جدول محتوایی

غیرفعال کردن wp-cron در وردپرس

وردپرس دارای یک سیستم زمان بندی به نام wp-cron است. اما گاهی اوقات وظایف برنامه ریزی شده ای مانند انتشار پست های برنامه ریزی شده، ارسال ایمیل های راه اندازی شده و غیره را از دست می دهد. cron jobs مناسبی که توسط سیستم عامل سرور شما اجرا می شود اغلب قابل اعتمادتر هستند.

در این مقاله، نحوه غیرفعال کردن wp-cron در وردپرس را به شما نشان می‌دهیم.همچنین نحوه فعالسازی cron job های دلخواه را در کنترل پنل هاست به شما آموزش میدهیم.

چرا باید wp-cron را غیرفعال کنیم ؟

وب سایت وردپرس شما دارای یک سیستم زمان بندی داخلی به نام wp-cron است. یک سری کارهای وابسته به زمان مانند بررسی به روز رسانی ها، انتشار پست های برنامه ریزی شده، ایجاد خودکار پشتیبان گیری منظم، ارسال ایمیل های راه اندازی شده و غیره را انجام می دهد.

wp-cron وردپرس

مشکل اینجاست که از وردپرس خواسته می‌شود که کارهای برنامه‌ریزی شده را زمانی که شخصی از وب‌سایت شما بازدید می‌کند بررسی کند. که این موضوع برای اکثر سایت ها به اندازه کافی خوب کار می کند، اما گاهی اوقات می تواند برای بعضی سایت ها مشکل ایجاد کند.

به عنوان مثال، اگر سایت شما ترافیک کمی دارد، ممکن است پست های برنامه ریزی شده شما به موقع منتشر نشوند. و اگر وب سایت شما ترافیک زیادی داشته باشد، wp-cron به طور مکرر بررسی می شود که ممکن است بر عملکرد وب سایت شما تأثیر بگذارد.

حالا اگر فقط می‌خواهید خطای پست‌های زمان‌بندی‌شده از دست رفته را برطرف کنید، می‌توانید از افزونه رایگان Missed Scheduled Publisher استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید همه مسائل مربوط به عملکرد برنامه‌ریزی‌شده را حل کنید، به یک cron job واقعی نیاز دارید.

یک cron job واقعی توسط سیستم عامل سرور میزبانی وب شما اجرا می شود، نه توسط وردپرس. می توانید آن را تنظیم کنید تا وظایف برنامه ریزی شده را با اطمینان بیشتری بررسی کنید. به‌طور پیش‌فرض، وردپرس به تنظیم آن در سطح سرور دسترسی ندارد، اما می‌توانید با دنبال کردن آموزش ما به راحتی این کار را انجام دهید.

طبق مواردی که گفته شد وقت این است که نحوه غیرفعال کردن wp-cron در وردپرس و تنظیم یک cron job را با هم بررسی کنیم.

 

غیرفعال کردن wp-cron در وردپرس

برای غیرفعال کردن wp-cron در وردپرس، باید فایل wp-config.php را ویرایش کنید، که یک فایل پیکربندی هسته وردپرس است. این فایل در پوشه روت سایت وردپرس شما قرار دارد و باید از یک سرویس گیرنده FTP یا مدیر فایل در کنترل پنل میزبانی وب خود استفاده کنید.

این فایل حاوی اطلاعات حساس زیادی است و ایجاد تغییرات اشتباه می تواند سایت وردپرس شما را خراب کند. توصیه می‌کنیم ابتدا از فایل wp-config.php یک پشتیبان تهیه کنید.

شما باید کد زیر را در فایل wp-config.php و دقیقا قبل از خط That’s all, stop editing! Happy blogging قرار دهید. (به تصویر زیر دقت کنید.)

define('DISABLE_WP_CRON', true);

غیرفعال کردن wp-cron در وردپرس

 

پس از آن، باید فایل را ذخیره کرده و دوباره آن را در وب سایت خود آپلود کنید. بعد از انجام این تغییر، هنگامی که شخصی از وب سایت شما بازدید می کند وردپرس دیگر wp-cron را اجرا نمی کند.

 

آموزش تنظیم cron job

ما قبلا یک مقاله تخصصی و کامل راجع به فعال کردن cron job ها در سیپنل را نوشته ایم. برای اینکه بدانید چگونه باید یک کرون جاب سفارشی در هاست خود اجرا کتید، میتوانید وارد لینک زیر شوید و مقاله را کامل بخوانید.

بخوانید : آموزش تنظیم Cron Job در سیپنل

 

امیدواریم این آموزش به شما کمک کند که یاد بگیرید چگونه wp-cron را در وردپرس غیرفعال کنید و cron job های مناسب را تنظیم کنید.برای آموزش های بیشتر وردپرس، میتوانید وارد دسته بندی آموزش وردپرس شوید.

 

6رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: