جدول محتوایی

بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر به وب سایت شما شانس بیشتری برای نمایش در نتایج موتورهای جستجو می دهد. استفاده از فرمت مناسب، متن جایگزین، عناوین و موارد دیگر همگی می توانند به بهبود عملکرد سئو کمک کنند.

بهینه سازی تصاویر ساده تر از چیزیست که فکرش را میکنید. لازم نیست ساعت ها و مراحل زیادی را برای این کار صرف کنید. افزایش رتبه سئو از طریق بهینه سازی تصاویر دارای چند مرحله آسان است.

برای اینکه خزنده های موتورهای جستجو بتوانند تصاویر شما را با کارایی بیشتری بخزند، فهرست کنند و رتبه بندی کنند، سعی کنید فاکتور های زیر را در نظر بگیرید:

خرید هاست وردپرس با مناسب ترین قیمت

1. انتخاب نام مناسب برای تصاویر

نام مناسب برای فایل های تصویری به شما و موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند تا به سرعت تصاویر را پیدا کنید. فایل‌ هایی که به درستی نام‌گذاری شده‌ باشند، زمینه‌ای درباره تصاویر فراهم می‌کنند و شانس رتبه‌ بندی آن‌ ها را در جستجوی تصویر افزایش می‌دهند.

پیشنهاد میکنیم از نام های پیش فرضی که دوربین شما به تصاویر اختصاص می دهد، استفاده نکنید. بعنوان مثال ربات‌های گوگل قادر نخواهند بود تصویر زیادی را با نام shoes-image-01 تشخیص دهند. نام فایل مناسب تر و قابل تشخیص تر nike-tanjun-shoes-pink-white است.

بسته به نوع تصاویری که ایجاد می‌ کنید یا ذخیره می‌ کنید، مطمئن شوید که نام محصول را بنویسید و کلمات توصیفی مثل برند یا رنگ آن را درج کنید. علاوه بر این، برای نام‌ گذاری فایل‌ های خود، به جای Underline (_) از خط تیره (-) استفاده کنید. برای مثال به جای white_shirt.jpeg از white-shirt.jpeg استفاده کنید.

با توجه به ملیت مخاطبان سایتتان، بهتر است نام تصاویر خود را به زبان آنها ترجمه کنید.

همچنین نباید از کلمات کلیدی برای نام عکس ها استفاده کنید، بلکه نام عکس باید دقیقا مزتبط با خود عکس باشد.

 

2. درج متن جایگزین (alt)

افزودن متن جایگزین تکنیک دیگری برای بهینه سازی تصاویر و افزایش رتبه سئو است. اساساً متن جایگزین توصیفی از موضوع و محتوای تصویر است. متن alt چیزی است که صفحه‌ خوان‌ ها می‌ خوانند و اگر تصویری بارگیری نشود، بجای آن نمایش داده میشود.

در سال 2021، 26 درصد از کل تصاویر در 1 میلیون وب سایت برتر متن جایگزین نداشتند. علاوه بر بهبود دسترسی و سئو، افزودن آنها به شما برتری نسبت به رقبا خواهد داد.

برای نوشتن متن های جایگزین خوب باید موارد زیر را در نظر گرفت :

خیلی خاص باشید. اطمینان حاصل کنید که توضیحات شما تا حد امکان خاص است و تکراری نیست.

مختصر باشد. سعی کنید توضیحات خود را در 125 جا کنید.

استفاده از کلمات کلیدی. در صورت امکان، یک کلمه کلیدی هدف را در متن جایگزین قرار دهید. اما مراقب باشید زیاده روی نکنید.

 

3. استفاده از Structured Data (اطلاعات ساختار یافته) برای تصاویر

استراتژی دیگر برای به حداکثر رساندن بهینه سازی تصاویر برای سئوی شما، استفاده از اطلاعات ساختاریافته یا schema markup برای سایت وردپرس شما است.

اساساً، اطلاعات واضحی در مورد صفحه شما ارائه می دهد تا به موتورهای جستجو کمک کند تا هدف و موضوع آن را به طور کامل درک کنند و فرآیندهای خزیدن و نمایش در صفحات جستجو را بهبود بخشد.

به این دلیل که داده‌ های ساختاریافته اطلاعات بیشتری در مورد تصاویر ارائه می‌دهند و به موتور های جستجو کمک می‌کنند تا آنها را با جست‌وجو های خاص مانند جزئیات محصول یا حتی قیمت‌ ها مرتبط کنند. با استفاده از این قابلیت در تصاویر خود، شانس نمایش آنها در نتایج جستجو را افزایش می دهید.

می‌توانید از Schema.org برای ساختار داده‌ها برای بهبود عملکرد سئوی سایت استفاده کنید.

اگر کاربر وردپرس هستید، افزونه هایی مانند All In One Schema Rich Snippets فرآیند افزودن اطلاعات ساختاریافته به وب سایت را ساده می کنند.

ابزارهایی مانند Rich Results Test و URL Inspection Tool به شما کمک می کنند بررسی کنید که آیا مشکلی با داده های ساخت یافته وجود دارد یا خیر.

یک مثال از این مورد:

مثال اسکیما بهینه سازی تصاویر

 

4. بهینه سازی عنوان و توضیحات صفحه

هنگام رتبه‌بندی تصاویر، گوگل اجزایی مانند عنوان صفحه، توضیحات متا، هدرها و محتوا را نیز در نظر می‌گیرد.

بنابراین، عنوان و توضیحات بهینه صفحه می تواند به شما در رتبه بندی در جستجوی تصویر کمک کند. انجام تحقیقات کلمات کلیدی بهترین نقطه برای شروع است.

با ابزارهایی مانند Ahrefs، Ubersuggest و Semrush می‌توانید مرتبط‌ترین سوالات در سرچ، حجم جستجوی آن‌ ها و دشواری کلمات کلیدی را شناسایی کنید.

سپس، کلمات کلیدی مرتبط را در عنوان صفحه، توضیحات متا و URL خود قرار دهید.

خرید هاست وردپرس با مناسب ترین قیمت

5. ‌تصاویر را در جای درست قرار دهید

یکی دیگر از جنبه های مهم بهینه سازی تصویر، محل قرار دادن تصاویر در وب سایت است. افزودن تصاویر به صورت تصادفی می تواند تأثیر ضعیفی بر موضوع و ارتباط صفحه شما داشته باشد.

در حالی که استفاده از تصاویر برای شکستن متون طولانی هم استفاده میشود، تصویر باید کاملا به آن متن ربط داشته باشد. به خاطر داشته باشید که صفحه‌ خوان‌ ها نمی‌توانند به متون درون تصاویر دسترسی داشته باشند، بنابراین مطمئن شوید که متن‌های جایگزین مرتبط را ارائه کرده و فقط اطلاعات ضروری را در تصویر قرار دهید.

 

موقعیت-عکس-بهینه-سازی-تصویر

 

6. بهینه سازی تصاویر برای موبایل

با توجه به اینکه بیش از نیمی از کل ترافیک وب از دستگاه های تلفن همراه می آید، به راحتی می توان به اهمیت اطمینان از اینکه بازدیدکنندگان می توانند از همه دستگاه ها به همه صفحات و تصاویر دسترسی داشته باشند، پی برد.

ابزار Mobile-Friendly Test Tool گوگل وب سایت شما را اسکن می کند و ارزیابی می کند که آیا در صفحه نمایش موبایل خوب به نظر می رسد یا خیر. علاوه بر این، این ابزار گزارشی از قابلیت استفاده کلی وب سایت شما ارائه می دهد.

بعنوان مثال، تصاویری که دیدن آنها در موبایل سخت بنظر برسد یا کیفیت مناسبه نداشته باشند، لازم است تغییر کنند. زیرا وجود چنین عکسهایی در سایت، به افت رتبه SEO منجر میشود.

 

7. استفاده از تصاویر بدون کپی رایت و کیفیت خوب

اگر از تصاویری که دارای حق کپی رایت هستند بدون اجازه ناشر آن استفاده کنید، ممکن است صاحب اثر از شما شکایت کند. پس بهتر است از عکس ها بدون حق کپی استفاده کنید.

Shutterstock، Unsplash و Getty Images از بهترین ارائه دهندگان تصاویر استوک هستند. این وب سایت ها حاوی هزاران تصویر با مجوز رایگان برای استفاده هستند.

از طرف دیگر، به بخش جستجوی پیشرفته Google Images بروید و تصاویر را بر اساس حقوق استفاده مختلف بیابید.

 

عکس-کپی-رایت-بهینه-سازی-تصاویر

 

اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، تصاویر محصول با کیفیت بالا باعث ایجاد تعامل بیشتر و افزایش فروش می شود. اگر میخواهید مشتریان خود را از دست ندهید، از تصاویر با کیفیت استفاده کنید !!!


 

خرید هاست وردپرس با مناسب ترین قیمت

 

جمع بندی

داشتن یک وب سایت به این معنی است که شما باید آماده باشید تا آن را با تغییرات الگوریتم های موتورهای جستجو، پیشرفت های تکنولوژیکی و انتظارات در حال تکامل کاربران تطبیق دهید. که در مورد بهینه سازی موتور های جست و جو هم نیز صدق می کند.

 

16رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: