جدول محتوایی

استفاده cPanel از حافظه رم

cPanel (کنترل پنل) یک ابزار گرافیکی مبتنی بر وب است که به شما امکان مدیریت سایتتان را میدهد. از تعمیر و نگهداری در تمام جنبه های سرویس میزبانی گرفته تا ایجاد حساب ایمیل و تنظیم دامنه های وب سایت. با استفاده از cPanel، می‌توانید پیچیده‌ترین فرآیندهای مدیریت مانند استفاده از منابع از جمله استفاده از حافظه رم، دیتابیس ها، امنیت، نصب نرم‌افزار یا برنامه‌ها و غیره را تنها با چند کلیک به راحتی مدیریت کنید.

در این پست به شما نحوه مدیریت و رفع مشکل استفاده cPanel ار حافظه فیزیک رم را آموزش میدهیم.

خرید هاست لینوکس با بهترین قیمت

استفاده از حافظه رم در cPanel

مدیریت استفاده از منابع در cpanel به خصوص استفاده زیاد از حافظه رم موضوع مهمی است. در سیپنل، Physical memory usage به این معنی است که مقدار حافظه (بر حسب مگابایت) یا رم اختصاص داده شده به حساب هاست شما را نمایش می دهد. بنابراین، هر فرآیند، برنامه یا اسکریپت در حال اجرا در وب سایت شما از مقدار خاصی از حافظه رم استفاده می کند. اما بیش از مقدار معین ممکن است خطاهای مختلفی مانند کد خطای 508، 500 و 503 ایجاد کند. استفاده زیاد از حافظه فیزیکی یا رم می تواند منجر به کاهش سرعت وب سایت شود.

قبل از پرداختن به دلایل استفاده زیاد از حافظه رم توسط cPanel، شما باید در مورد انواع مختلف طرح های میزبانی که می توانید برای میزبانی وب سایت خود استفاده کنید، اطلاعات داشته باشید. سه نوع طرح میزبانی که می توانید استفاده کنید:

  1. هاست اشتراکی
  2. هاست اختصاصی
  3. هاست vps

معمولاً مشکلات حافظه فیزیکی بالا در هاست اشتراکی ایجاد می شود که در آن منابع بین بسیاری از کاربران به اشتراک گذاشته می شود. بنابراین بهتر است از هاست اختصاصی یا پلن های وی پی اس استفاده کنید. در هاست اختصاصی می توانید از همه منابع برای خود استفاده کنید و در VPS منابع بین کاربران کمتری به اشتراک گذاشته می شود.

 

دلایل استفاده زیاد از حافظه رم در cPanel چیست؟

استفاده از حافظه رم در cpanel به دلایل زیر بسیار زیاد است:

  • حجم بالای ترافیک بیهوده یا اسپم در وب سایت شما ممکن است استفاده از حافظه رم را افزایش دهد.
  • اجرای بسیاری از اسکریپت ها یا فرآیندهای ورودی به طور همزمان از حافظه رم بالایی استفاده می کند.
  • وجود ویروس ها همچنین ممکن است استفاده از حافظه رم را افزایش دهد. بنابراین بهتر است وب سایت خود را با استفاده از اسکنر ویروس cPanel اسکن کنید که باعث کاهش مصرف حافظه رم می شود.
  • نصب پلاگین ها، تم ها و ماژول های Ajax استفاده نشده نیز حافظه رم بالایی مصرف می کند.
  • نصب به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار یا افزونه‌های جدید در برخی موارد ممکن است باعث مصرف بالای حافظه رم شود.

نحوه بررسی میزان استفاده از حافظه رم در cPanel

می توانید نمای کلی حافظه فیزیکی رم را با استفاده از دو روش زیر بررسی کنید:

  • برای بررسی نمای کلی حافظه فیزیکی رم در قالب نوار پیشرفت، وارد اکانت cPanel خود شوید. اکنون، روی نوار کناری سمت راست “Statistics” کلیک کنید و جزئیات استفاده از حافظه فیزیکی را به شرح زیر بررسی کنید:

میزان استفاده cpanel از حافظه فیزیکی

در تصویر بالا، می توانید میزان مصرف حافظه رم فیزیکی در حساب cPanel خود را بررسی کنید. با این حال، فقط اطلاعات استفاده از منابع فعلی را به شما نشان می دهد. با این حال، برای بررسی جزئیات استفاده از حافظه فیزیکی از روش زیر استفاده کنید:

  • در حساب cPanel، به منوی “Metrics” رفته و “Resource Usage” را انتخاب کنید که در تصویر زیر به رنگ قرمز مشخص شده است:

میزان استفاده cpanel از حافظه رم

برای مشاهده گزارش، روی “Details” کلیک کنید یا می توانید نمودار استفاده از منابع را در بخش “Current Usage” بررسی کنید.

بررسی میزان استفاده از حافظه رم در cPanel

 

رفع مشکل استفاده از حافظه رم در cPanel

افزایش استفاده از حافظه فیزیکی به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. بنابراین، در اینجا ما به شما پیشنهادهای مفیدی ارائه می دهیم که این موضوع را محدود یا به طور کامل برطرف می کند. با استفاده از روش های مختلف زیر، می توانید مشکلات استفاده از حافظه رم در cPanel را برطرف کنید:

1. اطلاعات بازدیدکنندگان وب سایت خود را در سی پنل خود بررسی کنید. . اگر در حال افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت هستید، در این مورد، باید پلن میزبانی خود را ارتقا دهید یا بهینه سازی کنید تا با خواسته ها مواجه شوید یا اگر آنها ربات هستند، برای جلوگیری از حملات DDOS تلاش کنید.

2. افزونه ها را غیرفعال کنید یا اسکریپت هایی را که حافظه رم زیادی مصرف می کنند حذف کنید. سعی کنید صفحات وب را با استفاده از افزونه هایی مانند GTmatrix اسکن کنید. همه افزونه ها و تم ها را مرور کنید. اگر دلیل دیگری برای استفاده بیشتر وجود ندارد، آنها را حذف نصب کنید.

3. وب سایت خود را با استفاده از افزونه های مختلف بهینه کنید. به عنوان مثال، از پلاگین “WP-Optimize” برای بهینه سازی دیتابیس استفاده کنید. به همین ترتیب، با استفاده از ترکیبی از پلاگین های آماری و GTmetrix می توانید تصاویر، فایل ها و ویدیوهای بزرگی را که سرعت وب سایت را کاهش می دهند بررسی کنید.

4. همه دامنه ها و زیر دامنه هایی که دیگر استفاده نمی شوند را حذف کنید.

5. نسخه ارتقا یافته و جدیدترین نرم افزار، افزونه ها، تم ها و ماژول ها را نگه دارید.

6. گاهی اوقات، به دلیل نصب به روز رسانی های اخیر در وب سایت شما، استفاده از حافظه فیزیکی بالا رخ می دهد. بنابراین، تمام به روز رسانی های اخیر نصب شده را بررسی کنید.

اگر از روش های بالا نتیجه ای نگرفتید، بلافاصله با تیم پشتیبانی ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید.

 

جمع بندی

ما در این مقاله به دلایل اصلی استفاده از حافظه فیزیکی رم زیاد در cPanel پرداخته ایم. چقدر استفاده از حافظه فیزیکی بالا بر عملکرد وب سایت شما تأثیر می گذارد.

 

21رای - امتیاز 4.6 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: