جدول محتوایی

چرا باید از حملات دیداس جلوگیری کرد ؟

به طور کلی، صاحبان سایتها همیشه به دنبال استراتژی هایی برای بهینه سازی سایت وردپرس خود برای هجوم ترافیک بیشتر و رتبه های بالاتر هستند که می تواند به آنها کمک کند تا بازدید بیشتری داشته باشند. اما اگر این سایت هک شود یا مورد حملات دیداس قرار بگیرد، تمام تلاش‌های آن‌ها بی‌نتیجه خواهد بود. که نه تنها یک امر پرهزینه است، بلکه می‌تواند اعتبار برند را نیز به خطر بیندازد.

وردپرس دارای ویژگی های قدرتمند و پایگاه کد امن میباشد که همین، دلیل برتری این CMS نسبت به رقباست. اما این موضوع دلیل نمیشود که از آن در برابر حملات هکر ها محافظت نکنیم.

در این مقاله در مورد حملات دیداس باجزییات بیشتری صحبت شده همچنین راهکارهایی برای مدیریت ایمن از سایت وردپرسی را به شما ارائه داده ایم.

 

حمله DDoS چیست ؟

یک نوع حمله سایبری است که از رایانه‌ها و دستگاه‌های در معرض خطر برای ارسال و درخواست داده از سرور میزبان سایت وردپرسی استفاده می‌کند. و به کاربر مخرب اجازه می‌دهد تا کنترل سایت شما را به دست آورد. اکثر هاست های محبوب وردپرس شامل اقداماتی برای کاهش خطر حملات DDoS، از جمله SSL، نظارت مستمر، و کاهش آسیب پذیری افزونه ها هستند. مهاجمان DDoS چندین ماشین یا سرور در معرض خطر را دستکاری می کنند تا گسترش آنها را در مناطق مختلف افزایش دهند.

مهمترین ویژگی  حمله ddos اجرای آن از چند میزبان مختلف به صورت همزمان است حتی ممکن است هکر از سرور شما برای حمله به سرور دیگری استفاده کند.

در یک حمله ddos به دلیل این‌که تعداد درخواست‌های ارسالی از جانب هر ماشین حمله‌کننده، کم‌تر از بردار حمله DoS است، تشخیص ترافیک حمله‌کنندگان سخت‌تر می‌شود.

 

روش هایی برای ام نگه داشتن سایت های وردپرسی در برابر حملات دیداس

این نکته ضروری را در نظر بگیرید که حملات دیداس به منظور هک سایت و دزدیدن اطلاعات انجام نمیشود. هدف اصلی این حملات بارگذاری حجم وسیعی از منابع به یک سایت است که باعث از دسترس خارج شدن سایت میشود. در چنین شرایطی محاجم از صاحب سایت برای متوقف کردن حمله، درخواست باج میکند.

 

1. استفاده از CDN یا شبکه توزیع محتوا

با استفاده از cdn میتوان اطلاعات سایت خود را در مراکز داده مختلف دنیا ذخیره کرد. این کار باعث میشود کاربران در نقاط مختلف دنیا سریعت به محتوای شما دسترسی پیدا کنند. درواقع CDN یک واسط بین شما و بازدید کنندگان سایتتان است.

علاوه بر این، استفاده از CDN باعث شناسایی و تشخیص دقیقتر حملات میشود و میتواند فرایند حملات را کند کند.

برخی شرکت های میزبانی وب، بهمراه هاست، CDN هم ارائه میدهند. شما میتوانید از CDN های رایگان مانند Clouflare هم استفاده کنید.

 

2. یک ارائه دهنده هاستینگ خوب پیدا کنید

این واقعیت را باید پذیرفت که همه شرکت های میزبانی وب، یکسان نیستند. برخی از آنها دارای ویژگی هایی هستند که بقیه نیستند. مثلا یک ارائه دهنده هاست، بهمراه هاست پروتکل امنیتی SSL هم ارائه میدهد اما دیگری نه.

اگر ارائه‌دهنده میزبانی را انتخاب کنید که به خوبی مجهز نباشد تا بتواند فشار متوسط را مدیریت کند، مطمئناً سایت شما را قربانی مناسبی برای حمله DDoS می‌کند. خوشبختانه، کارشناسان ما در ایرانیکا، پروتکل های حفاظتی عالی را در برابر سیل ترافیک در سطح سرور تدارک دیده اند.

 

3. از سرویس های حفاظت در برابر دیداس استفاده کنید

به طور کلی، CDN ها حفاظت از DDoS را به عنوان یک آپشن ارائه می دهند. اما شما همچنین می توانید برای سایت خود از یک سرویس حفاظتی اختصاصی DDoS به عنوان جایگزین استفاده کنید. البته همانطور که انتظار می رود، انتخاب این خدمات ارزان نیست، و برخی شرکت ها برای اسن سرویس، تا 3000 دلار در ماه هزینه میکنند.

 

4. یک بلک لیست از IP های مشکوک تهیه کنید

در بعضی سایت ها میتوان متوجه شد که برخی IP ها رفتار های مشکوکی از خود بروز میدهند. مانند بازدید بیش از حد از سایت یا تلاش های مکرر برای لاگین در سایت. اگر نمیخواهید از خدمات CDN  و سرویسهای حفاظت در برابر دیداس استفاده کنید، این میتواند گزینه خوبی برایتان باشد.

 

5. نصب Firewall

فایروال ها نرم افزارهایی هستند که قوانین از پیش برنامه ریزی شده ای برای محافظت از رایانه شما در برابر دسترسی غیرمجاز دارند. می‌توانید فایروال خود را طوری پیکربندی کنید که تعداد کاربرانی را که در یک بازه زمانی خاص به وب‌سایت شما دسترسی دارند محدود کرده و ربات‌ها یا بازدیدکنندگانی که احتمالاً ربات هستند را مسدود کنید.

انجام این کار می تواند برای جلوگیری از به حداقل رساندن حملات DDoS بدون به خطر انداختن تجربه کاربر بسیار مفید باشد و تا حدودی خیالتان را راحت کند. همچنین اکثر افزونه های امنیتی وردپرس یک فایروال را به عنوان بخشی از لیست ویژگی های خود ارائه می دهند.

 

نتیجه :

اکثر سایت های وردپرسی امکان کمتری برای مورد حجوم قرار گذفتن دارند. با این حال همیشه هوشمندانه است که بهترین شیوه های امنیتی را برای افزایش ایمنی سایت خود به طور مداوم اعمال کنید.

4رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: