جدول محتوایی

آموزش ارسال ایمیل با استفاده از سرور دبیان 11

مقدمه

Alpine یک سرویس گیرنده ایمیل دبیان مبتنی بر خط فرمان است. استفاده از Alpine بسیار آسان است و با تمام سرویس های IMAP و POP3 کار می کند. چندین مزیت نسبت به کلاینت های ایمیل مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی دارد.

به عنوان مثال: نه تنها کم حجم است بلکه حافظه کمتری نیز مصرف می کند. برای باز کردن و خواندن ایمیل های خود نیازی به تعامل ماوس ندارید.

در این راهنما قصد داریم نحوه نصب Alpine در دبیان را بیاموزیم. من از Debian 11 Server Edition استفاده می کنم. تمام دستورالعمل ها و دستورات فقط برای دبیان اعمال می شود.

پیش از ادامه ی مقاله ، در صورت نیاز به هاست وردپرس به سایت ایرانیکاسرور مراجعه کرده و از پلن های فوق العاده با قیمت های عالی دیدن کنید.

نصب Alpine

برای نصب، ابتدا ترمینال را باز کنید و دستور زیر را اعمال کنید تا Alpine روی ماشین دبیان شما نصب شود:

$ sudo apt update
$ sudo apt install alpine

ایمیل دبیان

Alpine از آخرین مخازن Debian 11 نصب خواهد شد. از آنجایی که Alpine یک برنامه ترمینال است، بنابراین تنها راه دسترسی به آن از طریق خط فرمان (command Line) است.

آخرین نسخه Alpine در حال حاضر نصب شده است. به محض اجرا، یک پوشه ایمیل در سیستم شما ایجاد می کند که مانند شکل زیر خواهد بود.

این پیام فقط یک بار ظاهر می شود. فرآیند این کار به طور کلی فقط چند دقیقه طول می کشد، درست مانند هر سرویس گیرنده ایمیل معمولی که در سیستم های دسکتاپ خود به آن عادت کرده ایم:

 

صفحه نمایش اغازین Alpine

ایمیل دبیان

 

راه اندازی Alpine

اکنون می‌توانید پوشه‌های جدیدی ایجاد کنید و پیکربندی‌های IMAP و POP3 را ادامه دهید.

برای خروج ازAlpine  میتوانید Q را فشار دهید. سیستم ایمیل کامل از طریق رابط خط فرمان کار می کند. هیچ نیازی به رابط کاربری گرافیکی وجود ندارد.

Alpine راه حل کاملی برای مدیریت سرور ارائه می دهد، بنابراین می توانید ایمیل ها را مستقیماً از محیط سرور خود بخوانید، بنویسید و ارسال کنید. کلاینت کاملا امن است و دائماً به روز می شود.

 

حذف Alpine

به سادگی دستور زیر را اجرا کنید و Alpine از سیستم دبیان شما حذف خواهد شد:

$ sudo apt remove alpine

سرور ایمیل دبیان

اکنون می توانید ادامه دهید. همه چیز از جمله ایمیل ها و تمام سوابق حذف می شوند. اگر در آینده برنامه را دوباره نصب کنید، سیستم چیزی را بازیابی نمی کند.

جمع بندی

در این راهنما، ما یاد گرفتیم که چگونه Alpine را نصب، اجرا و حذف کنیم.

Alpine یک سرویس گیرنده ایمیل دبیان شگفت انگیز پر از ویژگی هایی است که برای همیشه در ترمینال اجرا می شود. این راهنما فقط برای کاربران Debian 11 است که دارای نسخه buster هستند. ما قبلاً مقالات زیادی را برای توزیع های دیگر مانند فدورا و اوبونتو پوشش داده ایم. بنابراین بهتر است از اعمال تنظیمات دبیان روی آن توزیع ها خودداری کنید.

 

 

 

 

8رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: