جدول محتوایی

ورژن php در سیپنل

در این مقاله نحوه تغییر ورژن PHP در هاست سیپنل را به شما آموزش می دهیم. ناسازگاری نسخه های PHP با قالب ها یا افزونه های نصب شده در سایت می تواند مشکلات متعددی را ایجاد کند. یکی از رایج ترین این خطاها خطای 500 است.

در اغلب موارد با تغییر نسخه های هاست این خطا به راحتی در کسری از زمان برطرف می شود. البته باید توجه داشت که این خطا ممکن است منشأ دیگری داشته باشد.

در این مقاله سعی داریم سریع ترین روش تغییر ورژن PHP را در کنترل پنل سی پنل بررسی کنیم. با خرید هاست از ایرانیکاسرور میتوانید یک تجربه امن و مطمئن برای میزبانی سایت خود داشته باشید.

 

اهمیت ارتقای ورژن PHP در هاست سیپنل

هر قالب یا افزونه پس از به روز رسانی با نسخه های جدیدتر PHP سازگار است. به همین دلیل نسخه های قدیمی با نسخه های جدید PHP ناسازگار بوده و مشکل ساز می شوند. این ناسازگاری حتی ممکن است باعث شود که افزونه یا قالب یک سایت وردپرسی به درستی کار نکند.

اینجاست که اهمیت به روز رسانی نرم افزارها بیشتر به چشم می آید. از آنجایی که این به روز رسانی ها دائمی هستند، ممکن است هر بار بخواهیم نسخه مورد نظر خود را تغییر دهیم.

 

نحوه تغییر ورژن PHP سایت از طریق cPanel

برای شروع، ابتدا وارد هاست cpanel خود شوید.

در این مرحله در صفحه اول کنترل پنل در قسمت نرم افزار باید به دنبال گزینه ای به نام multi PHP manager باشید. در برخی از هاست ها، این بخش با عنوان select PHP version در دسترس است.

 

تغییر ورژن PHP در سیپنل با multi PHP manager

در صفحه اصلی کنترل پنل خود از قسمت software بر روی عبارت multi PHP manager کلیک کنید.

تغییر ورژن php در سیپنل

 

سپس به صفحه ای مشابه صفحه زیر هدایت خواهید شد.

در این قسمت آدرس تمامی دامنه هایی که بر روی هاست تعریف کرده اید را مشاهده خواهید کرد. فقط تیک کنار دامنه مورد نظر خود را فعال کنید.

انتخاب دامنه

 

اکنون در سمت راست بالا، روبروی PHP Version، ورژن PHP مورد نظر خود را انتخاب کنید. (مشابه تصویر زیر)

در نهایت پس از انتخاب نسخه، روی دکمه APPLY کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

ارتقای ورژن php در سیپنل

 

برای اطمینان از سازگاری این نسخه با وب سایت شما، صفحه اصلی و صفحه ورود به سایت خود را باز کنید. اگر هیچ اطلاعیه یا هشداری نمایش داده نشد، سایت با نسخه انتخاب شده سازگار است. اگر به هر دلیلی با خطا مواجه شدید، نسخه های دیگر را امتحان کنید.

 

تغییر ورژن PHP در سیپنل با select PHP version

همانطور که قبلا ذکر شد، برخی از کاربران در بخش نرم افزار گزینه ای به نام multi PHP manager ندارند. این دسته از کاربران برای تغییر ورژن PHP هاست cPanel خود باید بر روی گزینه Select PHP version کلیک کنند.

انتخاب ورژن php

 

سپس صفحه ای به نام PHP Selector را مشاهده خواهید کرد. اکنون فقط نسخه مورد نظر خود را از PHP version انتخاب کنید. قبل از هر گونه تغییر روی دکمه Restore to default در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید (با این کار نسخه انتخاب شده به حالت پیش فرض بازنشانی می شود).

در نهایت بر روی لینک Set as current کلیک کنید تا تنظیمات شما اعمال شود.

تغییر ورژن php سیپنل

 

توجه: نسخه انتخابی شما در مقابل عبارت Current PHP version به عنوان نسخه فعال نمایش داده می شود. اگر این بخش تغییر نکرده است، تنظیمات را تکرار کنید.

شما به راحتی قادر خواهید بود ورژن PHP هاست سیپنل خود را تغییر دهید.

امیدواریم از نحوه تغییر ورژن PHP در سیپنل لذت برده باشید. اگر سوالی دارید می توانید در قسمت نظرات سوالات خود را مطرح کنید. همچنین پیشنهاد میکنم برای میزبانی سایت های خود از خدمات ایرانیکاسرور استفاده کنید.

 

13رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: