جدول محتوایی

گاهی اوقات مشاهده محتوای یک وب سایت وردپرس در موبایل تجربه بسیار متفاوتی را برای شما به ارمغان می آورد. این بسته به موقعیت می تواند خوب یا بد باشد. با این حال، در حال حاضر بسیاری از سایت ها سعی می کنند محتوای خاصی را در موبایل نشان دهند.

در واقع یک راه بسیار آسان برای نمایش یک صفحه وردپرس در محتوای مخصوص موبایل وجود دارد. شما مجبور نیستید با هیچ کدی دست و پنجه نرم کنید، فقط باید ابزارهای مناسب را داشته باشید و مایل به انجام کمی ویرایش باشید.

بیایید نگاهی به نحوه نمایش محتوای خاص برای دستگاه های موبایل بیندازیم.

میخواهید سایت وردپرسی بسازید و قصد خرید هاست وردپرس ارزان قیمت دارید؟ کافیست روی بنر زیر کلیک کنید و از پلن های هاست وردپرس ایرانیکاسرور دیدن کنید.

چرا باید در وردپرس محتوای خاص را در موبایل نشان دهیم؟

طرح‌بندی‌های خاص پست‌ها و صفحات برای موبایل بسیار رواج یافته اند. گوگل در واقع AMP را چندی پیش معرفی کرد. در حالی که این بیشتر برای بهینه سازی جستجو است، آنها سنگی را برای صاحبان وب سایت ایجاد کردند تا توجه بیشتری نسبت به نحوه نمایش محتوای خود در موبایل ها داشته باشند.

اکثر صفحات و پست‌ها در نسخه موبایل وردپرس به دلیل موضوع به طور خودکار به درستی نمایش داده می‌شوند. امروزه اکثر قالب های وردپرس برای موبایل بهینه شده اند.

با توجه به آنچه گفته شد، ممکن است برخی از پست ها و صفحاتی وجود داشته باشند که برای کاربران تلفن همراه در وردپرس بسیار مملو از محتوا هستند تا بتوانند به روش صحیح آن را مشاهده کنند.

نکته دیگری که باید به آن فکر کنید این است که ممکن است بخواهید نسخه های مختلف یک صفحه را نمایش دهید یا به دلایل مختلف در دستگاه های تلفن همراه پست کنید. ممکن است این باشد که شما سبک یا ظاهر متفاوتی می‌خواهید، یا اینکه می‌خواهید اطلاعات با توجه به دستگاه مورد استفاده متفاوت باشد.

به جای نگرانی در مورد یک سری کد، یک افزونه عالی پیدا کرده ایم که به شما امکان می دهد صفحات و پست های معمولی خود را ویرایش کنید تا نسخه های موبایلی آنها را برای نمایش ایجاد کنید.

این افزونه به شما این امکان را می دهد که به راحتی محتوای خاصی را در موبایل نشان دهید.

 

Specific Content for Mobile

افزونه Specific Content For Mobile

افزونه Specific Content for Mobile به شما این امکان را می دهد که به راحتی صفحات و پست های خاصی را برای کاربران موبایل در وردپرس ایجاد کنید. اگر می خواهید محتوای خاصی را اضافه کنید، حذف کنید یا دوباره طراحی کنید تا بر اساس نسخه های تلفن همراه متفاوت نشان داده شود، این یک افزونه عالی است.

قوانینی وجود دارد که باید آنها را اجرا کنید، اما به طور کلی، افزونه Specific Content for Mobile به شما این امکان را می دهد که با موفقیت نسخه های مختلف صفحات و پست ها را برای مشاهده دستی ایجاد کنید.

این افزونه در واقع بسیار سبک است و به گفته نویسنده، با ویرایشگر بلوک گوتنبرگ، ویرایشگر کلاسیک و تمام سازندگان صفحه وردپرس سازگار است.

بیایید نحوه نصب و فعال سازی افزونه و همچنین نحوه استفاده از آن را بررسی کنیم.

برای اینکه پست ها و صفحات خود را تقسیم کنید و شروع به نمایش محتوای خاص برای دستگاه های تلفن همراه کنید، ابتدا باید افزونه را نصب و فعال کنید. می توانید این کار را با رفتن به صفحه افزونه ها واقع در داشبورد مدیریت وردپرس انجام دهید. فقط اسم افزونه رو سرچ کنید بالا میاد.

افزونه محتوای موبایل

پس از نصب و فعال سازی افزونه، به طور خودکار به لیست افزونه های خود هدایت می شوید.

با این حال، افزونه اکنون یک برگه برای نسخه های موبایلی پست ها و صفحات اضافه کرده است. این تب در ویرایشگر قرار دارد.بیایید نگاهی به نحوه رسیدن به آنجا بیاندازیم و اینکه برای نمایش محتوای موبایل به کاربران وردپرس خود چه کاری باید انجام دهید.

ویرایش پست ها و صفحات وردپرس برای نمایش محتوای خاص در موبایل

همانطور که در بالا گفته شد، این افزونه بسیار سبک است. اساساً صفحه تنظیمات اصلی برای افزونه وجود ندارد. این به سادگی یک برگه و/یا دکمه ویرایش را در قسمت پست ها و قسمت ویرایش صفحه داشبورد مدیریت وردپرس شما اضافه می کند.

برای دسترسی به صفحات خود، روی Pages > All Pages (همه برگه ها) کلیک کنید. این شما را به تمام صفحاتی که در ناحیه مدیریت خود دارید می برد.

همه برگه ها

اکنون در بخش صفحات ناحیه مدیریت خود هستید. روی صفحه ای که می خواهید ویرایش کنید حرکت کنید. خواهید دید که مجموعه ای از گزینه های ویرایش ظاهر می شوند. این گزینه ها به آنچه نصب کرده اید بستگی دارد.

در تصویر زیر می بینید که من هم ویرایشگر بلوک و هم ویرایشگر کلاسیک را نصب کرده ام. همچنین متوجه خواهید شد که اکنون گزینه ای برای “ایجاد نسخه موبایل” صفحه مورد نظر وردپرس وجود دارد.

نسخه موبایل وردپرس

بنابراین، می‌توانید روی آن لینک کلیک کنید، یا روی لینک بلوک یا ویرایشگر کلاسیک کلیک کنید. موردی که انتخاب می‌کنید فقط برای شما این است که صفحه را ویرایش کنید تا برای کاربران وردپرس موبایل نشان داده شود.

برای این مثال، ما از ویرایشگر بلاک استفاده می کنیم. بنابراین ما روی آن لینک کلیک میکنیم و اکنون صفحه مربوطه باز است. این صفحه نسخه فعلی است که هم برای کاربران دسکتاپ و هم برای کاربران موبایل نمایش داده می شود.

نسخه فعلی صفحه

مقداری به پایین سمت راست صفحه بروید. می بینید که اکنون یک برگه کشویی با عنوان “نسخه موبایل” با Mobile version وجود دارد. روی دکمه “ایجاد نسخه موبایل” (Create Mobile Version) واقع در آن لیست کشویی کلیک کنید.

ساخت محتوای موبایل وردپرس

اتفاقی که می افتد این است که یک کپی از صفحه ایجاد می شود که فقط برای مشاهده موبایل است. اکنون می توانید این صفحه را هر طور که دوست دارید ویرایش کنید. تمام ویرایش هایی که انجام می دهید برای کسانی که از موبایل برای دیدن سایت وردپرس شما استفاده می کنند در دسترس خواهد بود.

متوجه خواهید شد که در حال ویرایش نسخه موبایل هستید زیرا قسمت منوی کشویی موبایل به شما اطلاع می دهد.

ویرایش نسخه موبایل وردپرس

صفحه را هر طور که دوست دارید ویرایش کنید. پس از اتمام کار، به سادگی روی دکمه «انتشار» کلیک کنید تا نسخه موبایل صفحه اضافه شود.

برای تأیید، از قسمت ویرایش خارج شوید و اکنون به لیست صفحه در ناحیه مدیریت خود نگاه کنید. خواهید دید که یک نسخه موبایلی از صفحه ایجاد شده است و اکنون برای ویرایش هر زمان که نیاز داشته باشید وجود دارد.

ویرایش صفحه ها

شما با موفقیت محتوای خاصی را برای کاربران تلفن همراه ایجاد کرده اید. شما می توانید این کار را برای هر صفحه ای که می خواهید انجام دهید.

ایجاد محتوای خاص برای دستگاه های تلفن همراه می تواند یکی از جنبه های مهم طراحی و پیکربندی سایت باشد. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که بخواهید موارد یا اطلاعات مختلفی را بر اساس نوع دستگاهی که شخصی با آن به وب سایت شما دسترسی دارد نشان دهید. دسترسی موبایل به وب سایت ها در طول زمان همچنان افزایش یافته است پس مهم است که به مردم دید خوبی از محتوای وردپرس خود بدهید.

 

415رای - امتیاز 1.1 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: