جدول محتوایی

چرا باید ابزارک های کلاسیک را در وردپرس بازیابی کنیم ؟

ویرایشگر بلوک ویجت عملکردهای مشابه ویرایشگر ویجت کلاسیک را ارائه می دهد. به علاوه، کنترل بیشتری بر ظاهر ویجت‌هایتان به شما می‌دهد. با این حال، اگر مدتی است که از وردپرس استفاده می کنید، ممکن است با استفاده از ویرایشگر ویجت کلاسیک در وب سایت وردپرس خود راحت تر باشید. یا از سادگی ویرایشگر ابزارک های کلاسیک لذت می برید و می خواهید بلوک های ویجت را غیرفعال کنید.

همانطور که گفته شد، بیایید نگاهی به نحوه بازیابی ویرایشگر ویجت کلاسیک در وردپرس بیندازیم. برای این کار میتوانیم از دو روش عمل کنیم.

  1. بازیابی ابزارک های کلاسیک با افزونه وردپرس
  2. بازیابی ابزارک های کلاسیک تزریق کد

روش اول: استفاده از افزونه وردپرس

ساده ترین راه برای بازیابی ویرایشگر ویجت کلاسیک، استفاده از افزونه ابزارک کلاسیک است. این افزونه توسط تیم اصلی وردپرس توسعه و نگهداری می شود.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه را نصب و فعال کنید. پس از فعالسازی، ویرایشگر ابزارک شما به حالت پیشفرض یعنی کلاسیک باز میگردد. و نیاز به هیچ تظیمات خاصی برای پیکربندی ندارد.

ابتدا از داشبورد وارد مسیر ” نمایش => ابزارک ها ” شوید.

برای افزودن ویجت‌های جدید، به سادگی یک ویجت را به یک منطقه ابزارک موجود بکشید. (Drag & Drop)

پس از افزودن ابزارک دلخواه، میتوانید آنرا سفارشی سازی کنید. مطمئن شوید که برای ذخیره ویجت خود روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید.

اگر می‌خواهید در آینده از بلوک‌های ویجت استفاده کنید، به سادگی میتوانید افزونه را غیرفعال کنید. همچنین میتوانید با غیرفعالسازی گوتنبرگ ویرایشگر کلاسیک را در صفحات و پست ها نیز نگه دارید.

 

روش دوم : افزودن کد در فایل functions.php

یکی دیگر از راه های غیرفعال کردن بلوکهای ابزارک،افزودن کد به فایل های اصلی وردپرس است.

حالا لازم است قطعه کد زیر را به فایل functions.php اضافه کنید. آموزش افزودن کد به فایل functions.php در این مقاله بیان شده است. کلیک کنید.

function example_theme_support() {     remove_theme_support( 'widgets-block-editor' ); } add_action( 'after_setup_theme', 'example_theme_support' );

قطعه کد بالا به سادگی ویرایشگر بلوک گوتنبرگ را در ناحیه ویجت شما غیرفعال می کند.

حال اگر به مسیر ” نمایش => ابزارک ها ” بروید، میتوانید با استفاده از ابزارک های کلاسیک ویجت ها را اضافه کنید.

 

جمع بندی

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه غیرفعال کردن بلوک‌های ویجت و بازیابی ویجت‌های کلاسیک در وردپرس کمک کرده باشد.

شما میتوانید انواع هاست و سرور مجازی را با کیفیت عالی، قیمت مقرون به صرفه و پشتیبانی 24 ساعته از ایرانیکا سرور دریافت کنید.

 

 

 

1رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: