جدول محتوایی

بکاپ cpanel بخش مهمی از مدیریت اکانت هاست شما است. سی پنل به عنوان یک پلتفرم برای کنترل تمام جنبه های سرویس هاست شما، یک عملکرد بک اپ گیری عالی دارد که به شما کمک می کند یک کپی از داده های خود را به سرعت و به راحتی ایجاد و ذخیره کنید. بیایید ببینیم چگونه کار می کند.

پیش از ادامه ی مقاله ، در صورت نیاز به هاست وردپرس به سایت ایرانیکاسرور مراجعه کرده و از پلن های فوق العاده با قیمت های عالی دیدن کنید.

در ادامه با ما همراه باشید.

 

آموزش ویدیویی تهیه بکاپ کامل در cpanel

 

 

ایجاد یک نسخه بکاپ کامل در cpanel

سی پنل چندین گزینه پشتیبان گیری دارد. موردی که امروز به آن اشاره می کنیم  می تواند یک نسخه پشتیبان کامل از حساب میزبانی شما ایجاد کند، از جمله:

  • فایل های موجود در فهرست اصلی
  • پایگاه های داده
  • حساب های ایمیل، ارسال کننده ها، فیلترها

برای این کار ابتدا باید وارد cPanel شوید. URL ورود معمولاً https://yourdomain.com/cpanel است. اگر دامنه به سرور هاست اشاره نشده باشد، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ورود از ایمیل خوش‌آمدگویی دریافت کنید:

برای دسترسی به ویژگی پشتیبان‌گیری کامل، روی دکمه پشتیبان‌گیری در صفحه اصلی cPanel کلیک کنید:

شما چند گزینه مختلف بکاپ گیری جزئی دارید، از جمله بکاپ گیری از فهرست اصلی، پایگاه های داده، و ارسال کننده ها و فیلترهای ایمیل. با این حال، باید روی دکمه ی Download a Full Account Backup یا “یک نسخه پشتیبان کامل از حساب دانلود کنید”، کلیک کنید.

بکاپ cpanel

cPanel تمام داده ها را در یک فایل فشرده با پسوند tar.gz قرار می دهد.

تهیه نسخه بکاپ cpanel از تمام داده ها در حساب های cPanel بزرگتر ممکن است کمی طول بکشد، بنابراین شما می توانید اعلان تکمیل پشتیبان را دریافت کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ایمیل خود را در قسمت آدرس ایمیل وارد کنید:

این شما هستید که تصمیم می گیرید چگونه فایل پشتیبان را ذخیره کنید. منوی کشویی Backup Destination چهار گزینه را در اختیار شما قرار می دهد:

بکاپ cpanel

فهرست خانه (Home Directory)

اگر این گزینه را انتخاب کنید، نسخه پشتیبان در حساب میزبانی شما در کنار بقیه فایل های وب سایت شما ذخیره می شود. نگه داشتن نسخه پشتیبان خود در فهرست اصلی ممکن است بهترین گزینه نباشد. فضای دیسک را اشغال می کند و در صورت رخنه، ممکن است دسترسی به آن را از دست بدهید.

به همین دلیل است که cPanel به شما این امکان را می دهد که از طریق بخش Backups Available for Download نسخه های پشتیبان خود را در یک دستگاه محلی دانلود کنید:

بکاپ cpanel

 

سرور FTP ریموت (Remote FTP Server)

شما می توانید از پروتکل انتقال فایل برای انتقال نسخه پشتیبان خود به یک سرور راه دور استفاده کنید. با ذخیره آن در یک مقصد راه دور، می توانید اطمینان حاصل کنید که نقض احتمالی اکانت هاست شما یکپارچگی پشتیبان را به خطر نمی اندازد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعات زیر را وارد کنید:

  • remote Server : ای پی سرور ریموت یا از راه دور
  • Remote User : نام کاربری حساب FTP که می خواهید در سرور راه دور استفاده کنید
  • Remote Password: رمز عبور حساب FTP
  • Port: پورتی که سرور راه دور به آن گوش می دهد (پورت FTP در حالت پیش فرض 21 است)
  • Remote Dir – پوشه ای که در آن نسخه بکاپ cpanel خود را ذخیره می کنید (به عنوان مثال، home/user/backup/)

 

بکاپ cpanel

 

سرور FTP از راه دور (انتقال حالت غیرفعال)

اگر این گزینه را انتخاب کنید، از پروتکل انتقال فایل در حالت غیرفعال استفاده خواهید کرد، که می تواند راه حلی برای برخی مشکلات فایروال در سرور راه دور باشد. اطلاعاتی که باید وارد کنید یکسان است.

 

کپی امن (Secure کپی)

به جای FTP،  می توانید از پروتکل کپی امن برای ارسال ایمن نسخه پشتیبان به سرور راه دور خود استفاده کنید.

البته مجددا  به IP سرور راه دور، جزئیات ورود به سیستم SCP، پورت گوش دادن و پوشه راه دور نیاز دارید.  هنگامی که پیکربندی را آماده کردید، روی Generate Backup کلیک کنید تا فرآیند شروع شود.

 

بازیابی بکاپ کامل اکانت در cpanel

اگر یک نسخه پشتیبان جزئی از فایل‌های وب‌سایت، پایگاه‌های داده MySQL، یا ارسال‌کننده‌های ایمیل یا فیلترها دارید، می‌توانید به راحتی آنها را از طریق رابط cPanel بازیابی کنید. با این حال، بازیابی نسخه پشتیبان کامل حساب از آنجا امکان پذیر نیست.

حساب های cPanel را فقط می توان از طریق WHM بازیابی کرد – پلت فرم مدیریت سرور که به عنوان باطن سی پنل عمل می کند. اگر از VPS یا سرور اختصاصی استفاده می کنید، به WHM دسترسی دارید و از طریق منوی Restore a Full Backup، حساب را خودتان بازیابی می کنید. اگر در یک برنامه مشترک هستید، باید با تیم پشتیبانی میزبان خود تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.

در این مقاله بکاپ cpanel برای مدیریت اکانت هاست را مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که گفته شد، شما با بکاپ گیری از cpanel، به راحتی و در کمترین زمان ممکن به اطلاعات خود دسترسی دارید. بنابراین امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. موفق باشید!

 

 

11رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: