جدول محتوایی

برخی از کاربران گزارش داده اند که قادر به حذف برخی از فایل ها از رایانه خود نیستند. یعنی هنگام خذف یک فایل با ارور 0x80043103، مواجه می شوند. متن ارور دقیقی که کاربران می بینند در زیر آمده است.

خرید سرور مجازی ایران با بهترین کیفیت و پشتیبانی

An unexpected error is keeping you from deleting the file. If you continue to receive this error, you can use the error code to search for help with this problem. Error 0x80043103: No error description available.

ارور 0x80043103

دلیل ارور 0x80043103

ارور 0x80043103 در ویندوز به این معنی است که شما قادر به حذف یک فایل نیستید. معمولاً این چیزی نیست جز یک اشکال و فقط با ریستارت رایانه قابل حل است. همچنین ممکن است به دلیل پیکربندی اشتباه در رجیستری با این مشکل مواجه شوید. دلایل و راه حل های دیگری وجود دارد که می تواند برای حل این مشکل اجرا شود.

اگر با ارور 0x80043103 مواجه شدید، برای حل مشکل، راه حل های ذکر شده در زیر را دنبال کنید.

  1. ریستارت کامپیوتر
  2. فایل را به مکان دیگری منتقل کنید و امتحان کنید
  3. سرویس جستجوی ویندوز را غیرفعال کنید و سپس حذف کنید
  4. برای حذف از دستور PowerShell استفاده کنید
  5. فایروال را به طور موقت غیرفعال کنید
  6. فایل را در Clean Boot یا Safe Mode حذف کنید

در ادامه هر یک از موارد بالا را بررسی میکنیم.

1. ریستارت کامپیوتر و امتحان دوباره

ابتدا باید سیستم را راه اندازی مجدد کنیم و سپس دوباره سعی کنیم فایل ها را پاک کنیم. گاهی اوقات، این مشکل چیزی جز یک نقص نیست و با راه اندازی مجدد همه سرویس های ویندوز به راحتی قابل حل است. پس از راه اندازی مجدد به همان فایلی که قصد حذف آن را داشتید بروید و آن را حذف کنید. امیدواریم این بار هیچ پیام خطایی دریافت نکنید.

 

2. انتقال فایل به مکانی دیگر برای رفع ارور 0x80043103

در مرحله بعد،  فایل را به مکان دیگری منتقل میکنیم و سپس سعی میکنیم آن را حذف کنیم. این روش یک راه حل بسیار رایج است که می تواند اجرا شود. دلیل این کار عدم اجازه کاربر برای حذف یک فایل در آن مکان یا یک اشکال است، در هر صورت شما قادر خواهید بود فایل یا پوشه را حذف کنید.

 

3. غیرفعال کردن سرویس جستوجوی ویندوز

جستوجوی ویندوز

سرویس جستجوی ویندوز، گاهی اوقات ممکن است با فرآیند حذف عادی همپوشانی داشته باشد. به این نکته اشاره شده است که گاهی اوقات توقف سرویس و حذف فایل ها می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

همچنین، هیچ نقطه ضعفی در اینجا وجود ندارد زیرا هر زمان که بخواهیم، سرویس جستجو را مجددا راه اندازی کنیم. اکنون برای انجام همین کار کافی است سرویس ها را از منوی استارت باز کنید، Windows Search را جستجو کنید، روی آن کلیک راست کنید، گزینه Properties را انتخاب کنید، از گزینه Startup Disabled را انتخاب کنید و سپس بر روی Stop کلیک کنید. پس از انجام تمام تنظیمات، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و سپس فایل را حذف کنید.

 

4. استفاده از دستور Powershell برای رفع ارور 0x80043103

اگر هنگام حذف یک فایل یا پوشه با ارور 0x80043103 مواجه شدید، یک فرمان PowerShell وجود دارد که می توانید از آن برای حذف آنها استفاده کنید. این برای بسیاری از کاربران موثر بوده است و باید برای شما نیز کارساز باشد.

PowerShell را به عنوان مدیر از منوی Start باز کنید. سپس، دستور زیر را اجرا کنید.

Remove-Item <path of the folder or file> -Recurse -Force

این ممکن است همه فایل ها را حذف نکند، در این صورت، سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید و سپس دوباره دستور را اجرا کنید. انشالله مشکلت حل بشه 🙂

 

5.فایروال را به طور موقت غیرفعال کنید

گاهی اوقات، فایروال می تواند محافظت بیشتری داشته باشد و شما را از حذف برخی از فایل ها باز دارد. در این صورت، می توانید آن را به طور موقت غیرفعال کنید و سپس آن فایل ها را حذف کنید. اگر آنتی ویروس اضافی دارید، ادامه دهید و فایروال آن را غیرفعال کنید. اگر فقط از فایروال Windows Defender استفاده می کنید، با استفاده از مراحل بعدی آن را غیرفعال کنید.

  1. کنترل پنل را باز کنید.
  2. به Security & System > Windows Defender Firewall بروید.
  3. روی Turn Windows Defender Firewall on or off کلیک کنید.
  4. گزینه Turn off Windows Defender Firewall را برای تنظیمات شبکه عمومی و خصوصی انتخاب کنید.

پس از غیرفعال کردن فایروال، بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر. مطمئن شوید که پس از پاک کردن فایل‌ها، آنتی ویروس یا فایروال را روشن کنید زیرا این امر رایانه شما را در برابر تهدیدات آسیب‌پذیر می‌کند.

 

6. فایل را در Clean Boot یا Safe Mode حذف کنید

این احتمال وجود دارد که یک برنامه اضافی با سرویس های ویندوز تداخل داشته باشد و شما را از حذف یک فایل باز دارد. در این صورت باید Clean Boot را انجام دهید و سپس فایل را حذف کنید.

اگر می‌توانید فایل را حذف کنید و می‌خواهید بدانید چه چیزی باعث این مشکل شده است، خدمات را به صورت دستی فعال کنید تا متوجه شوید که کدام برنامه مقصر است. هنگامی که می دانید کدام برنامه علت است، یا برنامه را حذف کنید یا سرویس مرتبط را غیرفعال کنید.

امیدواریم با استفاده از راه حل های ذکر شده در این پست بتوانید ارور 0x80043103 را برطرف کنید.

 

8رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: