جدول محتوایی

میزبانی دامنه در ویندوز سرور

آیا میخواهید سایت و دامنه خود را روی سرور مجازی ویندوز میزبانی کنید؟ برای این کار ابتدا باید یک VPS ویندوزی و یک دامنه تهیه کرده باشید تا بتوانید مراحل را پیش ببرید. میتوانید سرور مجازی و دامنه خود را از ایرانیکاسرور با بهترین قیمت تهیه نمایید.

آموزش اتصال و میزبانی دامنه به ویندوز سرور 2022

در ویندوز سرور 2022 خود، Internet Information Services (IIS) Manager را از منوی استارت باز کنید.

آموزش میزبانی دامنه

 

2. IIS manager در یک پنجره جدید باز می شود. در قسمت سمت راست، Connections، می‌توانید نام سرور خود را ببینید. روی آن کلیک کنید. سپس بر روی Sites کلیک کنید.

اضافه کردن دامین

 

3. اکنون از قسمت سمت راست، Actions، روی لینک Add Website کلیک کنید. یک پنجره پاپ آپ باز می شود.

4. در زیر Site name، نام دامنه وب سایت خود را وارد کنید.

5. بخش Application Pool را همانطور که هست رها کنید.

6. روی دکمه کنار دکمه physical path کلیک کنید و به محل فایل سایت بروید. به طور کلی در پوشه inetpub است. همچنین می توانید یک پوشه جدید برای این سایت ایجاد کنید. به عنوان مثال در این آموزش فایلی به نام index.html در دایرکتوری جدید به نام arvindnewsite ایجاد میکنیم.

7. سپس فیلدهای Type و IP address را پر کنید. پورت را روی 80 تنظیم کنید. اگر از IP اختصاصی استفاده می کنید، می توانید قسمت Hostname را خالی بگذارید. در غیر این صورت www.example.com را وارد کنید و به جای exampledomain.com نام دامنه وب سایت خود را جایگزین کنید. مطمئن شوید که تیک کنار Start Website Immediately علامت زده شده باشد. و سپس بر روی دکمه OK کلیک کنید.

اتصال دامنه ویندوز سرور

 

شما با موفقیت وب سایت خود را به IIS اضافه کردید. شما می توانید وب سایت خود را در بخش Sites در مدیر IIS خود مشاهده کنید. چیزی شبیه به این:

مشاهده دامنه متصل شده

 

اکنون شما آماده اید تا وب سایت خود را ایجاد کنید. فقط مطمئن شوید که آن را در پوشه ای که در مرحله 6 انتخاب کرده ایم میزبانی کنید. ما یک فایل جدید به نام index.html برای آزمایش ایجاد کردیم. با وارد کردن نام دامنه خود، می توانید این را هنگام دسترسی به وب سایت خود مشاهده کنید.

میزبانی دامنه در ویندوز سرور 2022

امیدواریم با این آموزش در میزبانی دامنه در ویندوز سرور 2022 به شما کمک کرده باشیم. اگر نیاز به یک ارائه دهنده خدمات میزبانی وب دارید، ایرانیکاسرور میتواند به شما کمک کند.

 

17رای - امتیاز 4.9 ممنون از امتیازی که دادید..!