جدول محتوایی

غیرفعال کردن کلیک راست در وردپرس

سرقت و کپی غیر مجاز محتوا از ابتدای پیدایش اینترنت وجود داشته است. چه یک وب‌ سایت پر محتوا داشته باشید و چه سایتی با بازدید کم، محتوای آنلاین شما تنها با یک کلیک قابل کپی است. خوشبختانه، می‌توانید با غیرفعال کردن کلیک راست روی وب‌ سایت وردپرس خود، از این اتفاق جلوگیری کنید.

در این پست آموزشی، یاد خواهید گرفت که چگونه این کار را با کمک یک افزونه انجام دهید.

اگر به دنبال یک ارائه دهنده عالی برای میزبانی استی وردپرسی خود هستید از پیشنهادات ویژه ایرانیکا سرور غافل نشوید.

ابتدا مزایا و معایب غیرفعال کردن کلیک راست را بررسی میکنیم و سپس آموزش دو افزونه غیرفعال کردن کلیک راست وردپرس را بیان میکنیم.


 

مزایا و معایب غیرفعال کردن کلیک راست بر روی وردپرس

 

قبل از رفتن به بحث آموزش، مهم است که در مورد مزایا و معایب غیرفعال کردن کلیک راست در وب سایت وردپرس خود بدانید. در واقع به شما کمک می کند تا بفهمید که آیا غیرفعال کردن کلیک راست برای وب سایت شما کار درستی است یا خیر.

مزایا:

با غیرفعال کردن کلیک راست، از سوء استفاده از مطالب و محتوای خود جلوگیری میکنید و ماع از کپی غیرقانونی آن میشوید.

حذف کلیک راست همچنین می تواند از اعمال غیرمجاز روی لینک تصاویر جلوگیری کند. که شامل سرقت تصاویر شما و استفاده از آنها در یک وب سایت دیگر و استفاده از منابع سرور شما برای نمایش آن تصاویر است.

معایب:

یکی از بزرگترین نقطه ضعف های غیرفعال کردن کلیک راست این است که تجربه کاربری خوبی را به بازدید کننده شما انتقال نمیدهد. در وبلاگ‌های DIY مانند سایت‌های آشپزی و دستور پخت، بازدیدکنندگان دوست دارند محتوا را کپی کرده و ذخیره کنند یا چاپ کنند.

علاوه بر کپی پیست، بازدیدکنندگان ممکن است روی بخشی از محتوای سایت شما کلیک راست کنند تا به ابزاری دسترسی پیدا کنند. برای مثال، با کلیک راست روی یک کلمه یک جستجوی سریع در گوگل انجام می‌دهیم. یا مسدودکننده تبلیغات را خاموش می‌کنیم یا تعداد کلمات یک صفحه را بررسی می‌کنیم.

 

غیرفعال کردن کلیک راست در وردپرس ایرانیکا سرور 1

 

نکته : پس از بررسی دقیق مزایا و معایب، اگر همچنان می‌خواهید کلیک راست را غیرفعال کنید، مراحل آموزش را ببینید. اما مهم است که بدانید کاربران حرفه ای می توانند با یک ترفند جاوا اسکریپت یا فقط با مشاهده Source code سایت شما از این مانع عبور کنند.


 

نحوه غیرفعال کردن کلیک راست در وردپرس

 

با استفاده از یکی از افزونه های زیر می توانید کلیک راست را در وردپرس غیرفعال کنید:

  • WP Content کپی Protection & No Right Click

  • Disable Right Click For WP

 

1. WP Content کپی Protection & No Right Click

 

غیرفعال کردن کلیک راست در وردپرس ایرانیکا سرور 4

 

  • نصب فعال : 100,00+
  • امتیاز : %94

 

برای شروع کار با این افزونه رایگان، WP Content کپی Protection & No Right Click را از WordPress.org نصب و فعال کنید.

به محض فعال کردن افزونه شروع به کار می کند.

وب سایت خود را باز کنید و راست کلیک کنید. مشاهده خواهید کرد که کلیک راست غیرفعال است و هشداری به شما نشان داده می شود که محتوا محافظت شده است. مانند تصویر زیر :

 

غیرفعال کردن کلیک راست در وردپرس ایرانیکا سرور 2

 

اگر می خواهید متن اخطار را تغییر دهید، کافیست به مسیر کپی Protection → Selection Disabled Message بروید و آن را تغییر دهید.

 

غیرفعال کردن کلیک راست در وردپرس ایرانیکا سرور 3


 

2. Disable Right-Click for WP

 

غیرفعال کردن کلیک راست در وردپرس ایرانیکا سرور 5

 

  • نصب فعال : 20,00+
  • امتیاز : %84

 

اگر به هر دلیلی نمی‌توانید از افزونه قبلی برای غیرفعال کردن کلیک راست روی وب‌ سایت وردپرس خود کار کنید، از Disable Right-Click for WP استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که افزونه را نصب و فعال کنید . سپس به Settings → Disable Right-Click for WP بروید و Yes را انتخاب کنید. این افزونه پیامی نشان می دهد که کلیک راست غیرفعال است.


 

همچنین برای محافظت از محتوای تصویری خود هم میتوانید روی آنها واتر مارک قرار دهید. پیشنهاد میکنیم آموزش افزودن واتر مارک به تصاویر در وردپرس را هم بخوانید.

از حالا به بعد در سایت وردپرس شما کلیک راست غیرفعال است و کاربران نمیتوانند محتوای شما را کپی کنند.

 

12رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: