جدول محتوایی

ایمیل اسپم در سیپنل

ایمیل اسپم (هرزنامه) یکی از مشکلاتی است که مدیران سرور یا وبسایت ها با آن دست و پنجه نرم میکنند. دانستن نحوه فعال کردن محافظت از ایمیل اسپم (Spam Protection) در سیپنل به شما کمک می کند با ایمن کردن حساب های ایمیل خود از سرور و سیستم های خود محافظت کنید. این ویژگی ها باعث صرفه جویی در زمان و پول از دست رفته از تهدیدات و نقض های احتمالی می شود.

در این مقاله نحوه فعال کردن قابلیت محافظت از ایمیل اسپم در سیپنل را بصورت مرحله به مرحله می آموزید.

خرید هاست لینوکس با مناسب ترین قیمت

ایمیل اسپم چیست؟

ایمیل های اسپم، ایمیل های ناخواسته ای هستند که به صورت انبوه به لیست گیرندگان غیرمجاز ارسال می شوند. به طور معمول، هرزنامه برای اهداف تجاری ارسال می شود. می توان آن را در حجم عظیمی توسط بات نت ها و شبکه های کامپیوترهای آلوده ارسال کرد.

در cPanel هم این مشکل وجود دارد و گاها برخی کاربران از دریافت ایمیل های اسپم در سیپنل گزارش میدهند. در این مقاله آموزش یاد میگیریم چگونه از دریافت ایمیل های اسپم در سیپنل جلوگیری کنیم.

پیش نیاز ها :

  • یک سرور یا هاست که روی آن کنترل پنل سیپنل نصب باشد.
  • مشخصات لاگین به سیپنل.

فعالسازی محافظت از ایمیل اسپم در سیپنل

1. به کنترل پنل سیپنل خود لاگین کنید.

لاگین به سیپنل

 

2. در محیط سینل Box Trapper از صندوق ورودی شما در برابر ایمیل اسپم محافظت می‌کند و از همه فرستندگان ایمیلی که در لیست سفید شما نیستند می‌خواهد قبل از اینکه بتوانید ایمیل هایشان را دریافت کنید، به یک ایمیل تأیید پاسخ دهند. برای فعال کردن و پیکربندی آن، روی BoxTrapper در قسمت ایمیل کلیک کنید.

بخش محافظت از ایمیل اسپم سیپنل

 

3. روی Manage در کنار آدرس ایمیل کلیک کنید تا BoxTrapper فعال شود.

فعال کردن BoxTrapper

 

4. در اینجا روی دکمه Enable کلیک کنید.

کلیک روی enable

 

5. تأییدیه ای دریافت می کنید که BoxTrapper برای این آدرس فعال است. روی Go Back کلیک کنید.

تایید ایمیل

 

6. پس از فعال کردن BoxTrapper، می‌خواهید تنظیمات خود را پیکربندی کنید. روی Configure Settings کلیک کنید.

 

7. می‌توانید گزینه‌های مختلفی را در اینجا تنظیم کنید، از جمله فهرست سفید خودکار (auto-whitelisting) برای آدرس‌هایی که به آنها ایمیل می‌فرستید. تنظیمات مورد نظر خود را به روز کنید و روی Save کلیک کنید.

پیکر بندی box trapper

 

8. یک پیغام تایید سبز رنگ ظاهر می شود. روی Go Back to BoxTrapper Configuration کلیک کنید تا به صفحه اصلی BoxTrapper بازگردید.

9. سپس روی Edit Confirmation Messages کلیک کنید.

پیکربندی پیام ها

 

10. پیام‌های تایید، پاسخ‌هایی هستند که فرستندگان ایمیل پس از ارسال پیام به یک حساب فعال BoxTrapper دریافت می‌کنند. می‌توانید پیام‌های تأیید استاندارد را که قبلاً برای شما تنظیم شده‌اند ویرایش کنید. پس از تکمیل، به صفحه اصلی BoxTrapper برگردید.

 

11. وقتی که به منوی BoxTrapper برگشتید، روی Edit White/Black/Ignore Lists کلیک کنید.

12. می‌توانید آدرس‌هایی را به Whitelist، Blacklist و لیست Ignore خود اضافه کنید تا پیام‌های حساب‌های خاص را مجاز، رد یا نادیده بگیرید.

ویرایش لیست ایمیل ها

 

از اینجا، می توانید به صفحه اصلی BoxTrapper برگردید تا برخی از تنظیمات دیگر را تغییر دهید. هنگامی که BoxTrapper را بر اساس نیازهای خود پیکربندی کردید، متوجه کاهش ایمیل های اسپ سیپنل خواهید شد.

13. گزینه دیگر برای کنترل ایمیل اسپم در سیپنل، SpamAssassin است. می توانید از SpamAssassin همراه با BoxTrapper برای حداکثر کنترل اسپم ها استفاده کنید. برای فعال کردن SpamAssassin، روی Spam Filters از صفحه اصلی cPanel کلیک کنید.

فیلتر ایمل های اسپم در سیپنل

 

14. روی دکمه ای که در عکس مشخص شده کلیک کنید تا SpamAssassin فعال شود.

SpamAssassin

 

15. یک پیام تأیید سبز در گوشه سمت راست بالا ظاهر می شود و کلید روشن و آبی می شود.

16. برای پیکربندی بیشتر SpamAssassin، روی Show Additional Configurations در پایین صفحه Spam Filters کلیک کنید. این گزینه فقط زمانی وجود دارد که SpamAssassin فعال شود.

Show Additional Configurations

17. در اینجا می توانید تنظیمات whitelist، blacklist و امتیاز اسپم محاسبه شده خود را تنظیم یا ویرایش کنید.


 

جمع بندی

در این آموزش شما نحوه فعال کردن محافظت از ایمیل اسپم در سیپنل آشنا کردیم. فعال کردن محافظت از اسپم در سیپنل به این معنی است که حساب های ایمیل شما دارای یک لایه امنیتی بین فرستندگان هرزنامه و کاربران شما است.

 

13رای - امتیاز 4.9 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: