جدول محتوایی

آیا می خواهید همه صفحات فرزند خود را در خود صفحه والدین نمایش دهید؟ اگر چنین است، آیا به ایجاد ایندکس برای صفحات فرزند فکر کرده اید؟ صفحات والدین و فرزند مشابه دسته ها و زیرمجموعه ها هستند. صفحه و دسته والد موضوع گسترده تری هستند، در حالی که صفحه فرزند و زیرمجموعه موضوعی خاص از آن موضوع گسترده تر است.

برای مثال، صفحه والدین ممکن است در مورد حیوانات خانگی باشد، در حالی که صفحات فرزند ممکن است شامل سگ، گربه، ماهی و پرندگان باشد. تقسیم صفحات بزرگتر به چندین صفحه فرزند راه خوبی برای جلوگیری از صفحات شلوغ و شلوغ است. به خاطر داشته باشید که قبل از شروع باید صفحات والدین و فرزند را تنظیم کنید. امروز، نحوه ایجاد نمایه صفحه فرزند برای صفحات والدین در وردپرس را نشان خواهم داد.

چرا باید فهرستی از صفحات فرزند را در صفحه والدین اضافه کنیم؟

یک اشتباه رایج که بسیاری از مبتدیان مرتکب می شوند، ایجاد صفحاتی است که محتوای بیش از حد دارند. این کار به طور کلی آن صفحه را بیش از حد شلوغ می کند و حتی گاهی اوقات ممکن است به هم ریخته باشد. یک تکنیک بهتر این است که این صفحات بزرگتر (صفحات والدین) را بردارید و موضوعات مختلف را در صفحات کوچکتر (صفحات کودک) از آنها بسازید. این، البته، یک مشکل جدید ایجاد می کند، بازدیدکننده چگونه متوجه می شود که آنها با هم مرتبط هستند؟

در برخی موارد، یک صفحه بسیار بزرگ را می توان به چندین صفحه اصلی با صفحات فرزند خود تقسیم کرد. مهم است که محتوای مرتبط را با هم نگه دارید. اینجاست که یک سیستم فهرست از صفحات فرزند به صفحه والد کمک می کند. در مثال صفحه حیوان خانگی ما، درک این موضوع بسیار آسان است که همه حیوانات خانگی مشابهی را دوست ندارند. ایجاد ایندکس یا یک فهرست به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که روی صفحات فرزندی که بیشترین ارتباط را با آنها دارند کلیک کنند.

نحوه ایجاد فهرست صفحه فرزند برای صفحه والدین در وردپرس

در این مفاله، نحوه ایجاد فهرست صفحه فرزند برای صفحات والدین در وردپرس را نشان خواهم داد. برای این کار به هیچ پلاگین اضافی نیاز نخواهید داشت. شما باید به cPanel وب سایت خود دسترسی داشته باشید که خرید هاست وردپرس، اطلاعات لاگین به cPanel توسط ما در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین میتوان از مدیریت وردپرس، بخش نمایش، به فایلی که ب ان کار داریم دسترسی داشت.

از آنجایی که شما مستقیماً کد را ویرایش خواهید کرد، توصیه می کنم یک نسخه پشتیبان از وب سایت خود ایجاد کنید.

 

نحوه ایجاد صفحه والدین و فرزند

ایجاد صفحه والدین و فرزند بسیار آسان است. صفحات والد ساخته نشده اند که صفحات والد باشند. در عوض، صفحاتی را که مربوط به صفحه والد هستند انتخاب می کنید و آنها را صفحات فرزند می نامید. به عنوان مثال، من سه صفحه Pets، Dogs و Cats ایجاد کردم. حیوانات خانگی صفحه اصلی خواهند بود، اما من به وردپرس نگفتم.

به هر صفحه ای که می خواهید صفحه فرزند بسازید بروید.  من صفحه Dogs را انتخاب می کنم. در سمت راست صفحه، کادر Page Attribute را مشاهده خواهید کرد. در زیر کلمه “Parent” یک کادر کشویی خواهید دید. صفحه ای را که می خواهید صفحه اصلی باشد انتخاب کنید. من صفحه Pets را انتخاب می کنم.

ساخت صفحه فرزند

با انجام این کار صفحه ای که انتخاب کرده اید، صفحه والد صفحه فرزندی خواهد بود که در آن هستید. کار خود را ذخیره کنید. هنگامی که صفحاتی را انتخاب می کنید، می توانید تشخیص دهید که چه صفحاتی صفحات والدین و فرزند هستند. این را می توان با چینش صفحات فرزند در زیر صفحه والد مشاهده کرد.

صفحه والد و فرزند

نحوه افزودن ایندکس صفحه فرزند به صفحات والدین

اکنون که صفحات والدین و فرزند خود را راه اندازی کرده اید، زمان اضافه کردن ایندکس فرا رسیده است. این به بازدیدکنندگان کمک می کند تا صفحات مربوطه را به راحتی پیدا کنند.

بیایید با ورود به cPanel و کلیک بر روی گزینه File Manager شروع کنیم. File Manager به شما امکان می دهد به تمام فایل های مربوط به وب سایت خود دسترسی داشته باشید.

فایل منیجر سیپنل

باید فایل functions.php قالب خود را پیدا کنید. روی پوشه public_html کلیک کنید، سپس روی پوشه wp-content کلیک کنید. در داخل این پوشه، تمام محتوای مربوط به وب سایت خود را پیدا خواهید کرد. روی پوشه themes کلیک کنید و پوشه تمی را که در حال حاضر استفاده می کنید وارد کنید. در نهایت روی فایل functions.php کلیک راست کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید.

ویرایش فایل توابع وردپرس

یک پنجره پاپ آپ ظاهر می شود. این کادر به شما هشدار می دهد که قبل از ویرایش هر چیزی یک نسخه پشتیبان از فایل های خود ایجاد کنید. این تضمین می کند که اگر مشکلی پیش آمد می توانید وب سایت خود را به زمانی که کار می کرد برگردانید. بر روی دکمه “Edit” کلیک کنید. یک تب جدید باز می شود که حاوی تمام کدهای فایل است.

کد زیر را کپی کرده و در فایل functions.php قالب خود قرار دهید:

function Index_child_pages() {

global $post;

if ( is_page() && $post->post_parent )

$childpages = wp_list_pages( ‘sort_column=menu_order&title_li=&child_of=’ . $post->post_parent . ‘&echo=0’ );
else
$childpages = wp_list_pages( ‘sort_column=menu_order&title_li=&child_of=’ . $post->ID . ‘&echo=0’ );

if ( $childpages ) {

$string = ‘

‘ . $childpages . ‘
‘;
}

return $string;

}

add_shortcode(‘index_childpages’, ‘Index_child_pages’);

این کد به سادگی بررسی می کند که آیا صفحه یک صفحه اصلی است یا خیر. اگر صفحه پدر باشد، صفحات فرزند را نمایش می دهد و در غیر این صورت هیچ اتفاقی نمی افتد. این کار با استفاده از کد کوتاه [index_childpages] انجام می شود.

هنگامی که کد را در فایل functions.php وارد کردید، روی دکمه “Save Changes” کلیک کنید تا کار تمام شود.

ویرایش فایل توابع

اکنون، از هر صفحه ای که یک صفحه والد است بازدید کنید و کد کوتاه را در جایی که می خواهید قرار دهید وارد کنید. همچنین، می‌توانید از کد کوتاه در یک ویجت متنی استفاده کنید و آن را در ساید بار نشان دهید.

نمایش لیست صفحه فرزند

اکنون می توانید فهرستی از تمام صفحات فرزند خود را در صفحه والد مورد نظر مشاهده کنید.

نمایش صفات فرزند

تبریک می گوییم!! شما با موفقیت یاد گرفتید که چگونه یک فهرست از تمام صفحات فرزند برای یک صفحه والد خاص ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که اگر می خواهید این کد کوتاه را در هر صفحه والد قرار دهید، باید آن را در داخل صفحه قرار دهید. اگر آن را در ساید بار قرار دهید، برای هر صفحه به درستی نمایش داده می شود.

یکی از آزاردهنده ترین چیزهایی که یک بازدیدکننده با آن مواجه می شود، پیدا نکردن محتوای مرتبط است. این باعث می شود که بازدیدکننده از صفحات متعددی عبور کند که به چیزی که به دنبال آن هستند مرتبط نیستند. هیچ کس دوست ندارد منوها را پیمایش کند یا اشتباهاً روی پیوند اشتباه کلیک کند. با استفاده از صفحات والدین و فرزند، آن را کاملاً واضح بیان کنید و محتوای مرتبط را گروه بندی کنید.

پیشنهاد میکنم مقاله نمایش پست های مرتبط در وردپرس با افزونه YARPP + پنج افزونه برتررا که قبلا در وبلاگ پست کرده ایم را ببینید.

به یاد داشته باشید که صفحه والدین و صفحه فرزند بسیار شبیه به دسته ها و زیر مجموعه ها هستند. استفاده از اینها یکی دیگر از راههای موثر برای حل مشکل است. دسته ها و زیرمجموعه ها همچنین دارای مزیت کمک به سئوی وب سایت شما هستند. از آنجایی که سئو مستقیماً بر میزان ترافیک موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ تأثیر می گذارد، بهبود آن بسیار مهم است.

 

12رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: