جدول محتوایی

آموزش بکاپ گیری از فایل ها در ویندوز 10 RDP Admin

تهیه نسخه پشتیبان از فایل ها یکی از کارهای ضروری است که کاربر باید انجام دهد تا بتواند در مواقع اضطراری از آن استفاده کند و اطلاعات خود را بازیابی کند. این کار از آسیب جلوگیری می کند و در صورت بروز مشکل می توانید اطلاعات از دست رفته را بازیابی و ذخیره کنید.
پشتیبان گیری از فایل های ویندوز و ساختار آن در نسخه های مختلف  ویندوز 10 RDP یکسان است.
می توانید از برنامه ها و فایل های نصب شده روی سیستم عامل نسخه پشتیبان تهیه کنید.

در این مقاله قصد داریم نحوه پشتیبان گیری از فایل ها در ویندوز 10 RDP Admin را به شما آموزش دهیم.

خرید سرور مجازی ایران

آموزش بک اپ گیری از فایل ها در ویندوز 10 RDP

در صورت گم شدن یا غیرقابل استفاده بودن یک فایل با کمک File History می توانید نسخه قبلی یک فایل را بازیابی کنید.

File History به طور خودکار پوشه های فایل خاصی را در یک دستگاه پشتیبان ذخیره می کند.

این برنامه فقط از فایل‌های پوشه‌های خاصی مانند Documents، Music، Pictures، Videos و Desktop و همچنین فایل‌های OneDrive آفلاین ذخیره شده در رایانه شخصی شما پشتیبان‌گیری می‌کند و نمی‌توانید پوشه‌های دیگری را به ترکیب اضافه کنید.

برای پشتیبان‌گیری از فایل‌هایی که در پوشه‌های پیش‌فرض ذخیره نمی‌شوند، می‌توانید آن‌ها را به یکی از پوشه‌های ذکر شده در بالا اضافه کنید یا یک برنامه پشتیبان شخص ثالث با گزینه‌های بیشتر و انعطاف‌پذیری بیشتر از File History در نظر بگیرید.

آموزش ورود (log in) به ویندوز 10 RDP

ابتدا به منوی Start بروید و Remote desktop را تایپ کنید:

 ورود به ویندور 10 RDP

 

در این مرحله باید آدرس IP خود را تایپ کرده و سپس برای ادامه روی “Connect” کلیک کنید:

لاگ این ویندوز 10 RDP

 

سپس باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

اکنون پیام زیر را دریافت خواهید کرد. کادر Don’t ask me again for connections to this computer را علامت بزنید و روی Yes کلیک کنید:

ارور windows 10

 

در پایان، باید به Windows 10 RDP Admin خود متصل شوید:

در ادامه این مقاله از سری آموزش های ویندوز سرور به آموزش بک آپ گیری از فایل ها در ویندوز 10 RDP Admin به صورت مرحله به مرحله می پردازیم.

  فایل های بک اپ در Windows 10 RDP Admin

برای پشتیبان گیری از فایل ها می توانید تاریخچه فایل را روی سرور RDP تنظیم کنید. ابتدا روی Start کلیک کنید و به تنظیمات بروید. سپس باید بخش Update & Security را انتخاب کنید:

فایل بک اپ در ویندوز 10

در صفحه بعد، Backup را انتخاب کنید و روی Add a Drive در قسمت Backup using File History کلیک کنید.

اگر یک دستگاه پشتیبان قابل اجرا را متصل کنید، لیستی از آنها توسط ویندوز نمایش داده می شود. اکنون باید محل بک آپ های خود را انتخاب کنید:

پشتیبان گیری ویندوز 10 RDP

حالا شما File History را فعال کرده اید اما از هیچ فایلی نسخه پشتیبان ندارید.

در قدم بعدی چند پارامتر را تنظیم کنید. می توانید این کار را از گزینه های More انجام دهید، بنابراین روی آن کلیک کنید:

file history in windows 10

در این مرحله بر روی Backup my files کلیک کنید و انتخاب کنید که هر چند وقت یکبار می خواهید از فایل های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. سپس باید انتخاب کنید که چه مدت می خواهید فایل های پشتیبان گیری شده خود از قسمت Keep my backups را حفظ کنید:

Back up in windows 10 RDP Admin

اکنون File History شروع به تهیه نسخه پشتیبان از مجموعه ای از پوشه های پیش فرض می کند. اگر می‌خواهید برخی از پوشه‌ها را از پوشه‌های پیش‌فرض حذف کنید، فقط پوشه را انتخاب کرده و روی Remove کلیک کنید. با کلیک بر روی Add a folder می توانید هر پوشه ای را به لیست پیش فرض اضافه کنید.

در نهایت روی Backup now کلیک کنید تا پشتیبان گیری از پوشه ها و فایل های موجود در مجموعه پشتیبان شما شروع شود.

شما می توانید سایز کل ، تاریخ و زمان بک اپ خود را پس از تکمیل آن مشاهده کنید:

تاریخ و زمان ویندوز 10 RDP

نحوه بازیابی فایل ها در Windows 10 RDP Admin

اگر فایل مهمی را گم یا خراب کرده اید، می توانید از فایل پشتیبان سابقه فایل خود برای بازیابی آن استفاده کنید.

ابتدا به منوی تنظیمات بروید و Update & Security را انتخاب کنید:

update and security in windows 10

 

سپس بر روی Backup کلیک کنید و گزینه های More را انتخاب کنید:

 

در این مرحله، پس از باز شدن صفحه گزینه های بیشتر، به پایین بروید تا فایل های Restore را از یک نسخه پشتیبان فعلی پیدا کنید و روی آن کلیک کنید:

بازگردانی فایل ها در ویندوز 10

 

اکنون می توانید تمام پوشه هایی که توسط File History پشتیبان گرفته شده اند را مشاهده کنید. باید روی پوشه مورد نظر دوبار کلیک کنید و آن را باز کنید. سپس فایل خود را پیدا کرده و روی آن دوبار کلیک کنید. پس از انتخاب فایل مورد نظر، روی دکمه سبز رنگ کلیک کنید تا فایل بازیابی شود:

 

 

توجه: اگر فایل اصلی گم شود، ویندوز به طور خودکار آن را به مکان قبلی خود باز می گرداند. اگر فایل هنوز در جای خود است، ویندوز به شما اجازه می دهد آن را جایگزین کنید.

می توانید مقصد پشتیبان خود را تغییر دهید، اما ابتدا باید استفاده از درایو فعلی خود را متوقف کنید. دوباره به قسمت Backup رفته و Update & Security را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه های بیشتر کلیک کنید و در صفحه فعلی به پایین اسکرول کنید و Stop using Drive را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید:

 

به صفحه قبلی برگردید و روی Add a Drive کلیک کنید تا فرآیند  با یک مقصد جدید برای بک اپ راه اندازی شود. با انجام این کار، می توانید فرآیند را با یک مقصد بک اپ جدید راه اندازی مجدد کنید:

Add a drive

 

اگر دیگر نمی‌خواهید File History را متوقف کنید، به صفحه Back up Screen بروید و فقط کلید Automatically backup my files را خاموش کنید:

 

و کار ما تموم شد!

 

جمع بندی

ویندوز 10 RDP دارای ویژگی File History است که به شما امکان می دهد از فایل های مهم به طور خودکار در یک مکان خارجی نسخه پشتیبان تهیه کنید. در این مقاله نحوه پشتیبان گیری از فایل ها در Windows 10 RDP Admin با استفاده از File History را به شما آموزش دادیم. همچنین نحوه بازیابی فایل ها در سرور RDP ویندوز 10 را توضیح دادیم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

14رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: