جدول محتوایی

نصب سرور اوبنتو 22.04

Canonical Ubuntu 22.04 LTS در حال حاضر به طور کامل در دسترس است. که دارای جهش های قابل توجهی در محاسبات محرمانه ابری، هسته real-time برای برنامه های صنعتی، و اکتیو دایرکتوری سازمانی، PCI-DSS، HIPAA، FIPS و FedRAMP است. Canonical با رهبران صنعت شریک می شود تا امنیت در سطح سازمانی، تعمیر و نگهداری طولانی مدت و پشتیبانی را در تمام معماری ها، سخت افزارها و ابرها ارائه دهد. در این آموزش، نحوه نصب سرور اوبونتو را بررسی میکنیم.

خرید سرور مجازی ایران با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت.

ما قصد داریم این نسخه جدید را در این مقاله نصب کنیم تا بتوانید از امکانات خوبی که به فضای کاری خود می آورد لذت ببرید.

به صفحه دانلودهای اوبونتو بروید و سرور جدید اوبونتو 22.04 LTS را دانلود کنید.

wget https://releases.ubuntu.com/22.04/ubuntu-22.04-live-server-amd64.iso

هنگامی که دانلود شما کامل شد، اگر نصب روی لپ تاپ یا سخت افزار سرور فیزیکی انجام شود، می توانید USB قابل بوت ایجاد کنید. برای کاربران لینوکس/یونیکس می توان از دستور dd برای این کار استفاده کرد.

ابتدا نام پارتیشن دستگاه USB خود را شناسایی کنید. سپس دستور زیر را اجرا کنید و sdX را با نام USB خود، به عنوان مثال sdb جایگزین کنید.

sudo dd if=/path/to/image.iso of=/dev/sdX bs=8M status=progress oflag=direct

صبر کنید تا دستور کامل شود و سپس سیستم خود را از USB stick بوت کنید. همچنین می توانید Fedora Media Writer را نصب و استفاده کنید.

 

 

مرحله 1: نصب سرور اوبونتو

پس از آماده شدن فایل قابل بوت، دستگاه قابل بوت را در رایانه خود قرار دهید، راه اندازی مجدد کنید و کلیدهای لازم را فشار دهید که بسته به پیکربندی لپ تاپ یا رایانه شما را به منوی قابل بوت هدایت می کند. پس از انتخاب رسانه نصب (USB یا DVD)، مطابق شکل زیر شروع نصب را انتخاب کنید.

 

نصب سرور اوبونتو 1

 

می‌توانید انتخاب کنید قبل از نصب اوبونتو 22.04 LTS در اتاق‌های اوبونتو حرکت کنید یا می‌توانید آن را اجرا کنید، همانطور که ما اینجا انتخاب می‌کنیم. اجازه دهید فایل ها را برای چند ثانیه بارگذاری کند و سپس به انتخاب محل نصب خود ادامه دهید.

 

مرحله 2: انتخاب زبان و صفحه کلید

زبانی را که ترجیح می دهید با استفاده از کلیدهای بالا و پایین انتخاب کنید و سپس “Enter” را بزنید.

نصب سرور اوبونتو 2

 

صفحه‌کلید خود را نیز انتخاب کنید، سپس «Done» را انتخاب کنید.

نصب سرور اوبونتو 3

 

مرحله 3: نوع نصب

طبق نیاز شما، می توانید در این مرحله حداقل نصب یا نصب کامل داشته باشید. با استفاده از کلیدهای صفحه‌کلید بالا و پایین حرکت کنید تا با فشار دادن بک‌اسپیس، یکی را که می‌خواهید انتخاب کنید. سپس روی Done بایید و اینتر را فشار دهید.

نصب سرور اوبونتو 4

 

مرحله 4: پیکربندی شبکه

شما می توانید یک IP به صورت ایستا ایجاد کنید یا می توانید از DHCP استفاده کنید، در صورتی که بسته به نیاز شما قبلاً در اینجا پیکربندی شده است. اگر سرور فیزیکی شما بیش از یک کارت رابط شبکه داشته باشد، شرطی برای ایجاد پیوند وجود دارد. بسیار راحت است. «انجام شد» را در زیر برجسته کنید و وقتی همه چیز درست شد، «Enter» را بزنید.

نصب سرور اوبونتو 5

 

در صورت استفاده از یک آدرس پروکسی نیز می توانید آن را وارد کنید.

نصب سرور اوبونتو 6

 

مرحله 5: پیکربندی ذخیره سازی

در این مرحله، ما فرض میکنیم که شما قبلاً طرحی از نحوه چیدمان دیسک های شما در سرور خود دارید. اگر پارتیشن‌های سفارشی دارید، از کلیدهای صفحه‌کلید «بالا» و «پایین» استفاده کنید و «Custom storage layout» را با ضربه زدن به بک‌سپیس انتخاب کنید، سپس پارتیشن‌های خود را بر اساس آن پیکربندی کنید. برای این مثال از کل دیسک استفاده خواهیم کرد. «Done» را در زیر برجسته کنید و وقتی همه چیز به خوبی پیکربندی شد، «Enter» را بزنید.

نصب سرور اوبونتو 7

 

همانطور که در تصویر زیر میبینید، گزارشی از نحوه پیکربندی دیسک های خود دریافت خواهید کرد.

نصب سرور اوبونتو 8

 

سپس هنگامی که پاپ آپ زیر ظاهر شد، تنظیمات خود را تأیید کنید.

 

مرحله 6: تنظیم پروفایل کاربر

در این مرحله با یک صفحه فرم مانند نمایش داده می شود که در آن پروفایل کاربری سیستم را میسازیم. بر این اساس جزئیات را وارد کنید. هنگامی که مشخصات نمایه خود را وارد کردید، “Done” را انتخاب کنید.

نصب سرور اوبونتو 9

 

مرحله 7: راه اندازی SSH

در اینجا، می‌توانید تنظیمات OpenSSH Server را نادیده بگیرید یا می‌توانید آن را پیکربندی کنید، زیرا کمک به ورود به سرور از راه دور بسیار مهم است. “Install OpenSSH Server” را انتخاب کنید، سپس “Done” را در زیر با حرکت با استفاده از کلیدهای صفحه کلید “Up” و “Down” برجسته کنید و سپس “Enter” را فشار دهید.

نصب سرور اوبونتو 10

 

مرحله 8: پکیجهایی را که می خواهید نصب کنید انتخاب کنید.

در این مرحله، Canonical به اندازه کافی محتاطانه عمل کرده تا لیستی از ابزارهایی را که می توانید انتخاب کنید تا در طول مراحل نصب، نصب کنید، ارائه دهد تا بعداً کار شما آسان تر شود. به لیست نگاه کنید و با انتخاب آنها مواردی را که دوست دارید داشته باشید انتخاب کنید.

نصب سرور اوبونتو 11

 

اکنون نصب آغاز خواهد شد. بعد از اینکه تمام نصب ها انجام شد و رسانه نصب خود را همانطور که در زیر نشان داده شده است حذف کردید روی “Reboot Now” کلیک کنید.

 

مرحله 9: وارد شوید و شروع به کار کنید.

هنگامی که راه‌اندازی مجدد به پایان رسید، سرور خود را آماده می‌کنید تا اعتبار ورود شما را بپذیرد، برنامه‌های کاربردی که نیاز دارید را دریافت کنید تا به مشتریان و افراد خاص خدمات بهتری ارائه دهید.

نصب سرور اوبونتو 12

 

نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید سپس Enter را فشار دهید. تبریک میگویم! شما موفق به نصب سرور اوبونتو خود شدید. برایتان آرزوی موفقیت داریم.

 

15رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: