بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، پلیس فدرال آمریکا کدهای رمزگشایی باج‌افزار کاسیا که صدها شرکت را در جهان فلج کرد در اختیار داشت، ولی تا سه هفته آنها را در اختیار عموم نگذاشت.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)،مخفی‌کاری و به اشتراک نگذاشتن کدهای یادشده توسط اف بی آی برای دسترسی به داده‌های قفل شده صدها شرکت آمریکایی و اروپایی با انتقادهای گسترده مواجه شده است. این حملات در ماه جولای رخ داد و به کسب‌وکارهای زیادی لطمه زد.

باج‌افزار کاسیا دسترسی ده‌ها بیمارستان، مدرسه، شرکت تجاری در آمریکا و حتی یک سوپرمارکت زنجیره‌ای در سوئد را به شبکه‌های رایانه‌ای و اطلاعات ذخیره شده خود ناممکن کرد. اگر اف بی آی کدهای رمزگشایی از این اطلاعات را در اختیار این مشاغل می‌گذاشت خسارات مادی و معنوی بسیار کمتری به بار می‌آمد.

اف بی آی موفق شد به کدهای رمزگشایی باج افزار یادشده دسترسی پیدا کند، زیرا توانست به سرورهای یک گروه جنایتکار در روسیه موسوم به REvil نفوذ کند. این گروه عامل حمله باج افزاری مذکور بود. REvil در مجموع خواستار دریافت ۷۰ میلیون دلار باج از قربانیان حملات یادشده بود. نکته جالب این است که هنوز هم بسیاری از سازمان‌های آسیب دیده نتوانسته‌اند خسارات وارده را جبران کرده و به وضعیت عادی بازگردند.

به نظر می‌رسد چون اف بی آی آماده حمله به زیرساخت‌های گروه باج‌افزاری REvil بود و تصور می‌کرد افشای دسترسی پلیس به کدهای رمزگشایی حمله مذکور را افشا می‌کند، حاضر نشد کدهای مذکور را در دسترس آسیب دیدگان قرار دهد. اف بی آی همچنین مدعی شده آسیب‌های وارد شده آن چنان که تصور می‌شد شدید نبوده‌اند.

پلیس فدرال آمریکا در نهایت در ۲۱ جولای کدهای رمزگشایی باج‌افزار کاسیا را افشا کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد این باج‌افزار میلیون‌ها دلار خسارت به تک‌تک آسیب‌دیدگان وارد کرده است.

12رای - امتیاز 4.9 ممنون از امتیازی که دادید..!