جدول محتوایی

حذف متن کپی رایت powered by WordPress در فوتر وردپرس

وردپرس یک پلت فرم رایگان برای ساخت انواع وب سایت است. حذف متن فوتر با افتخار توسط وردپرس یا Powered by WordPress یک حرکت جهت قدردانی از جامعه ای است که نرم افزار را مدیریت و هدایت می کند. اما شما از نظر قانونی ملزم به نگه داشتن این متن کپی رایت در فوتر سایت وردپرسی خود نیستید.

وردپرس تحت مجوز GPL (General Public License) می باشد. این بدان معناست که شما آزادی استفاده، تغییر و حتی توزیع مجدد نرم افزار را دارید. بنابراین از نظر قانونی، شما این حق را دارید که هر کاری را که دوست دارید انجام دهید، از جمله ویرایش یا حذف متن از فوتر سایت خود.

خرید هاست وردپرس با قیمت باورنکردنی

در ادامه 2 روش را برای حذف متن کپی رایت در فوتر یک سایت وردپرسی به شما آموزش خواهیم داد.

باید این نکته را در نظر بگیرید که اکثرا فقط قالب های رایگان این متن را در فوتر دارند.

 


 

1. حذف متن فوتر از طریق Customizer (سفارشی سازی)

 

هر تم دارای یک گزینه سفارشی سازی است. می توانید از طریق پنل ادمین وردپرس به آن دسترسی داشته باشید. به Appearance → Customize (نمایش > سفارشی سازی )بروید. در Customizer، احتمالاً یک بخش Footer با گزینه ای برای تغییر یا حذف متن فوتر را خواهید دید.

به عنوان مثال، تم Neve یک بخش Footer در Customizer دارد که در آن می توانید متن پیش فرض “proudly powered by WordPress” را تغییر دهید و آن را با هر چیزی که می خواهید جایگزین کنید. برای دسترسی به این گزینه به زیر بخش Footer رفته و بر روی Change کپیright کلیک کنید.

 

حذف متن فوتر وردپرس ایرانیکا سرور 1

 

یک فیلد متنی با متن پیش‌فرض داخل آن خواهید دید. می توانید این متن را به طور کامل حذف کنید یا متن دیگری را جایگزین کنید.

 

حذف متن فوتر وردپرس ایرانیکا سرور 2

 

برای ذخیره تغییرات بر روی Publish کلیک کنید.

ممکن است همه افزونه ها این قابلیت را نداشته باشند و نتوانید به این سادگی متن فوتر را حذف یا تغییر دهید. به همین دلیل روش پیشرفته تری را هم در ادامه بررسی میکنیم.

 

 

2. حذف متن فوتر با ویرایش فایل footer.php

 

این روش برای افرادی که دانش اولیه کدنویسی دارند مناسب است. افراد غیرمتخصص می توانند آن را امتحان کنند، اما مطمئن شوید که قبل از ادامه از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.

فایل footer.php تم فعلی شما حاوی دستورالعمل هایی در مورد آنچه که فوتر می تواند نمایش دهد است. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به فایل دسترسی داشته باشید و متن “proudly powered by WordPress” را از آنجا حذف کنید.

برای دسترسی به فایل footer.php، به یک کلاینت FTP مانند FileZilla نیاز دارید.

به مسیر public_html → wp-content → themes بروید. سپس تمی را که در وب سایت شما فعال است انتخاب کنید. در آن پوشه تم فعال، باید فایل footer.php را پیدا کنید.

حذف متن فوتر وردپرس ایرانیکا سرور 3

 

کلیک راست کرده و Edit را انتخاب کنید.

کدی را که در آن متن “proudly powered by WordPress” را خروجی می دهد پیدا کنید و آن را حذف کنید. در تم ما، کد به شکل زیر است:

printf( __( 'Proudly powered by %s.', 'twentynineteen' ), 'WordPress' );

پس از حذف این کد، فایل را ذخیره کنید و سپس فوتر وب سایت خود را بررسی کنید.

مهم: ممکن است با آموزش هایی برخورد کرده باشید که به شما می گویند قطعه کد زیر را به فایل CSS تم خود اضافه کنید:

#site-info {display:none}.

این کار متن را حذف نمی کند، فقط آن را از دید پنهان می کند. استفاده از چنین روش هایی توصیه نمیشود.


 

جمع بندی

در این آموزش به شما 2 روش تضمینی برای حذف یا تغییر متن فوتر آموزش دادیم. امیدواریم برایتان مفسد بوده باشد. برای میزبانی سایت وردپرسی خود، پیشنهاد میکنیم پلن های هاستینگ وردپرس ایرانیکا سرور با ببینید.

 

15رای - امتیاز 4.9 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: