جدول محتوایی

نمایش FPS موقع بازی کردن

FPS مخفف Frames Per Second است. در واقع FPS تعداد فریم هایی است که در یک ثانیه روی صفحه نمایش داده می شود. ویدیوهایی که روی صفحه می بینیم مجموعه ای از تصاویر هستند. روان بودن پخش ویدئو به تعداد تصاویر نمایش داده شده در یک ثانیه بستگی دارد. از نظر فنی این ماژهای پشت سر هم به عنوان فریم شناخته می شوند.

در حین انجام بازی های ویدیویی، برخی از شما ممکن است متوجه یک کندی FPS یا لگ شده باشید. که به دلیل افت ناگهانی FPS رخ می دهد. دلایل مختلفی برای افت FPS در حین بازی وجود دارد، مانند قدیمی بودن درایور کارت گرافیک، مشکلات هارد، گرم شدن بیش از حد GPU و غیره.

در این مقاله در مورد نحوه نمایش FPS در موقع بازی کردن در ویندوز 11 صحبت خواهیم کرد.

خرید گیم سرور

 

چگونه FPS بازی را در ویندوز 11 نمایش دهیم ؟

FPS نشانگر عملکرد بازی های ویدیویی در رایانه است. هرچه FPS بالاتر باشد، گیم پلی روان تر است. کاهش FPS منجر به گیم پلی همراه با لگ یا تاخیری می شود. به غیر از افت FPS، دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث اختلال در گیم پلی بازی می شود. راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید FPS را موقع بازی کردن در ویندوز 11 نشان دهید. با انجام این کار، می‌توانید فریم در ثانیه بازی خود را زیر نظر داشته باشید. این کار به شما کمک می کند تا متوجه شوید که کندی به دلیل افت FPS است یا دلیل دیگری دارد.

شما می توانید FPS را در بازی های ویندوز 11 با استفاده از روش های زیر نمایش دهید:

  1. Xbox Game Bar
  2. NVIDIA GeForce Experience
  3. نرم افزار های جانبی
  4. از تنظیمت خود بازی

 

نمایش FPS با Xbox Game Bar

کاربران ویندوز 11 برای نمایشFPS در بازی های ویدیویی مجبور به نصب نرم افزار های اضافی نیستند. با استفاده از Xbox Game Bar به راحتی می توانید فریم های یک بازی را نمایش دهید. میانبر برای راه اندازی نوار بازی ایکس باکس کلیدهای Win + G است. اگر Xbox Game Bar با فشار دادن کلیدهای Win + G روی صفحه نمایش شما ظاهر نمی شود، مطمئن شوید که FPS counter را در تنظیمات ویندوز 11 روشن کرده اید.

نمایش fps با xbox game bar

 

مراحل نمایش FPS در بازی از طریق Xbox Game Bar ساده است، نگاهی بیندازید:

  1. وارد بازی مور نظر خود شوید.
  2. اکنون Xbox Game Bar را با فشار دادن کلیدهای Win + G راه اندازی کنید.
  3. FPS را در ویجت Performance انتخاب کنید تا FPS را در بازی خود مشاهده کنید.

 

نشان دادن FPS در بازی ها از طریق NVIDIA GeForce Experience

اگر سخت افزار سیستم شما از NVIDIA ShadowPlay پشتیبانی می کند، می توانید از NVIDIA GeForce Experience برای روشن کردن شمارنده FPS در بازی ها استفاده کنید. NVIDIA ShadowPlay به شما امکان می دهد گیم پلی خود را ضبط، پخش و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. مراحل زیر به شما کمک می کند شمارنده FPS را در بازی ها با استفاده از NVIDIA GeForce Experience فعال کنید.

نمایش fps در GeForce Experience

 

  1. NVIDIA GeForce Experience را اجرا کنید.
  2. روی آیکون چرخ دنده در سمت راست بالا کلیک کنید تا تنظیمات آن باز شود.
  3. برای دسترسی به تنظیمات Overlay در GeForce Experience، گزینه In-game Overlay را فعال کنید.
  4. بر روی دکمه تنظیمات در زیر بخش IN-GAME OVERLAY کلیک کنید.
  5. اکنون به «HUD Layout > Performance» بروید.
  6. FPS را از لیست گزینه ها انتخاب کنید. همچنین می توانید موقعیت FPS Counter را در بازی های خود برای نمایش آن تغییر دهید.

 

نمایش FPS با نصب نرم افزار های رایگان جانبی

همچنین می‌توانید نرم‌افزار Fraps را روی رایانه شخصی ویندوز 11 خود نصب کنید تا FPS را در یک بازی نمایش دهید. FRAPS یک نرم افزار شمارنده FPS بسیار محبوب است. علاوه بر نمایش FPS در بازی ها، به شما امکان می دهد اسکرین شات های درون بازی بگیرید و گیم پلی خود را ضبط کنید.

نمایش fps با برنامه fraps

 

همچنین شما میتوانید در تنظیمات اکثر بازی ها، نمایش FPS را فعال کنید. البته این امکان در همه بازی ها شبیه به هم نیست. اما در کل فعالسازی نمایش FPS در تنظیمات بازی، کار سختی نیست.

امیدواریم این پست برایتان مفید بوده یاشد و بعد از خواندن این پست، موفق به نمایش FPS موقع بازی کردن در ویندوز 11 شده باشید.

 

16رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: