جدول محتوایی

سرور ماینکرافت

میخواهید روی ویندوز سرور یا سرور مجازی ویندوز خود، سرور ماینکرافت بسازید؟ جای درستی آمده اید. با ما همراه باشید تا نحوه ساخت سرور ماینکرافت روی ویندوز را آموزش ببینید.

ماینکرافت یک بازی ماجراجویی محبوب به سبک سندباکس با تعداد زیادی گیمر است. در سال 2020، این بازی مبتنی بر جاوا تقریباً 131 میلیون کاربر فعال ماهانه داشت و بیش از 200 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخت.

علاوه بر ارائه  گیم پلی زیبا از طریق مدهای مختلف، Minecraft همچنین به راحتی قابل یادگیری است و مهارت های ارزشمندی مانند حل مسئله و مدیریت منابع را در افراد بالا می برد. علاوه بر این، اجرای یک سرور خصوصی ماینکرافت به شما امکان می دهد یک دنیای سفارشی ایجاد کنید و با دوستان خود بازی کنید.

در این مقاله نحوه ساخت سرور ماینکرافت خود در سیستم عامل ویندوز را توضیح خواهیم داد.

 

پیش نیازهای نصب سرور ماینکرافت در ویندوز سرور

برای ساخت سرور ماینکرافت به یک سری حداقل های سخت افزاری در سرور خود نیاز دارید. سیستم مورد نیاز برای نصب سرور ماینکرافت در ویندوز 2022 را در اینجا میبینید:

  • یک سرور مجازی مخصوص گیم یا گیم سرور
  • سیستم عامل ویندوز سرور یا ویندوز دسکتاپ
  • اتصال به اینترنت سریع با پهنای باند نامحدود

سرور چند نفره همچنین به یک CPU قوی و سریع برای عملکرد سرور بدون ایجاد لگ نیاز دارد.

برای داشتن یک سرور مجازی عالی مخصوص اجرای بازی ماینکرافت، میتوانید از پلن های گیم سرور ما دیدن فرمایید.

 

نصب سرور ماینکرافت روی ویندوز

1. دانلود جاوا روی کامپیوتر

آخرین نسخه جاوا را از وب سایت رسمی آن در ویندوز سرور خود دانلود کنید. (دانلود جاوا)

دانلود جاوا

 

یک فایل exe دانلود خواهد شد. آن را باز کنید و روی install کلیک کنید. پس از اتمام مراحل نصب، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

نکته طلایی: استفاده از آخرین نسخه جاوا به شما این امکان را می دهد که بیشترین استفاده را از جاوا خود ببرید. بنابراین، جاوا خود را پس از راه اندازی سرور Minecraft خود به روز نگه دارید.

 

2. دانلود سرور ماینکرافت

هنگامی که آخرین نسخه جاوا را بر روی ویندوز سرور خود نصب کردید، فایل های سرور ماینکرافت را از وب سایت رسمی آنها دانلود کنید. (دانلود سرور ماینکرافت)

فایل Minecraft Vanilla JAR را با کلیک بر روی “minecraft_server.1.18.1.jar” در وب سایت دانلود کنید. فایل JAR باید بر روی سیستم شما دانلود شود. سپس فایل Minecraft Server را از پوشه دانلودهای پیش فرض خود به یک محل مناسب منتقل کنید. توصیه می شود یک پوشه اختصاصی برای سرور ماینکرافت خود ایجاد کنید.

دانلود سرور ماینکرافت

 

3. استخراج فایلهای سرور ماینکرافت

برای استخراج فایل های مورد نیاز برای نصب، روی فایل دانلود شده “server.jar” دابل کلیک کنید. فایل های استخراج شده در مراحل بعدی برای پیکربندی و راه اندازی سرور ماینکرافت در ویندوز سرور شما استفاده خواهند شد.

استخراج فایلهای سرور ماینکرافت

 

توجه: من یک پوشه به نام Minecraft ایجاد کردم تا همه فایل ها در یک پوشه مشخص بمانند.

 

4. پیکربندی ویژگی های سرور

ویژگی های سرور ماینکرافت

شما باید ویژگی های سرور را با پیکربندی فایل ها پس از استخراج تنظیم کنید.

ابتدا، برای ادامه، باید با توافقنامه مجوز کاربر نهایی Minecraft (EULA) موافقت کنید. بنابراین، Minecraft EULA را باز کنید و آن را بخوانید. وقتی کارتان تمام شد، فایل eula.txt را باز کنید و با تغییر eula=false به eula=true و ذخیره فایل، قرارداد مجوز کاربر را بپذیرید.

ویژگی های سرور را می توان با کمک فایل server.properties پیکربندی کرد. تمام تنظیمات ضروری سرور از جمله حافظه، پورت سرور و تنظیمات بازی را تعیین می کند. خواهید دید که پورت سرور از پیش تعیین شده پورت 25565 است.

نمونه فایل server.properties :

#Minecraft server properties
#(timestamp of first initializing)
enable-jmx-monitoring=false
rcon.port=25575
level-seed=
gamemode=survival
enable-command-block=false
enable-query=false
generator-settings={}
level-name=world
motd=A Minecraft Server
query.port=25565
pvp=true
generate-structures=true
max-chained-neighbor-updates=1000000
difficulty=easy
network-compression-threshold=256
require-resource-pack=false
max-tick-time=60000
use-native-transport=true
max-players=20
online-mode=true
enable-status=true
allow-flight=false
broadcast-rcon-to-ops=true
view-distance=10
server-ip=
resource-pack-prompt=
allow-nether=true
server-port=25565
enable-rcon=false
sync-chunk-writes=true
op-permission-level=4
prevent-proxy-connections=false
hide-online-players=false
resource-pack=
entity-broadcast-range-percentage=100
simulation-distance=10
rcon.password=
player-idle-timeout=0
force-gamemode=false
rate-limit=0
hardcore=false
white-list=false
broadcast-console-to-ops=true
spawn-npcs=true
spawn-animals=true
function-permission-level=2
level-type=minecraft\:normal
text-filtering-config=
spawn-monsters=true
enforce-whitelist=false
resource-pack-sha1=
spawn-protection=16
max-world-size=29999984

 

5. اجرای فایل جاوا Minecraft

فایل جاوا Minecraft همان فایلی است که در مرحله 3 فایل ها را از آن استخراج کردیم. با پیکربندی تمام تنظیمات سرور، اکنون باید بتوانید فایل جاوا Minecraft را با باز کردن آن بر روی ویندوز سرور خود اجرا کنید.

 

6. اجازه دسترسی

همچنین باید به سرور Minecraft در فایروال ویندوز خود اجازه دسترسی بدهید. این اطمینان حاصل می کند که می توانید به آن متصل شوید. روی دکمه “Allow access” کلیک کنید تا به سرور Minecraft اجازه دهید در فایروال کار کند. (در صورت درخواست)

 

7. بررسی و اتصال با سرور ماینکرافت

پس از اتمام نصب و راه اندازی سرور ماینکرافت خود در ویندوز سرور، پنجره آمار Minecraft را مانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد.

پیکربندی سرور

 

توجه داشته باشید که حتی پس از داشتن تمام پیش نیازها، رایانه شما ممکن است نتواند جزئیات مورد نیاز برای اجرای یک سرور چند نفره را دنبال کند. در این صورت، برای یک تجربه بهتر بازی به یک سرور مخصوص گیم نیاز خواهید داشت که میتوانید آن را از ایرانیکاسرور تهیه نمایید.

ورود به سرور

 

یک سرور ابری نصب کنید و از سرور ماینکرافت خود به آن متصل شوید. “Multiplayer” را انتخاب کنید و سپس “Add Server” را بزنید.

ورود به بازی

 

در نهایت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که جزئیات و Voila را وارد کنید. سرور Minecraft شما آماده راه اندازی بر روی ویندوز سرور شما است.

آیا آدرس IP سرور Minecraft خود را نمیدانید؟ به سادگی «What’s My IP Address ؟» را در گوگل سرچ کنید. یا IP سرور مانند 18.190.121.68:25565 استفاده کنید.

اگر بقیه بازکنانتان هنوز قادر به اتصال نیستند، می توانید مستقیماً از طریق روتر خود به آنها اجازه دسترسی به پورت 25565 را بدهید. علاوه بر این، آدرس IP شما ممکن است تغییر کند. از این رو، باید اطلاعات اتصال به روز را به دوستان خود ارائه دهید.

 

روش خط فرمان

نصب سرور ماینکرافت از طریق خط فرمان نیز بسیار ساده است. فقط خط فرمان را باز کنید و به پوشه Minecraft بروید که فایل JAR دانلود شده را در آن قرار داده اید. به عنوان مثال، اگر پوشه در پوشه Documents است، دستور زیر را وارد کنید:

 cd Documents/Minecraft

سپس دستور زیر را وارد کنید:

java -Xmx1024M -Xms1024M -jar minecraft_server.1.18.1.jar nogui

به محض تکمیل فرآیند، صفحه سرور ماینکرفت را دریافت خواهید کرد:

صفحه سرور ماینکرافت

نتیجه

شما سرور ماینکرافت خود را در 7 مرحله ساده با موفقیت بر روی ویندوز سرور نصب کردید. اکنون میتوانید با دوستان خود از بازی بذت ببرید. برای تجربه بهتر بازی، میتوانید از ماد های اضافی استفاده کنید. پیشنهاد میکنم مقاله 12 تا از بهترین مادهای ماینکرفت را بخوانید.

 

75رای - امتیاز 4.6 ممنون از امتیازی که دادید..!