جدول محتوایی

خطای 404 سیپنل

صاحبان وب‌سایت‌ها اغلب ممکن است به دلیل اشتباهات تایپی در لینک سیپنل، مشکلات DNS و موارد دیگر دچار خطای HTTP 404 شوند.

پیام “HTTP error 404 the requested page was not found” اساساً به این معنی است که سرور نمی تواند سند درخواست شده توسط کاربر را پیدا کند، حتی اگر مشتری با موفقیت با سرور ارتباط برقرار کند. دلیل آن می‌تواند لینک‌های حراب، فایل‌های از دست رفته، ریدایرکت به آدرس‌های اینترنتی ناموجود و غیره باشد. تجزیه و تحلیل گزارش سرور به شما کمک می‌کند تا علت اصلی مشکل را پیدا کنید.

خرید هاست وردپرس

در این مقاله، تمام دلایل اصلی خطای HTTP 404 در سیپنل و نحوه رفع آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. شایع ترین دلایل خطای 404 هنگام دسترسی به سیپنل عبارتند از:

  • مشکلات فایروال
  • آدرس سی پنل
  • ریدایرکت اشتبه cPanel
  • مشکلات تم سی پنل

 

خرید هاست وردپرس

 

1. مشکلات فایروال محلی یا شبکه

رایج ترین دلیل برای خطای 404 مسدود شدن پورت سی پنل به دلیل تنظیمات ISP یا فایروال است. cPanel روی پورت های سفارشی 2082 و 2083 کار می کند. با این حال، پورت های سفارشی معمولا توسط اکثر ISP ها یا فایروال های سفارشی مسدود می شوند. هنگامی که این پورت ها در سیستم کاربر به دلیل محدودیت ISP یا فایروال مسدود می شوند، صاحبان وب سایت با خطای عدم یافتن صفحه مواجه می شوند.

راه حل این مشکل:

اولین کاری که باید انجام دهید این است که نتایج telnet به پورت های سیپنل 2082 و 2083 را از سیستم بررسی کنید.

telnet example.com 2083
telnet example.com 2082

این کار شما را مطمئن میسازد که آیا اتصالات به پورت ها توسط فایروال مسدود شده است یا خیر. اگر واقعا اینطور است، باید پورت های cPanel را در فایروال باز کنید.

در صورتی که به فایروال امنیتی دسترسی ندارید، می توانید از طریق یک پروکسی که روی پورت 80 اجرا می شود به حساب cPanel خود دسترسی داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از URL زیر دامنه به cPanel دسترسی پیدا کنید:

“https://cpanel.example.com“

به خاطر داشته باشید که برای این کار، باید مطمئن شوید که ویژگی Proxysubdomains در سرور فعال است. علاوه بر این، مطمئن شوید که DNS زیر دامنه “https://cpanel.example.com” به سرور مناسب اشاره دارد.

 

2. اشتباه تایپی در آدرس cPanel

گاهی اوقات، صاحبان وب سایت سعی می کنند با وارد کردن دستی URL به cPanel دسترسی پیدا کنند. در این صورت، ممکن است اشتباه تایپی در نام میزبان سرور، نام دامنه یا پورت سیپنل منجر به خطای HTTP 404 می شود.

راه حل:

بهتر است ابتدا اتصال DN دامنه خود را با وارد کردن دستور زیر بررسی کنید:

dig example.com

علاوه بر این، مطمئن شوید که URL cPanel را بررسی کرده اید و مطمئن شوید که نام میزبان سرور، نام دامنه و پورت cPanel به درستی وارد شده است.

 

3. ریدایرکت اشتباه توسط سیپنل

عدم تغییر مسیرهای cPanel نیز یکی از دلایل رایج برای خطاهای HTTP 404 است. گاهی اوقات، کاربران هنگام دسترسی به سیپنل با استفاده از URL “https://example.com/cpanel” خطای 404 Not Found را دریافت می کنند. دلیل این امر عدم ورود نام مستعار در فایل پیکربندی وب سرویس است.

راه حل:

ابتدا مطمئن شوید که ورودی های نام مستعار صحیح در فایل conf اضافه شده است. دستورالعمل اسکریپت نام مستعار در وب سرور آپاچی ابزار بسیار موثری است که می توان از آن برای افزودن ورودی های مستعار استفاده کرد. نام مستعار مکان دایرکتوری است و به آپاچی اطلاع می دهد که فایل های موجود در آن دایرکتوری باید اجرا شوند.

از این رو، کد زیر را به فایل پیکربندی آپاچی اضافه کنید تا همه درخواست‌ها با cpanel/به محل اصلی cPanel هدایت شوند.

ScriptAlias /cpanel /usr/local/cpanel/cgi-sys/redirect.cgi

در نهایت، فایل پیکربندی وب سرور را دوباره بسازید و سرور را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات را مشاهده کنید.

 

4. مشکلات مربوط به تم cPanel

بسیاری از اوقات، صاحبان وب سایت سعی می کنند به نرم افزارهایی مانند cPanel دسترسی پیدا کنند. که منجر به خطای HTTP 404 زمانی می‌شود که تم سیپنل دارای یک symlink از نرم‌افزار نباشد، یا اگر symlink اشتباه هدایت شود.

راه حل:

به مسیر «/usr/local/cpanel/base/frontend/paper_lantern» دسترسی پیدا می‌کنیم و یک symlink به دایرکتوری fantastico ایجاد می‌کنیم: «/usr/local/cpanel/3rdparty/fantastico/».

ln -s /usr/local/cpanel/3rdparty/fantastico/ fantastico

 

خرید هاست وردپرس

نتیجه

در این آموزش متداول ترین دلایل خطای HTTP 404 درسیپنل و راه حل های آن را بررسی کردیم. اگر هیچ کدام از روشهای بالا کار نمی‌کنند، همه فایل‌های پیکربندی سیستم را بازسازی کنید و مجوزها را با استفاده از اسکریپت ارتقاء سیپنل “/scripts/upcp” بازنشانی کنید.

 

14رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: