جدول محتوایی

IndexNow چیست؟

IndexNow یک ابتکار جدید SEO است که توسط مایکروسافت ایجاد شد تا به وب سایت شما کمک کند سریعتر در موتور های جستجو ایندکس شود. این قابلیت، سرعت پیدا کردن محتوای جدید را افزایش می دهد و نتایج سئوی شما را بهبود می بخشد.

IndexNow یک پینگ خودکار است که به موتورهای جستجو اجازه می دهد از اضافه شدن، به روز رسانی یا حذف شدن یک پست یا صفحه (URL) در وب سایت شما مطلع شوند. در واقع به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا به سرعت نتایج جستجوی خود را به روز کنند و نتایج کلی سئو را افزایش دهند. به زبان ساده، ایندکس فوری صورت میگیرد !

IndexNow یک ابتکار جدید است که توسط مایکروسافت آغاز شد و در حال حاضر توسط مایکروسافت بینگ و یاندکس پشتیبانی می شود. یکی از سخنگویان گوگل نیز تایید کرده است که پروتکل IndexNow را به دلیل پایداری زیست محیطی آزمایش خواهند کرد.

در حال حاضر، همه موتورهای جستجو از نقشه های XML برای دریافت محتوا و به روز رسانی های جدید استفاده می کنند. اما چالش این است که گاهی اوقات ممکن است روزها و هفته ها طول بکشد تا موتورهای جستجو به روز رسانی محتوای جدید را دریافت کنند. زیرا آنها در فواصل زمانی تصادفی از وب سایت شما بازدید می کنند.

هنگامی که یک ربات موتور جستجو از نقشه سایت شما بازدید می کند، سعی می کند از تک تک لینک هایی که در نقشه سایت پیدا می کند و همچنین هر لینکی که در داخل هر صفحه است بازدید کند. این فرآیند بسیار فشرده انجام میشود و هدف پروتکل IndexNow حل آن است.

 

Google-Web-Crawler-indexnow

 

تجربه یک میزبانی امن برای سایت شما با ایرانیکا سرور

 

به جای اینکه رباتهای موتور جستجو به طور تصادفی همه صفحات سایت شما را اسکن کنند تا ببینند چه چیزی به روز شده است. IndexNow به وب سایت شما این امکان را می دهد که به سادگی به موتور جستجو پینگ کند. تا هنگام انتشار یک پست جدید یا به روز رسانی یک محتوای موجود به آنها اطلاع دهد.

حالا وقت این است که نگاهی به نحوه اضافه کردن ایندکس فوری در وردپرس برای بهبود رتبه SEO بیندازیم.

 

نحوه اضافه کردن IndexNow در وردپرس با استفاده از پلاگین IndexNow

 

ابتدا باید افزونه IndexNow utility را نصب و فعال کنید.

پس از فعال سازی، باید به تنظیمات » IndexNow در داشبورد وردپرس خود بروید. سپس باید روی دکمه Get Started Now کلیک کنید. به طور خودکار کلید API شما را تولید می کند و همه چیز را پیکربندی می کند.

پس از آن، صفحه ای با آمار IndexNow مانند ارسال موفقیت آمیز URL و موارد دیگر خواهید دید.

به همین سادگی !!!

 

indexnow-microsoft-plugin

 


 

IndexNow و آینده سئو

IndexNow یک ابتکار جدید است و از ابتدا توسط Microsoft Bing و Yandex مورد استفاده قرار گرفت. گفته می شود که گوگل در حال آزمایش پشتیبانی برای این قابلیت است، و ما واقعا امیدواریم که هر چه زود تر این قابلیت به گوگل هم اضافه شود.

نکته مهم این است که IndexNow جایگزین نقشه های سایت نمی شود. شما هنوز هم باید نقشه سایت XML، نقشه سایت RSS و سایر نقشه های سایت پیشرفته را داشته باشید تا به بهبود رتبه بندی SEO کمک کنند. برای به دست آوردن مزیت رقابتی باید از ایندکس فوری در کنار نقشه های سایت استفاده کنید.

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه افزودن IndexNow در وردپرس کمک کرده باشد.

 

31رای - امتیاز 4.9 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: