جدول محتوایی

ارور 501 Not Implemented در وردپرس

آیا شما هم با ارور “501 not implemented” در وردپرس مواجه شده اید نمیدانید چه کنید؟

هر خطای HTTP که با “5” شروع شود نشان دهنده مشکل از سمت سرور است. این بدان معنی است که ارور 501 وردپرس به دلیل مشکلی در وب سرور شما ظاهر می شود. برای حذف خطا، معمولاً باید با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید و آنها را در مورد خطا در سایت خود آگاه کنید.

ایرانیکاسرور یکی از بهترین شرکت های میزبانی وب است که همواره بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه داده است. برای خرید هاست وردپرس با بهترین قیمت، روی بنر زیر کلیک کنید.

اما ممکن است گاهی اوقات مشکلات رایانه یا مرورگر شما باعث ارور 501 شود. بنابراین توصیه می کنیم چند روش برای رفع آن امتحان کنید. بعد از اینکه همه راه حل ها را امتحان کردید و نتوانستید خطا را از سایت خود حذف کنید، می توانید با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید.

 

ارور 501 not implemented چیست ؟ چه چیزی باعث ایجاد این خطا می شود؟

وقتی صفحه ای را در وب سایت خود باز می کنید، مرورگر شما درخواستی را از وب سرور شما ارسال می کند. اگر همه چیز خوب پیش برود، سرور با منابع درخواستی پاسخ می دهد و می بینید که وب سایت خود در مرورگر خود بارگذاری می شود. اما اگر سرور پاسخ ندهد، یک کد وضعیت HTTP مانند 503 services unavailable error،  502 bad gateway error یا 501 not implemented error به شما نشان داده می‌شود.

ارور 501 not implemented زمانی نشان داده می‌شود که سرور وب فاقد قابلیت بازیابی یا نمایش اطلاعاتی است که مرورگر وب درخواست کرده است. برای حذف خطا و دسترسی به سایت خود، اغلب باید به ارائه دهنده هاست خود اطلاع دهید و از آنها کمک بگیرید.

شایان ذکر است که پیام ارور 501 در مرورگرهای مختلف متفاوت به نظر می رسد. برخی از انواع خطا های 501 که ممکن است در مرورگر شما نمایش داده شود:

  • The server either does not recognize the request method, or it lacks the ability to fulfill the request.
  • HTTP Error 501 Not implemented
  • HTTP 501
  • Error 501

قبل از اینکه به سراغ راه حل ها بروید، ابتدا باید به برخی از دلایل غیر مرتبط با سرور توجه کنیم. دو دلیل اصلی غیر مرتبط با سرور برای ارور 501 وجود دارد. آنها هستند:

سیستم آلوده به ویروس

خطای 501 ممکن است به دلیل ویروسی شدن رایانه شما در سایت شما ظاهر شود. هنگامی که یک کامپیوتر توسط یک ویروس آلوده می شود، اغلب مرورگرهای وب نصب شده در سیستم را تحت کنترل خود در می آورد. به محض اینکه ویروس شروع به کنترل مرورگر شما می کند، از برقراری ارتباط مرورگر شما با وب سرور شما جلوگیری می کند. در چنین مواردی، ویروس رایانه شما مقصر اصلی است و نه سرور میزبان.

افزایش در ترافیک به دلیل تبلیغات یا حمله DDoS

بارگذاری بیش از حد وب سرور شما یکی دیگر از محرک های رایج برای ظاهر نشدن ارور 501 در وب سایت شما است. سرورهای هاست زمانی که با افزایش ناگهانی ترافیک مواجه می شوند معمولا کند می شوند.

اگر وب سایت شما تحت یک حمله DDoS قرار گیرد، در سرور میزبان مشکلاتب بوجود می آید. در این نوع حمله، هکرها سایت شما را هدف قرار می دهند و ارتشی از ربات ها را می فرستند تا سرور شما را از بین ببرند و از کار بیاندازند. اگر وب سایت خود را در طول یک حمله DDoS باز کنید، سرور میزبان شما پاسخ نمی دهد و خطای 501 not implemented را ارسال می کند.

در بخش بعدی به شما نشان خواهیم داد که چگونه این دلایل را برطرف کرده و خطا را از وب سایت خود حذف کنید.

 

چگونه ارور 501 not implemented را از وب سایت وردپرس خود رفع کنیم؟

علاوه بر تماس با ارائه دهنده هاست خود، چند راه حل وجود دارد که می توانید برای رفع ارور 501 از سایت خود امتحان کنید.

  1. بارگیری مجدد صفحه
  2. استفاده از مرورگر دیگر
  3. حذف کش مرورگر
  4. غیرفعال کردن سرور پروکسی
  5. بررسی حمله DDoS
  6. اسکن ویروس
  7. تماس با میزبان

 

1. بارگیری مجدد صفحه

ما می دانیم که احتمالاً قبلاً سعی کرده اید سایت را مجدداً بارگیری کنید. اما همچنان توصیه می کنیم یکی دو دقیقه صبر کنید و دوباره سایت را بارگذاری کنید.

اگر این خطا بدلیل یک نقص موقتی است، وب سایت شما باید پس از چند دقیق مشکلش برطرف شود. اگر نه، سپس به راه حل بعدی بروید.

 

2. استفاده از مرورگر دیگر

سایت را در مرورگر دیگری مانند فایرفاکس، سافاری، اپرا مینی، مایکروسافت اج و غیره باز کنید. اگر بتوانید سایت را با موفقیت باز کنید، مشکل از مرورگر شما است و نه سرور وب. بهترین راه برای حل این مشکل پاک کردن کش است.

 

3. حذف کش مرورگر

برای بهبود عملکرد، مرورگرها فایل‌های ثابت خاصی را به صورت محلی در سیستم خود ذخیره می‌کنند، به طوری که وقتی بازدیدکننده به سایت باز می‌گردد، مرورگر مجبور نیست آن فایل‌ها را دوباره دانلود کند. کل این فرآیند کش مرورگر نامیده می شود و روشی موثر برای افزایش سرعت وب سایت است.

اگرچه کش مرورگر بسیار محبوب است، اما دارای چند اشکال است. به عنوان مثال، مرورگر زمانی که خطای 501 اجرا نشده را ارسال می کند، می تواند آن را در حافظه خود ذخیره کند. و حتی زمانی که خطا خود به خود برطرف شد، مرورگر نسخه کش شده سایت را به شما نشان می دهد، نسخه ای که دارای خطا است.

پاک کردن حافظه پنهان باید نشان دهد که آیا خطا واقعاً از بین رفته است یا همچنان ادامه دارد.

حذف کش مرورگر در کروم:

برای پاک کردن حافظه پنهان از مرورگر Google Chrome خود، منو یا سه نقطه را که در گوشه سمت راست صفحه میبینید را انتخاب کنید.

سپس به ابزار More بروید و Clear browser data را انتخاب کنید. یک پاپ آپ ظاهر می شود. در مرحله بعد، Cached images and files را انتخاب کنید و دکمه Clear data را بزنید.

حذف کش مرورگر - ارور 501

 

چند ثانیه طول می کشد تا کروم کش را پاک کند. پس از آن، سایت خود را بررسی کنید. اگر حتی پس از پاک کردن حافظه نهان، خطا همچنان ادامه داشت، به مرحله بعدی بروید.

 

4. غیرفعال کردن سرور پروکسی

اگر با استفاده از یک سرور پراکسی در حال گشت و گذار در وب هستید، احتمالاً بر نحوه ارتباط مرورگر با وب سرور شما تأثیر می گذارد. شما باید آن را غیرفعال کنید و سپس وب سایت خود را برای ارور 501 بررسی کنید.

با باز کردن برنامه و انتخاب دکمه قطع اتصال، سرور پروکسی نصب شده بر روی رایانه شما به راحتی غیرفعال می شود. سرور پروکسی نصب شده در مرورگر کروم به عنوان افزونه را می توان با باز کردن آن و زدن دکمه قطع اتصال غیرفعال کرد.

غیرفعال کردن vpn

 

همچنین می‌توانید سه نقطه‌ای را که در گوشه سمت راست صفحه ظاهر می‌شوند باز کنید و به تنظیمات بروید. در صفحه بعد، یک نوار جستجو وجود دارد. در نوار جستجو «proxy» را بنویسید و Google VPN یا سرور پراکسی نصب شده در کروم را به شما نشان می‌دهد. با انتخاب دکمه Disable آن را غیرفعال کنید.

تنظیمات پروکسی

 

5. بررسی حمله DDoS

حمله DDoS نوعی حمله هک است که در آن یک هکر ربات‌های متعددی را به یک وب‌سایت می‌فرستد تا سرور آن را تحت تأثیر قرار دهد و از کار بیاندازد. اگر سایت خود را در حین حمله DDoS باز کنید، احتمالاً ارور 501 not implemented را مشاهده خواهید کرد.

 

6. اسکن ویروس

وجود ویروس در رایانه شما می تواند بر نحوه ارتباط مرورگر شما با وب سرور تأثیر بگذارد. ویروس می تواند از ارتباط صحیح از ایجاد ارور 501 در وب سایت وردپرس شما جلوگیری کند.

برای اینکه بدانید کامپیوتر شما آلوده به ویروس است، باید یک اسکن کامل از سیستم خود انجام دهید. در ویندوز، می توانید یک اسکن کامل را با استفاده از Windows Defender اجرا کنید. برای مک، کروم بوک و لینوکس یک برنامه آنتی ویروس جداگانه باید نصب شود.

اگر متوجه شدید که رایانه شما به ویروس آلوده شده است، نگران نباشید. آنتی ویروس به شما کمک می کند آن را از سیستم خود حذف کنید.

آنتی ویروس ویندوز - ارور 501

 

7. با میزبان خود تماس بگیرید

اگر تمام راه‌حل‌های بالا را امتحان کردید و هیچ کدام کار نکرد، ثابت میشود که علت واقعی ارور 501 سرور وب شما است. بنابراین باید فورا با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید و تمام مراحلی که برای حذف خطا از سایت خود انجام داده اید را به آنها بگویید. تیم پشتیبانی هاست به شما کمک می کند تا وب سایت خود را در کمترین زمان راه اندازی کنید.

 


 

اگر میخواهید از بروز چنین خطاهایی که از سمت سرور شماست برای همیشه جلوگیری شود، باید یک شرکت هاستینگ مطمئن انتخاب کنید. ایرانیکاسرور یکی از بهترین شرکت های میزبانی وب است که همواره بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه داده است. برای خرید هاست وردپرس با بهترین قیمت، روی بنر زیر کلیک کنید.

 

در این پست یاد گرفتیم که ارور 501 در وردپرس چیست و چگونه بوجود می آید. همچنین راه حل هایی برای رفع آن آن را بررسی کردیم.

 

نظر شما درباره این پست چه بود ؟

دسته بندی شده در: