جدول محتوایی

مشاهده لاگ های سایت در cPanel

اگر در سایت خود، با کاربران خاصی مشکل دارید یا می خواهید ترافیک خود را بررسی کنید، با سیپنل میتوانید براحتی لاگ های سایت (گزارشات) را ببینید.

 

آموزش دیدن لاگ های کاربران سایت در cPanel

وارد cPanel شوید و به منوی Metrics بروید.

برای بررسی سورس فایل های گزارشات (لاگ ها)،  Raw Access Logs را انتخاب کنید.

لاگ های دسترسی به شما این امکان را می‌دهند که بدون نمایش نمودار یا رابط گرافیکی ببینید چه کسی از وب‌سایت شما بازدید کرده است. همانطور که از نامش پیداست، این ویژگی به شما امکان می دهد اطلاعات خام(Raw) را از سرور خود دانلود کنید. که سپس می توان آن ها را به صورت دستی تجزیه و تحلیل یا با استفاده از یک ابزار دیگر پردازش کرد.

به طور پیش‌فرض، فایل‌های گزارش هر 24 ساعت یکبار در فهرست اصلی سرور شما بایگانی می‌شوند اما در پایان ماه حذف می‌شوند تا فضای ذخیره‌سازی بهینه شود. همچنین می توانید این تنظیمات را با استفاده از چک باکس های زیر Configure Logs تنظیم کنید.

در پایین صفحه، در بخش Download Current Raw Access Logs، دامنه‌ها و زیر دامنه‌های شما با لینک هایی به جدیدترین فایل‌های گزارش فهرست شده‌اند.

 

سرور مجازی vps – انولع هاست – میزبانی وب – همگی در ایرانیکا 🙂

 

برای دانلود فایل لاگ روی دامنه مورد نظر کلیک کنید. شما باید فایل log فشرده شده را با استفاده از نرم افزار هایی مانند win rar یا 7-zip اکسترکت کنید.

در پایین صفحه، لیستی بنام Archived Raw Logs را خواهید دید. باز هم، به سادگی روی لینکها کلیک کنید تا فایل های لاگ را از سرور خود دانلود کنید.

پس از دانلود و استخراج، می توانید فایل های لاگ را در هر ویرایشگر متنی باز کنید.

لاگ های ثبت شده عبارتند از :

  • آدرس IP بازدید کننده ها
  • تاریخ و ساعت بازدید
  • نوع درخواست HTTP  توسط مرورگر بازدید کننده (GET یا POST)
  • ورژن HTTP
  • وضعیت درخواست: به عنوان مثال، 404 – یافت نشد، 200 – موفقیت آمیز
  • هویت کاربر

 

بعد از خواندن این آموزش شما قادر خواهید بود که به لاگ های سایت خود دسترسی داشته باشد. و آنها را دانلود کنید تا به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابید.

 

15رای - امتیاز 4.9 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: