جدول محتوایی

دامنه سرور ماینکرفت

هنگام بازی بر روی سرور ماینکرفت که به تازگی ایجاد کرده اید، باید با یک آدرس IP عددی و پورت بپیوندید. IP سرور ماینکرفت ممکن است شبیه به 175.20.18.191:22249 باشد که به خاطر سپردن آن دشوار است. در نتیجه، بسیاری از کاربران قصد دارند با استفاده از یک دامنه فرعی به سرور ماینکرفت خود متصل شوند که به خاطر سپردن آن بسیار راحت تر است.

هنگامیکه حق استفاده از یک دامنه را از طریق خرید یک دامنه دارید، می توانید سابدومین خود را برای پیوستن به سرور تنظیم کنید. یک نمونه از یک زیر دامنه ممکن است شبیه play.iranicaserver.com باشد. شما می توانید دامنه منحصر به فرد خود را از ارائه دهندگان میزبانی وب مانند ایرانیکاسرور خریداری کنید. راه‌اندازی یک زیر دامنه جداگانه می‌تواند باعث سردرگمی شود، بنابراین ما شما را در مراحل چگونگی راه‌اندازی یک زیر دامنه برای سرور ماینکرفت خود راهنمایی می‌کنیم.

نحوه ایجاد سابدومین

تقریباً همه ثبت‌کننده‌های دامنه هنگام تنظیم دامنه یا زیر دامنه شما تنظیمات یکسانی دارند. از آنجایی که همه آنها بسیار شبیه هستند. از آنجایی که همه آنها بسیار شبیه هستند، نحوه تنظیم آن را با GoDaddy توضیح خواهیم داد. آموزش ساخت دامنه سرور ماینکرفت در پلتفرم Godaddy صرفا به این دلیل است که ممکن است شما از ثبت کننده هایی به غیر از ایرانیکاسرور استفاده کنید.

پیکربندی سابدومین

1. روی نام خود در سمت راست بالای وب سایت GoDaddy کلیک کنید، سپس My Products را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

2. در این صفحه، بخشی با عنوان تمام محصولات و خدمات شما را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت به دنبال Domains بگردید.

3. در قسمت Domains، فهرستی از تمام دامنه هایی که در حساب خود دارید را مشاهده می کنید. سمت راست دامنه، روی DNS کلیک کنید. در این صفحه قسمتی به نام Records را مشاهده خواهید کرد. دو رکورد وجود دارد که ما اضافه خواهیم کرد، A Record و SRV Record.

A Record

1. در بخش رکوردها، روی “ADD” کلیک کنید و “A” را از منوی بازشو انتخاب کنید.

2. چند مقدار مورد نیاز را مشاهده خواهید کرد که باید پر شوند.

  • Host: زیر دامنه را تعریف می کند، مانند «play» را در play.mydomain.com
  • Points to: آدرس IP را که رکورد A باید آن را حل کند را تعریف می کند. این آدرس IP سرورهای ماینکرفت شما خواهد بود.
  • TTL: میانگین زمان لازم برای انتشار تغییرات را مشخص می کند.

3. ابتدا می خواهید “Host” را روی زیر دامنه مورد نظر خود برای سرور ماینکرفت تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر Play for the Host را قرار دهید، آن را به عنوان play.yourdomain.com تنظیم می کند.

4. بعد Points to است. شما باید این را روی آدرس IP سرور خود (بدون در نظر گرفتن پورت) تنظیم کنید.

5. پس از تنظیم، TTL را روی ½ ساعت تنظیم کنید. با این کار میانگین زمان لازم برای انتشار تغییرات در رکوردهای دامنه مشخص می شود.

تنظیم دامنه سرور ماینکرفت

 

SRV Record

پس از ایجاد رکورد A، باید یک رکورد SRV (Service) ایجاد کنید. این به رکورد A می گوید که در هنگام اتصال به زیر دامنه ما، چه پورت سرویسی را انتخاب کند. در حالی که رکورد A به IP میزبانی که سرور روی آن قرار دارد اشاره می کند، رکورد SRV به طور منحصر به فرد به سرویس مورد نظر، در این مورد، پورت سرور ماینکرفت، شناسایی می شود.

1. در بخش رکوردها، روی “ADD” کلیک کنید و “SRV” را از منوی بازشو انتخاب کنید.

2. چند مقدار مورد نیاز را مشاهده خواهید کرد که باید پر شوند.

  • Service: _minecraft
  • Protocol: _tcp
  • Name: نام میزبان دامنه فرعی ما، در مورد ما، “play” است.
  • Target: نام کامل زیر دامنه، e.x “play.mydomain.com”.
  • Priority: 0
  • Weight: 5
  • Port: پورتی که سرور Minecraft شما از آن استفاده می کند.
  • TTL: میانگین زمانی را که طول می کشد تا تغییرات منتشر شود را مشخص می کند (کمتر ترجیح داده می شود).

3. اولین مقداری که تعیین می کنید Service است. باید آن را روی _minecraft تنظیم کنید.

4. بعدی پروتکل است. این باید روی _tcp تنظیم شود.

5. پس از آن Name است. این باید روی ساب دامنه تنظیم شود. ما آن را روی Play in the A record قرار دادیم، بنابراین باید در اینجا به همان میزان تنظیم شود.

خرید گیم سرور

6. بعد Target است، این را روی زیر دامنه کامل قرار دهید. برای مثال play.mydomain.com.

7. پس از انجام این کار، باید اولویت را روی 0 و وزن را روی 5 قرار دهید.

8. پورت روی پورت سرور ماینکرفت شما تنظیم می شود. پورت پیش فرض ماینکرفت 25565 است، بنابراین اگر یک IP اختصاصی دارید، همان چیزی است که تنظیم می کنید. در غیر این صورت، باید همان پورتی را که در سرور ماینکرفت به شما ارائه شده است اضافه کنید. با فرض اینکه IP سرورهای ماینکرفت ما 123.145.3.23:25786 باشد، پورت روی 25786 تنظیم می شود.

9. TTL نیز همانطور که در A Record بود روی ½ ساعت تنظیم می شود.

تنظیم زیر دامنه سرور ماینکرفت

 

پس از تمام این مراحل، به سادگی 30 دقیقه منتظر بمانید تا همه چیز انجام شود و باید تنظیم شود که با ساب دامنه جدید خود به سرور ماینکرفت بپیوندید!

 

رفع مشکل

عدم امکان پیوستن به سرور با زیر دامنه جدید (Not being able to join the server with the new subdomain) :

اگر بعد از پیکربندی همه چیز در بالا نمی توانید به سرور بپیوندید، چند مورد وجود دارد که باید بررسی کنید. اولین مورد این است که شما 30 دقیقه صبر کرده اید تا دامنه انتشار یابد. اگر سرور شما دارای پورت است، همچنین خوب است مطمئن شوید که رکورد SRV را به درستی تنظیم کرده اید، در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوید با دامنه و پورت ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال، “play.mydomain.com:25575”. برای اجتناب از انجام این کار، می توانید از یک آدرس IP اختصاصی استفاده کنید. و در نهایت، مطمئن شوید که همه چیز به درستی در رکوردهای DNS وارد شده باشد.

 

جمع بندی

امیدواریم توانسته باشید با دیدن این آموزش به هدف خود برسید. در این مقاله، نحوه تنظیم زیر دامنه برای پیوستن به سرور ماینکرفت را به شما آموزش دادیم.

 

92رای - امتیاز 2 ممنون از امتیازی که دادید..!