جدول محتوایی

چرا به فایروال لینوکس نیاز داریم؟

بطور کلی از فایروال های رایگان لینوکس برای مدیریت آسان تر امنیت فایوروال در کامپیوتر یا سرور های لینوکسی استفاده میشود.

همه توزیع های سیستم عامل لینوکس، بطور پیشفرض یک فایوروال در هسته اصلی آنها وجود دارد. اما استفاده از آن برای همه راحت نیست. چندین ابزار رایگان با رابط گرافیکی وجود دارد که این کار را برای ما آسان میکند.

چه کاربر خانگی باشید و چه مدیر یک کسب و کار کوچک، به احتمال زیاد با چندین دستگاه به اینترنت متصل هستید. علاوه بر کامپیوتر ها، موسسات مختلفی هستند که معمولا از دستگاه های IoT استفاده میکنند که باید از تهدیدات امنیتی در امان باشند.

در این پست میخواهیم 5 فایروال رایگان لینوکس را به شما معرفی کنیم.

فایروال لینوکس ایرانیکاسرور 1


 

1. IPFire

فایروال لینوکس ایرانیکاسرور 2

IPFire یک ابزار فایروال مبتنی بر لینوکس است که بر روی Netfilter ساخته شده است. فایروال IPFire به عنوان فورک پروژه IPCop استارت شد، اما از آن زمان بر اساس Linux From Scratch بازنویسی شد. این ابزار می تواند بر روی انواع مختلفی از سخت افزارها، از جمله دستگاه های ARM مانند Raspberry Pi، نصب شود.

به دلیل ماهیت مینیمالیستی، IPFire در مقایسه با برخی از رقیبان خود رابط کاربری راحت تری دارد. فرآیند نصب به شما این امکان را می دهد که شبکه خود را در بخش های امنیتی مختلف پیکربندی کنید و هر بخش را با رنگ خاصی مدیریت کنید. بخش سبز یک منطقه امن است که همه مشتریان عادی متصل به شبکه کابلی محلی را نشان می دهد. بخش قرمز نشان دهنده اینترنت است. هیچ ترافیکی نمی تواند از بخش قرمز به بخش دیگری منتقل شود مگر اینکه به خودتان آن را در فایروال پیکربندی کرده باشید.

علاوه بر ویژگی های فایروال، IPFire دارای قابلیت تشخیص نفوذ و پیشگیری از هک است و همچنین می تواند برای ارائه امکانات VPN استفاده شود. همچنین می‌توان این توزیع را با استفاده از مجموعه‌ای از افزونه‌ها تکمیل کرد تا قابلیت‌های بیشتری به آن ارائه شود.

 

2. OPNsense

فایروال لینوکس ایرانیکاسرور 3

OPNSense حاصل تلاش دو پروژه اوپن سورس قدیمی، یعنی pfSense و m0n0wall می باشد.

به جای استفاده از لینوکس، OPNsense توسط HardenedBSD، که یک فورک امنیتی گرا از FreeBSD است، پشتیبانی می شود. این ابزار فایروال برای خدمت به عنوان یک فایروال و پلتفرم مسیریابی طراحی شده است. علاوه بر فیلتر کردن ترافیک می تواند برای شکل دادن به ترافیک، شناسایی و جلوگیری از نفوذ و همچنین راه اندازی یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) و موارد دیگر استفاده شود.

برای پاسخگویی به موقع به تهدیدات، این فایروال به روز رسانی های امنیتی هفتگی را ارائه می دهد. یکی از بهترین ویژگی‌های OPNsense این است که تمام قابلیت‌های آن را از داخل یک رابط مبتنی بر وب در معرض نمایش می‌گذارد که استفاده از آن لذت بخش است و به چندین زبان در دسترس است.

همچنین از یک سیستم پیشگیری از نفوذ درون خطی استفاده می کند. به این صورت که به جای مسدود کردن یک آدرس IP یا پورت، OPNsense می‌تواند اطلاعات یا اتصالات را بررسی کند و در صورت لزوم آنها را قبل از رسیدن به فرستنده متوقف کند.

 

3. pfSense

فایروال لینوکس ایرانیکاسرور 4

pfSense خود را به عنوان قابل اعتمادترین فایروال اوپن سورس معرفی می کند. نسخه اصلی این فایروال شباهت های زیادی با OPNsense دارد. به عنوان مثال، علاوه بر اینکه یک فایروال قدرتمند و قابل انعطاف و پلت فرم مسیریابی است، شامل لیستی طولانی از ویژگی های مرتبط است. درست مانند OPNsense، می توانید از pfSense برای استقرار یک سیستم حفتظنی و همچنین فعال کردن دسترسی VPN استفاده کنید.

همچنین، مانند همه رقیبان خود، می توانید pfSense را به طور کامل از طریق یک رابط وب گرافیکی مدیریت کنید.

به دلیل طولانی بودن سابقه pfSense، آموزش ها ویدیو های زیادی در رابطه با آن وجود دارد. حتی بعضی سایت ها آموزش های پولی را برای این ابزار در نظر گرفته اند.

 

4. ClearOS

فایروال لینوکس ایرانیکاسرور 5

ClearOS یک ابزار مبتنی بر CentOS است که به عنوان یک جایگزین کامل برای توزیع‌های سرور تجاری مانند Red Hat Enterprise Server یا Windows Small Business Server طراحی شده است.

نسخه‌های متعددی از ClearOS وجود دارد. از جمله نسخه‌ نسخه رایگان آن که توسط جامعه توسعه دهنگان آن پشتیبانی می شود. می توانید از نسخه رایگان ClearOS برای ارائه انواع خدمات شبکه از جمله فایروال، با قابلیت فیلتر محتوا و تشخیص نفوذ استفاده کنید.

پس از نصب، می توانید فایروال مجهز به ClearOS خود را از یک پنل مدیریتی مبتنی بر وب مدیریت کنید. رابط مدیریت برای استفاده بصری است و نه تنها به پیکربندی و نظارت بر فایروال شما کمک می کند، بلکه می تواند برای تکمیل چندین سرویس شبکه دیگر با چند کلیک استفاده شود.

 

5. OpenWRT

فایروال لینوکس ایرانیکاسرور 6

OpenWRT کمی متفاوت از اکثر موارد موجود در این لیست است. زیرا این فایروال به طور خاص برای استفاده در روترها و شبکه ها توسعه یافته است. به این معنی که برای کاربران خانگی معمولی که به دنبال نصب یک فایروال جدید بر روی دستگاه خود هستند مناسب نمی باشد. بلکه مخصوص کاربران حرفه ای، علاقه مندان به شبکه و توسعه دهندگان دستگاه های بی سیم می باشد.

OpenWRT یک فایروال جدید نیست. نه تنها بیش از 15 سال است که استفاده می شود، بلکه هنوز هم به طور فعال آپدیت و پشتیبانی می شود.


 

جمع بندی

فایروال های لینوکس از مهمترین ابزار ها برای مدیران شبکه و سرور است. فایروال امکانات مدیریتی امنیتی بیشتری را به مسئول شبکه برای جلوگیری از تهدیدات احتمالی میدهد. پس استفاده از آن ضروری است.

 

10رای - امتیاز 4.4 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: