جدول محتوایی

مد های ماینکرفت چیست؟

مدها تغییراتی هستند که توسط کاربر در یک بازی اصلی انجام می شود. معمولاً مد های ماینکرفت شامل آیتم‌های جدید، بلوک‌ها، بسته‌های منابع، تغییرات رابط و بهبود کلی کیفیت بازی برای بازیکنان می‌شود.

جذابیت اصلی مدها توانایی تغییر تقریباً هر چیزی است تا تجربه ماینکرفت را منحصر به فرد کند. با این حال، لازم به ذکر است که هر مد برای کار کردن باید هم روی سرور و هم روی کلاینت دانلود و نصب شود. برای اینکه بازی خود را با کیفیت بالاتری اجرا کنید و تجربه بهتری از بازی با دوستانتان یدست آورید، پیشنهاد میکنم از گیم سرور های ایرانیکا سرور استفاده کنید. (خرید گیم سرور)

توجه: به خاطر داشته باشید که مد ها مانند افزونه ها نیستند. برخلاف مدها، پلاگین های ماینکرفت  فقط باید روی سرور نصب شوند.

 

قبل از نصب مد ماینکرفت به چه چیزی نیاز دارید؟

قبل از اینکه ادامه دهیم، مطمئن شوید که یک سرور Minecraft (نسخه جاوا) راه اندازی کرده اید و کیت توسعه جاوا (JDK) را نصب کرده اید(آموزش کامل نصب ماینکرفت روی سرور لینوکس). در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که باید قبل از نصب Forge و آپلود مد ها در نظر بگیرید:

  • اکثر سرورهای Minecraft بر روی نسخه جاوا بازی اجرا می شوند. متأسفانه، Bedrock Edition از حالت‌ها پشتیبانی نمی‌کند و فقط با افزونه‌های بازار Minecraft استودیو Mojang کار می‌کند.
  • هر مد جدید باعث افزایش استفاده از RAM می شود، بنابراین مطمئن شوید که سرور شما به اندازه کافی منابع دارد یا خیر.
  • قبل از نصب هر مود از سرور نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل، نقطه بازیابی داشته باشید.
  • هنگام نصب مد ها باید سرور را متوقف کنید. اگر سرور در حال اجرا باشد، ممکن است نصب همچنان با موفقیت انجام شود، اما هرگونه تغییر تنها پس از راه اندازی مجدد آن ظاهر می شود.

 

نکته مهم: سعی کنید مودها را یکی یکی نصب کنید – این کار باعث می شود که همه آنها به درستی کار کنند و در صورت نیاز به عیب یابی در زمان صرفه جویی می شود.

 

نحوه نصب دستی مد های ماینکرفت

اکنون که سرور Minecraft شما در حال اجرا است و JDK راه اندازی شده است، می توانیم مراحل نصب مد ماینکرفت را ادامه دهیم.

مرحله 1. نصب Minecraft Forge

محبوب ترین افزونه مودینگ Minecraft Forge است. این امکان را به کاربران می دهد تا مد ها را در نسخه جاوا ماینکرفت نصب و مدیریت کنند. مراحل زیر را برای نصب Minecraft Forge در سرور Windows Minecraft بررسی کنید. فرآیند نصب برای کاربران لینوکس و macOS مشابه خواهد بود.

1. به وب سایت رسمی Minecraft Forge بروید و نسخه پیشنهادی را دانلود کنید.

2. ثانیه صبر کنید و روی SKIP کلیک کنید.

3. پس از دانلود، نصب کننده Forge را باز کنید. Install client را انتخاب کرده و OK را فشار دهید.

 

4. نسخه کلاینت بازیکنان را قادر می سازد به سرور Forge بپیوندند. اگر پیام خطایی در مورد نمایه Minecraft از دست رفته ظاهر شد، مطمئن شوید که راه‌انداز پیش‌فرض Minecraft نصب شده و کار می‌کند.

نصب forge

 

5. نصب کننده را دوباره اجرا کنید و Install server را انتخاب کنید. دایرکتوری مورد استفاده توسط سرور Minecraft خود را مشخص کنید. پیام هشدار را نادیده بگیرید و نصب را ادامه دهید.

 

پوشه جدید ایجاد شده را باز کنید و روی فایل run دوبار کلیک کنید. سرور Minecraft با Forge شروع به کار می کند. یک خطا در مورد EULA ظاهر می شود – فایل eula.txt را جستجو کرده و آن را باز کنید. خط eula=false را به eula=true تغییر دهید. پس از انجام این کار، فایل اجرا را دوباره باز کنید.

 

مرحله 2. مد های ماینکرفت مورد نظر خود را دانلود کنید.

مرحله بعدی شامل دانلود مد های ماینکرفت است. توصیه می کنیم از سایت های محبوبی مانند CurseForge یا MinecraftMods استفاده کنید.

توجه : اگر به دنبال یک مد خاص هستید و وب سایت های ذکر شده آن را ندارند، بسیار مراقب باشید. مد های سایت های غیرقابل اعتماد ممکن است حاوی بدافزار یا ویروس های مخفی باشند.

در این آموزش، ما موارد Just Enough Items (JEI) را راه‌اندازی می‌کنیم که اولین مد مورد نظر ماست. وب سایت را باز کنید و نسخه ماینکرفت نشان داده شده در صفحه مد را بررسی کنید – نسخه بازی شما باید با آن مطابقت داشته باشد. پس از انجام این کار، روی دانلود کلیک کنید:

نصب مد ماینکرفت

 

به خاطر داشته باشید که برخی از مدها در بایگانی‌های zip. هستند، بنابراین باید قبل از نصب آن‌ها را استخراج کنید.

 

مرحله 3. مد ماینکرفت را در پوشه /mods کپی کنید.

زمان نصب مد ماینکرفت فرا رسیده است. سیستم عامل شما مهم نیست، روند بسیار مشابه خواهد بود:

  1. پوشه mods نصب Minecraft خود را باز کنید. مکان آن بسته به سیستم عامل شما متفاوت خواهد بود – در زیر در مورد یافتن آن صحبت خواهیم کرد.
  2. اگر پوشه وجود ندارد، یک پوشه جدید ایجاد کنید و نام آن را mods بگذارید.
  3. مود دانلود شده را کپی کرده و در مودها قرار دهید. همین کار را برای پوشه mods واقع در فهرست نصب سرور Minecraft خود انجام دهید.

مکان پوشه Mods در ویندوز:

پوشه mods کلاینت Minecraft شما معمولاً در پوشه .minecraft قرار دارد. مسیر کامل Users/{Windows-Name}/Appdata/Roaming/.minecraft است.

همچنین، می‌توانید با فشار دادن Control + R، تایپ کردن %appdata% و زدن Enter آن را پیدا کنید. به دنبال پوشه minecraft. بگردید – پس از یافتن آن، دایرکتوری mods را باز کرده و فایل‌های مود خود را در آنجا قرار دهید.

نصب مد ماینکرفت

 

مکان پوشه Mods در macOS:

دایرکتوری پیش فرض برای کلاینت Minecraft ~/Library/Application Support/minecraft است.

با فشار دادن Command+Shift+G برای باز کردن Finder و وارد کردن ~Library -> Application Support -> Minecraft می توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید.

مکان یابی پوشه Mods در لینوکس:

برای یافتن دایرکتوری کلاینت Minecraft در سیستم های مبتنی بر لینوکس، Terminal را باز کرده و دستور زیر را اجرا کنید:

xdg-open ~/minecraft

 

مرحله 4. بررسی نصب مود

هنگامی که یک مد ماینکرفت را نصب کردید، مهم است که بررسی کنید که آیا درست کار می کند یا خیر. این کار را با اجرای Forge و با دنبال کردن مراحل زیر انجام دهید:

1. لانچر Minecraft را باز کنید، گزینه forge را از منوی کشویی در گوشه پایین سمت چپ انتخاب کنید و روی Play کلیک کنید.

تست مد ماینکرفت

 

2. پس از بارگیری منوی اصلی Minecraft، روی Mods کلیک کنید.

وارد شدن به مد ماینکرفت

 

3. همه مدهای نصب شده در نوار کناری سمت چپ نمایش داده می شوند.

مشاهده مد های نصب شده ماینکرفت

 

4. اگر می خواهید بررسی کنید که آیا مدها روی سرور شما کار می کنند یا خیر، Multiplayer را انتخاب کنید و آدرس آن را اضافه کنید. در این مثال، ما هر دو نسخه کلاینت و سرور بازی را روی یک دستگاه اجرا می کنیم، بنابراین آدرس سرور localhost میزبان خواهد بود.

اضافه کردن مد ماینکرفت

 

5. پس از اتصال، می توانیم تأیید کنیم که مد JEI فعال است.

 

اگر مد های ماینکرفت کار نمی کنند چه باید کرد؟

در صورتی که مد های شما کار نمیکنند، نکات عیب یابی زیر را بررسی کنید:

  • مطمئن شوید که Forge را نصب کرده اید.
  • بررسی کنید که آیا Forge را در راه‌انداز Minecraft انتخاب کرده‌اید.

چک کردن forge

 

  • اطمینان حاصل کنید که مد ها هم بر روی سرور و هم در کلاینت ماینکرفت نصب شده اند.
  • دوبار بررسی کنید که آیا نسخه مود با نسخه Forge مطابقت دارد و هیچ مود تکراری وجود ندارد.
  • مطمئن شوید که مدهای از یک منبع قابل اعتماد تهیه شده اند و از نسخه رسمی Minecraft استفاده می کنید.
  • دایرکتوری mods را دوباره چک کنید.
  • برخی از مدها وابستگی هایی دارند که باید نصب شوند.

نتیجه

اگر برای مدت طولانی از یک سرور استاندارد Minecraft استفاده می کنید، ممکن است از نسخه وانیلی بازی خسته شده باشید. ما توصیه می‌کنیم مد های ماینکرفت را امتحان کنید. آنها ویژگی‌های جدیدی را به Minecraft اضافه می‌کنند و تجربه بازی را تازه و هیجان‌انگیز می‌کنند.

در این راهنما، فرآیند راه اندازی افزونه Forge را به همراه نحوه نصب و تست یک مود Minecraft پوشش دادیم. امیدواریم این آموزش به شما کمک کرده باشد که چگونه یک مود ماینکرفت را بر روی سرور خود نصب کنید. اگر سوال یا نظری دارید، در قسمت نظرات زیر آن را مطرح کنید.

 

29رای - امتیاز 4.9 ممنون از امتیازی که دادید..!