جدول محتوایی

قفل محتوا چیست و چرا به آن نیاز داریم ؟

قفل کردن محتوا تکنیکی است که توسط صاحبان سایت برای تشویق کاربران خود جهت اقدام خاصی استفاده می شود. این اقدام ممکن است هر چیزی باشد. از ثبت نام در خبرنامه ایمیل تا پرداخت برای محتوای پریمیوم. قفل محتوا مانند ارتقاء محتوا عمل می کند. هنگامی که محتوای ارزشمندی را در وب سایت وردپرس خود ارائه می دهید، مانند دانلود دوره یا کتاب الکترونیکی، بازدیدکنندگان خود را برای خرید اشتراک جهت دسترسی به آن محتوا مجاب میکنید.

مانند سایت های بزرگ مثل نتفلبیکس و اسپاتیفای که برای استفاده کامل از آنها، باید اشتراک پریمیوم دریافت کنید.

انجام این کار به نحوه صحیح می تواند به شما در افزایش نرخ تعامل، ایجاد یک لیست ایمیل و رشد کسب و کارتان کمک کند. اما اگر قفل محتوا را به بهترین شکل تنظیم نکنید، ممکن استنتیجه برعکس داشته باشد.

+ پست های محبوب و مرتبط وردپرس را چگونه نمایش دهیم ؟ ( آموزش قدم به قدم)

 

حالا که دلیل وجود قفل محتوا را فهمیدیم، باید بدانیم این کار را چگونه انجام  دهیم.

اضافه کردن قفل محتوا با افزونه OptinMonster

اگر میخواهید از محتوای خود در بدست آوردن ایمیل کاربران استفاده کنید، OptinMonster بهترین گزینه است.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه OptinMonster را نصب و فعال کنید. پس از فعال سازی، باید سایت خود را به حساب OptinMonster متصل کنید. شما می توانید این کار را با کلیک بر روی آیتم منوی OptinMonster در نوار مدیریت وردپرس خود و سپس کلیک بر روی دکمه Connect Your Site انجام دهید.

پس از اتصال موفقیت آمیز، باید به مسیر OptinMonster » Campaigns در داشبورد وردپرس خود بروید. از آنجایی که هنوز کمپین ایجاد نکرده اید، از شما خواسته می شود که یک کمپین جدید ایجاد کنید.

وقتی روی دکمه «Create Your First Campaign» کلیک می‌کنید، به وب‌سایت OptinMonster هدایت می‌شوید و از شما خواسته می‌شود یک نوع کمپین را انتخاب کنید.

برای افزودن قفل محتوا، باید گزینه Inline را انتخاب کنید.

حالا باید به پایین اسکرول کنید و یک طرح را انتخاب کنید. OptinMonster بیش از 65 قالب را ارائه می دهد و همه آنها در هر نوع دستگاهی به بهترین نحو کار می کنند.

با کلیک بر روی دکمه Preview می توانید پیش نمایش هر قالب را مشاهده کنید. وقتی قالب مورد نظر خود را یافتید، باید روی دکمه Use Template کلیک کنید.

 

در اینجا از شما خواسته می شود که عنوانی را برای کمپین خود ارائه دهید.

بعد از وارد کردن عنوان، روی دکمه Start Building کلیک کنید.

بعد از این کار این کار ویرایشگر OptinMonster باز می شود. در اینجا می توانید برای تکمیل محتوا و ظاهر پنجره پاپ آپ موردنظر وقت بگذارید و آن را ادیت کنید.

در اینجا میتوانید متن اصلی را تغییر دهید. تصویر اضافه و حذف کنید، رنگ و فونت متن را ویرایش کنید و … همچنین پیغامی که بعد از اتمام کار کاربران نمایش داده میشود را ویرایش کنید.

 

اگر بدنبال یک سرویس دهنده میزبانی وب خوب میگردید، ایرانیکا سرور را از لیست خود جا نگذارید 🙂

 

اگر از تغییرات ایجاد شده راضی بودید، باید قفل محتوا را فعال کنید. برای انجام این کار، باید وارد تب Inline Settings شوید. سپس با کلیک روی کلید  «Lock Content Below Campaign» قفل محتوا را فعال کنید.

همچنین میتوانید تعیین کنید محتوای پش پنجره پاپ آپ محو و بلوری باشد یا کلا چیزی نمایش داده نشود.

گام بعدی اتصال سرویس بازاریابی ایمیلی است. باید روی دکمه «Add New Integration» کلیک کنید. شما باید سرویس ایمیل خود را در منوی کشویی پیدا کنید.

حالا باید کمپین را فعال کنید. به سادگی بر روی تب Published در بالای صفحه کلیک کنید و سپس بر روی دکمه Publish کلیک کنید. پس از پایان این مرحله دکمه Save را بزنید.

 

در این مرحله نیاز است که از داشبور مدیریت به مسیر OptinMonster » Campaigns برویم. در اینجا لیست کمپین های خود را مشاهده میکنید.

برای سفارشی کردن نحوه عملکرد قفل محتوا، روی لینک Output Settings کلیک کنید.

اینجا دو گزینه داریم : Automatic و Manual. گزینه Automatic ساده ترین راه اندازی است. پس از تعداد مشخصی کلمه یا پاراگراف، محتوا را به طور خودکار قفل می کند. به عنوان مثال، می توانید تمام مطالب را بعد از سه پاراگراف اول در هر پست قفل کنید.

 

در تنظیم دستی این امکان را دارید که هر صفحه ای را که میخواهید با استفاده از Short code قفل کنید.

 

براحتی میتوانید شورت کد را در هر قسمت از پست دلخواهتان کپی کنید تا تغییرات اعمال شود.

 

نتیجه کار :

در پستی که آن را قفل کرده اید، این پنجره پاپ آپ نمایش داده میشود و تا ایمیل خود را وارد نکنید، محتوا قابل رویت نمیشود.

 

 

 

نظر شما درباره این پست چه بود ؟

دسته بندی شده در: