی خود حرکت دهید و به سرعت اقلام موجودی دیگر را جابجا کنید. این مد ممکن است به نظر کار مهمی نباشد، اما زمانی که شروع به استفاده از آن کنید، دیگر به مکانیک وانیل برنمی‌گردید.

لینک دانلود

                                                                                                                       3.QUARK

 

اساساً، مد کوارک قصد دارد تا حد امکان پیشرفت‌های گیم‌پلی را بدون کاهش عملکرد حتی در مقایسه با بازی Minecraft غیرمدد شده ارائه دهد. این ماژول ویژگی‌های زیادی را ارائه می‌کند، از جمله بهبود یافته HUD، جستجوی موجودی، اشتراک‌گذاری آیتم، حالت دوربین و موارد دیگر. شما می توانید در مورد تمام ویژگی ها در وب سایت رسمی بخوانید. با توجه به آنچه ما آزمایش کردیم، مطمئناً به آن وعده عمل می کند. اگرچه، این یک مد وابسته است که علاوه بر این از شما می‌خواهد مود AutoRegLib را نیز نصب کنید.

لینک دانلود

 

4.Crafting Tweaks

 

آیا تا به حال از اینکه مجبور شوید هنگام کاردستی چیزی را به صورت دستی روی میز کاردستی پهن کنید، خسته شده اید؟ یا پس از اینکه می‌خواهید دستور پخت متفاوتی تهیه کنید، اقلام را به فهرست موجودی خود بازگردانید؟ با وجود اینکه مود قبلی می تواند به شما برای این منظور کمک زیادی کند، مد Crafting Tweaks کاربردهای منحصر به فرد و باورنکردنی خود را دارد.

شما قادر خواهید بود به راحتی و به سرعت شبکه کاردستی را با یک کلیک ماوس بچرخانید، متعادل کنید و پاک کنید. این مد ساده با این دکمه های موثر در زمان شما صرفه جویی می کند. همچنین، مد Crafting Tweaks برای عملکرد به مد Balm نیاز دارد.

لینک دانلود

Loot Beams.5

 

حالت Loot Beams عمدتاً مد زیبایی است که کاربرد نسبتاً جالبی دارد. بسیاری از بازیکنان تجربه بازی را دوست دارند و از خراب کردن آن با صفحه نمایش UI و F3 متنفرند. متأسفانه، گاهی اوقات لازم است، به خصوص اگر بعد از مرگ نتوانید وسایل خود را پیدا کنید. خوب، این مد عالی با ارائه پرتوهای زیبا و رنگارنگ که از آیتم روی زمین شروع می‌شوند و به سمت بالا می‌روند، به شما کمک می‌کند. این کار فوراً توجه شما را جلب می کند و مکان مورد را به شما اطلاع می دهد. علاوه بر این، هنگام خم شدن یا نگاه کردن به یک مورد، می‌توانید نام آن را ببینید، بنابراین قبل از برداشتن آن، دقیقاً می‌دانید که چیست.

لینک دانلود

 

6.Xaero’s Minimap

 

همه ما می دانیم که Minecraft نقشه های خاص خود را دارد. با این حال، آیا اگر یک نقشه کوچک رابط کاربری داشته باشیم که همیشه در گوشه ای نمایش داده می شود که زمین های اطراف و مکان های اوباش و بازیکنان اطراف را به ما نشان می دهد، عالی نخواهد بود؟ اوه، صبر کنید، ما آن را با این مد داریم! حالت Minimap Xaero یکی از بهترین حالت‌های Minimap Minecraft است. این می تواند یک نقشه مربع یا دایره شکل را با مختصات و جهت های اصلی نیز نمایش دهد.

یکی از هوشمندانه‌ترین طراحی‌های این مد، حس وانیلی مانند آن است. در مقایسه با بسیاری از مودهای مینی مپ دیگر، از ظاهر معمولی Minecraft منحرف نمی شود. مینی مپ Xaero همچنین اولین مینی مپ مربعی چرخان برای Minecraft است. به لطف تنظیمات سفارشی سازی، برای عادت کردن به آن مشکلی نخواهید داشت.

لینک دانلود

 

 

[highlight color=”yellow”]نکته مهم : برای اینکه بتوانید بازی ماینکرفت را بهمراه ماد های آن به خوبی اجرا کنید، به یک VPS قوی برای این کار نیاز دارید که میتوانید آن را از پلن های گیم سرور ایرانیکا انتخاب کنید.[/highlight]

 

369رای - امتیاز 4.2 ممنون از امتیازی که دادید..!