جدول محتوایی

سرور RDP و AnyDesk

RDP و AnyDesk هر دو از راه دور به دستگاه ها از طریق شبکه دسترسی دارند. RDP یک پروتکل یا استاندارد برای استفاده از کامپیوتر از راه دور است. همچنین می توانید از راه دور از طریق برنامه Anydesk به رایانه متصل شوید. در این مقاله به توضیح تفاوت Anydesk و سرور RDP می پردازیم و هر کدام را معرفی می کنیم.

 

خرید هاست وردپرس

 

AnyDesk چیست؟

AnyDesk یک برنامه دسکتاپ از راه دور برای سیستم های ویندوز، مک، لینوکس و موبایل است و برای کار با آن نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارید. این برنامه ادعا می کند که یک اتصال امن ایجاد می کند و توسعه داده است که انتقال یکپارچه داده را تضمین می کند. AnyDesk برای افرادی طراحی شده است که به نوعی دسترسی از راه دور از رایانه یا تلفن همراه به دستگاه دیگری نیاز دارند. این برنامه پلی بین کاربران ایجاد می کند و به آنها اجازه می دهد دستگاه دیگری را کنترل کنند.

AnyDesk برای استفاده شخصی رایگان است و ویژگی های کلیدی از جمله ضبط و اتصال به دستگاه های اطراف را ارائه می دهد. این نرم افزار دارای سه نسخه مختلف است. در حالت Lite، می‌توانید یک کاربر و کنترلر را با قیمت 10.99 دلار در ماه داشته باشید. در حالت حرفه ای، می توانید به دستگاه های نامحدود و ویژگی های بیشتری مانند دفترچه آدرس و سفارشی سازی نصب کننده با 20.99 دلار در ماه دسترسی داشته باشید. با پیشرفته ترین نسخه AnyDesk، کاربر می تواند با پرداخت 52.99 دلار در ماه، تعداد نامحدودی جلسات همزمان داشته باشد.

anydesk

پروتکل دسکتاپ از راه دور یا RDP

RDP مخفف Remote Desktop Protocol است و یک پروتکل اختصاصی است که توسط مایکروسافت ایجاد شده است که یک رابط کاربری گرافیکی برای اتصال به رایانه دیگر از طریق اتصال شبکه فراهم می کند. RDP به رایانه سرویس گیرنده اجازه می دهد تا صفحه نمایش رایانه از راه دور را مشاهده کند و یک اتصال از راه دور به آن برقرار کند. پروتکل RDP به طور پیش فرض از پورت پروتکل TCP شماره 3389 برای ارتباط استفاده می کند. کاربر باید نرم افزار RDP یا Remote Desktop Connection را برای استفاده از پروتکل دسکتاپ راه دور داشته باشد، در حالی که کامپیوتر میزبان باید نرم افزار سرور RDP را اجرا کند. نرم افزار RDP Client برای اکثر نسخه های ویندوز و سایر سیستم عامل ها از جمله لینوکس، یونیکس، macOS، iOS و Android در دسترس است.

پروتکل RDP

 

 

ویژگی های AnyDesk و سرور RDP:

 

AnyDesk :

  • امکان دسترسی و کنترل AnyDesk از راه دور در هر مکان، هر زمان و از هر دسکتاپ
  • رایگان برای استفاده شخصی
  • در دسترس بودن گزینه های مختلف قیمت گذاری برای کاربران تجاری
  • سبک وزن و قابلیت کار با گزینه ضبط جلسات آنلاین
  • امکان کنترل کامل بر مالکیت و کنترل شبکه خود با عملکرد سریع

 

Remote Desktop :

  • دسترسی به کلیدهای برنامه ها و شورتکات ها
  • امکان دسترسی کامل به فایل های ذخیره شده در کامپیوتر راه دور
  • آسان بودن چاپ و اشتراک گذاری اسناد
  • توقف سرور برای رفتن به حالت sleep تا امکان اتصال از راه دور فراهم شود
  • دسترسی به منابعی مانند دسکتاپ مبتنی بر سشن، دسکتاپ مجازی و سایر برنامه های RemoteApp از راه دور از کلاینت

 

تفاوت AnyDesk و RDP

سیستم عامل ها

RDP و AnyDesk هر دو با چندین سیستم عامل سازگار هستند AnyDesk تا 32 دستگاه را پوشش می دهد و از Windows، macOS، Android، iOS، Linux، FreeBSD، Chrome OS و Raspberry Pi پشتیبانی می کند. اما RDP با نسخه‌های آخر ویندوز، macOS، Android و iOS سازگار است.

 

رابط کاربری

RDP و AnyDesk هر دو یک رابط کاربر پسند ارائه می دهند و تصاویر در هر دو خوب و واضح هستند. همچنین، هر دو می توانند فایل ها را انتقال دهند و صدا را پشتیبانی کنند.

 

مدیریت

مخاطبین و اتصالات را می توان با استفاده از دفترچه آدرس داخلی در AnyDesk ردیابی کرد. AnyDesk این گزینه را دارد که شناسه پیش فرض شما را با نام کاربری و لوگوی دلخواه جایگزین کند. علاوه بر این، می‌توانید از بسته MSI برای نصب خودکار AnyDesk بر روی چندین رایانه استفاده کنید. اما RDP مخاطبین اخیر را برای دسترسی سریع ذخیره می کند و دفترچه آدرس اختصاصی ندارد.

 

ابزارها

با استفاده از RDP و AnyDesk می توانید در اسناد و ارائه ها به صورت لحظه ای کار کنید. البته لازم به ذکر است که AnyDesk دارای چند ویژگی اضافی است. AnyDesk از چت متنی، کنفرانس صوتی و ویدئویی و همچنین ضبط خودکار جلسات دسکتاپ از راه دور پشتیبانی می کند. همچنین دارای یک تخته سفید ابزار طراحی است که به شما امکان می دهد برای به اشتراک گذاشتن ایده ها روی صفحه نقاشی بکشید یا متنی بنویسید.

 

نحوه استفاده از RDP و AnyDesk :

در صفحه لاگین به سیستم Remote Desktop Connection، برای اتصال باید نام سرور یا همان IP را در بخش Computer و نام کاربری را در بخش user name وارد کنید. کاربر باید برنامه را با استفاده از Microsoft Remote Desktop Assistant پیکربندی کند، اما AnyDesk به کاربر نیاز ندارد.

استفاده از rdp و anydesk

 

AnyDesk یک رابط کاربری جذاب بهمراه بسیاری گزینه اضافی پنهان در زیر منو دارد. در AnyDesk، می توانید با کلیک بر روی Connect برای وارد کردن آدرس سیستم راه دور متصل شوید یا از آدرس دسترسی آن استفاده کنید.

anydesk

 

اگر از طریق تلفن همراه در AnyDesk به دسکتاپ متصل می شوید، می توانید از صفحه نمایش تلفن همراه به عنوان یک صفحه لمسی استفاده کنید، از صفحه نمایش عکس بگیرید یا فایلی را آپلود و دانلود کنید.

 

 

کدامیک بهتر است؟

RDP و AnyDesk هر دو از راه دور به دستگاه ها از طریق شبکه دسترسی دارند. استفاده از AnyDesk آسان است و دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها است. AnyDesk برای کاربران عادی ویژگی های مفیدی دارد.

RDP ویژگی های محدودی دارد و فقط ابزارهای لازم را ارائه می دهد. RDP یک رابط ساده، محیط امن و چندین ویژگی سفارشی ارائه می دهد که می توانید بدون هیچ هزینه ای برای استفاده شخصی و تجاری از آنها استفاده کنید.

آموزش پیشنهادی : اموزش نصب سرور TeamSpeak 3 در ویندوز سرور

جمع بندی

در این مقاله RDP و AnyDesk مقایسه شده و تفاوت آنها توضیح داده شده است. امیدوارم با کمک این مقاله بتوانید ریموت دسکتاپ مناسب را انتخاب کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید از طریق نظرات با ما در ارتباط باشید باشید.

 

8رای - امتیاز 4.9 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: