جدول محتوایی

Arduino IDE

در این پست از مجموعه پست های آموزشی وبلاگ ایرانیکا سرور، نحوه نصب Arduino IDE را بر روی CentOS 8 به شما آموزش خواهیم داد. برای کسانی که نمیدانند، محیط توسعه یکپارچه آردوینو (IDE) یک برنامه کاربردی کراس پلتفرم بین پردازش و سیم کشی است که نرم افزار آن با آن کار می کند. سخت افزار آردوینو، و برنامه نویسی را به هنر آموزان و دیگر تازه واردانی که با توسعه نرم افزار آشنا نیستند معرفی می کند. Arduino IDE حاوی یک ویرایشگر است که برای نوشتن و آپلود برنامه ها در برد Arduino استفاده می شود. قبل از شروع به ایجاد پروژه ها از طریق آردوینو، کاربران باید IDE را برای برد قابل برنامه ریزی تنظیم کنند.

این مقاله فرض می کند که شما حداقل دانش اولیه لینوکس را دارید. می دانید چگونه از Shell استفاده کنید و مهمتر از همه، شما سایت خود را روی VPS خود میزبانی می کنید. نصب بسیار ساده است. شما باید با اکانت روت سیستم وارد سیستم خود شوید، در غیر این صورت ممکن است نیاز باشد «sudo» را به دستورات اضافه کنید تا امتیازات روت را دریافت کنید.

 

شروع نصب Arduino IDE روی CentOS 8

 

مرحله 1. ابتدا، باید از به روز بودن سیستم خود مطمئن شوید.

sudo dnf install epel-release
sudo dnf update

 

مرحله 2. نصب Arduino IDE در CentOS 8.

اکنون آخرین نسخه Arduino IDE را از این لینک دانلود می کنیم:

wget https://downloads.arduino.cc/arduino-1.8.13-linux64.tar.xz

سپس با استفاده از دستور tar آرشیو را از حالت فشرده خارج خواهید کرد. دستور زیر را اجرا کنید:

tar -xvf arduino-1.8.13-linux64.tar.xz

پس از اتمام استخراج فایل، نوبت به اجرای اسکریپت می رسد:

cd arduino-1.8.13/
sudo ./install.sh

 

مرحله 3. دسترسی به Arduino IDE در CentOS.

پس از اتمام نصب، اکنون Arduino IDE را از دسکتاپ خود راه اندازی کنید. روی Activities کلیک کنید و فرم برنامه را انتخاب کنید که در آن Ardunio IDE را اجرا کنید و روی آیکون برنامه دوبار کلیک کنید.

 

Arduino IDE in Linux

 


 

شما با موفقیت آردوینو را نصب کردید. با تشکر از اینکه از این آموزش برای نصب محیط توسعه Arduino IDE در CentOS استفاده کردید. برای راهنمایی بیشتر یا اطلاعات مفید، توصیه می کنیم وب سایت رسمی آردوینو را بررسی کنید.

 

41رای - امتیاز 4.8 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: