جدول محتوایی

از آنجایی که اطلاعات سازمان ها حکم طلا را برای هکر ها دارد ، سرور ها، داده ها و اطلاعات محرمانه را در اختیار دارند .
سرورهای نا امن آسیب پذیری زیادی در برابر انواع تهدیدات دارند . این آسیب پذیری ها میتواند منجر به از دست رفتن داده ها مهم و توانایی های سرویس دهی در سازمان ها شوند .

1. بروزرسانی مداوم

ضروری ترین نکته در امنیت سرور ها ، بروز رسانی مداوم و بر طرف سازی نقص های موجود در سیستم عامل ها است .
با توجه به اینکه هکر ها همیشه سعی در استفاده از روش های جدید و مختلف دارند ، متخصصان امنیتی با منتشر کردن نسخه های پیشرفته تر و ایمن تر سیستم عامل ها یا نرم‌ افزار ها به طور مداوم در حال بروز رسانی و حفظ امنیت سرور ها بوده و به محض مشاهده یک نقص امنیتی ، با تمام توان خود سعی در برطرف کردن آن دارند .
یکی از برتری های هکرها در این زمینه ، فاصله ی بین کشف نقص امنیتی و سعی در برطرف کردن آن توسط فروشندگان و متخصصان است.

2. پسوورد قوی

هنگام صحبت درباره امنیت سرور ، مهم ترین نکته، اطمینان از انتخاب پسووردهای مطمئن است.

ایجاد قوانین مشخص برای اعضای استفاده کننده از سرور ضروری بوده و همچنین باید توجه داشت که رمز های شما دارای تاریخ انقضای مشخصی باشد و کاربران با یادداشت کردن رمز عبور خود در محیطی ایمن از دسترسی دیگران جلوگیری میکنند.

3. تهیه نسخه پشتیبان (بکاپ گیری)

به دلیل اینکه همیشه هکر ها سعی بر غافلگیری شبکه های سرور های شما دارند ، لازم است که تحت هر شرایطی از داده های خود بکاپ گیری کنید . در چنین شرایطی شما میتوانید با مراجعه به آخرین نسخه پشتیبان سرورهای های خود قبل از نقض امنیت ، به داده های خود دسترسی پیدا کنید. ( محل پشتیبان گیری از داده ها بسیار مهم می باشد )

4. نصب Certificate (گواهینامه های امنیتی)

پروتکل های امنیتی، از طریق اینترنت ارتباط بین دو سیستم را حفظ میکنند . یکی از اصلی ترین عناصر امنیت سرور شما استفاده از SSL است . نکته کلیدی این است که ارتباط و انتقال بین سرور ها رمز گذاری میشود .

گواهینامه SSL میتواند برای جلوگیری از سرقت اطلاعات حساس و محرمانه از جمله سوابق مالی و جزئیات حساب بانکی و کارت اعتباری ، با استفاده از رمز گذاری داده ها استفاده شود .

با دریافت و نصب این گواهی نامه شما میتوانید تایید کننده سیستم عامل ها ، برای صاحبان خاص و تعیین شده باشید .

14رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: