جدول محتوایی

cURL

دانلود با curl طولانی است؟ با دستور curl یک بازه زمانی تعیین کنید، بنابراین نیازی نیست مدت زیادی منتظر بمانید. خرید vps.

cURL یک ابزار عالی برای ارتباطات شبکه است که مخفف عبارت «client URL» میباشد. تقریباً هر دستگاهی از cURL در کره زمین استفاده می کند که به اینترنت متصل می شود. گسترده ترین کاربرد cURL دانلود فایل ها از یک سرور راه دور در ترمینال است.

 

 

مرحله اولیه اتصال به سرور برای هر نوع ارتباطی در انتظار پاسخ است. تأخیر می تواند به دلایل مختلف رخ دهد، برخی از آنها بارگذاری روی سرور، پهنای باند شبکه، تأخیر، جیتر و غیره است.

اگر تأخیر بیشتر از چیزی است که می‌خواهید منتظر بمانید، می‌توانید مدت زمان «تایم اوت» را مشخص کنید.

بهترین روش برای دستیابی به این هدف استفاده از گزینه –connect-timeout است:

curl --connect-timeout <duration> <URL>

می‌توانید زمان‌بندی را بر حسب ثانیه (مثلاً 5)، بر حسب میلی‌ثانیه (مثلاً 0.001)، یا به صورت ترکیبی از ثانیه و میلی‌ثانیه (مثلاً 4.20) تعیین کنید و curl از آن زمان به عنوان حداکثر زمان برای پاسخ تا زمان اتصال استفاده می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تنظیم حداکثر زمان در cURL، از گزینه “–connect-timeout” استفاده کنید.

cURL دارای یک فلگ اختیاری “–connect-timeout” است که می توانید مدت زمان را بر حسب ثانیه مشخص کنید. اگر نسخه ای از cURLدارید که 7.32.0 یا بالاتر است، می توانید مدت زمان را نیز به عنوان مقادیر اعشاری مشخص کنید.

مقداری که مشخص می‌کنید حداکثر مدت زمان انتظار برای پاسخ از سرور راه دور را تعیین می‌کند. در زیر مثالی از نحوه استفاده از فلگ “–connect-timeout” آورده شده است:

curl --connect-timeout 4.2 https://iranicaserver.com

 

استفاده از “4.2” همراه با فلگ “–connect-timeout” به این معنی است که cURL سعی خواهد کرد به “iranicaserver.com” متصل شود و اگر بیش از 4.2 ثانیه طول بکشد، اتصال قطع خواهد شد.

یک گزینه جایگزین، “–max-time”.

فلگ “–max-time” زمانی استفاده می شود که چندین عملیات را در یک دسته انجام می دهید. این پرچم مدت زمان کل عملیات را تنظیم می کند – مانند دانلود یک فایل بزرگ. بنابراین اگر عملیات مانند دانلود یک فایل بیشتر از زمان تعیین شده طول بکشد، عملیات خاتمه می یابد.

$ curl --max-time 20 https://github.com/aristocratos/btop/releases/download/v1.2.3/btop-aarch64-linux-musl.tbz

این مثال از استفاده از cURL یک فایل را دانلود می کند. زمانی که کل زمان «اتصال به سرور» + «زمان دانلود فایل» بیشتر از 20 ثانیه ای باشد که در اینجا مشخص کرده ایم، دانلود خاتمه می یابد.

در این حالت، حجم فایل برای دانلود بیش از 20 ثانیه بسیار کوچک است تا دستور با موفقیت اجرا شود.

 

 

نتیجه

در این مقاله تنظیم حداکثر مدت زمان (تایم اوت) را برای cURL یا همان زمان اتصال به سرور راه دور و یا مهلت زمانی برای کل عملیات شبکه را به شما آموزش دادیم.

 

15رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: