تاریخ انتشار رسمی ویندوز ۱۱ اعلام شد

مایکروسافت اعلام کرد نسل جدید سیستم عامل دسکتاپ ویندوز ۱۱ پنجم اکتبر (۱۳ مهر) برای رایانه های شخصی واجد ارتقا قابل دسترس خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ویندوز که برای نخستین بار در سال ۱۹۸۵ عرضه شد، بخش مهمی از کسب و کار مایکروسافت باقی مانده است. ویندوز در سه ماهه چهارم مالی مایکروسافت، ۶.۶ میلیارد دلار درآمد به همراه داشت که معادل ۱۴ درصد از کل فروش نرم افزاری و سخت افزاری این شرکت بود. عرضه موفق ویندوز ۱۱ می تواند آینده این محصول را تضمین کند که به نفع سایر بخشهای کسب و کار مایکروسافت مانند آزور و آفیس خواهد بود.

آرون وودمن، مدیرکل بازاریابی ویندوز در یک پست وبلاگ اعلام کرد مانند به روزرسانی های قبلی، مایکروسافت از اطلاعات دستگاه و عوامل دیگر برای تشخیص دستگاههایی که اول از همه می توانند به ویندوز ۱۱ ارتقا پیدا کنند، استفاده می کند.

در رایانه های شخصی ویندوز ۱۰ که ویژگیهای سخت افزاری ضروری برای اجرای ویندوز ۱۱ را دارند، قابلیت “ویندوز آپدیت” به کاربر درباره قابل دسترس بودن این ارتقا اطلاع می دهد. کاربران همچنین می توانند به بخش تنظیمات، سیستم و سپس ویندوز آپدیت مراجعه کرده و قابل دسترس بودن ارتقا به ویندوز ۱۱ برای دستگاهشان را چک کنند.

وودمن به مدلهای مختلف رایانه شخصی ویندوز ۱۰ که افراد می توانند اکنون خریداری کرده و سپس به ویندوز ۱۱ ارتقا دهند اشاره کرد که شامل ایکس پی اس ۱۳ شرکت دل، اسپکتر ایکس ۳۶۰ اچ پی و یوگا اسلیم ۷i Pro لنوو و همچنین دستگاه سورفیس پرو ۷ مایکروسافت هستند.

ویندوز ۱۱ ظاهر مدرنی خواهد داشت و آیکنهای اپلیکیشن در مرکز نوار ابزار نمایش داده می شوند. صداهای جدید کمتر آزاردهنده خواهند بود. مایکروسافت منوی استارت، فروشگاه اپلیکیشن و اپلیکیشن ستینگ را بازطراحی کرده و قرار دادن پنجره های متعدد اپلیکیشن در صفحه راحت تر شده است. اپلیکیشنهای اندرویدی از طریق اپ استور آمازون قابل دسترس خواهند بود. این نوسازی در شرایطی روی می دهد که مایکروسافت با رقابت فزاینده کروم بوک که با سیستم عامل Chrome OS گوگل کار می کند، مواجه است. کروم بوکها قادرند اپلیکیشنهای اندرویدی را اجرا کنند.

با این حال با توجه محبوبیت عظیم سیستم عامل ویندوز ۱۰ هیچ تضمینی وجود ندارد که همه بخواهند به سیستم عامل جدید ارتقا پیدا کنند. مایکروسافت ویندوز ۱۰ را در سال ۲۰۱۵ عرضه کرد که طولانی ترین زمان حضور یک نسخه ویندوز در بازار پیش از عرضه یک نسخه جدید محسوب می شود. ویندوز ۱۰ محبوبترین سیستم عامل رایانه شخصی در جهان بوده و ۱.۳ میلیارد دستگاه فعال ماهانه از این نرم افزار استفاده می کنند. مایکروسافت تا سال ۲۰۲۵ به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ ادامه می دهد و اعلام کرده اگر رایانه شخصی کاربران نمی تواند ویندوز ۱۱ را اجرا کند و آنها نمی خواهند رایانه جدیدی خریداری کنند، می توانند همچنان از ویندوز ۱۰ استفاده کنند.

مایکروسافت در ۲۴ ژوئن ویندوز ۱۱ را به عنوان جانشین ویندوز ۱۰ اعلام و چهار روز بعد برای اعضای برنامه ویندوز اینسایدر عرضه کرد. از آن زمان مایکروسافت هفت آپدیت حاوی تغییرات قابلیتها و ترمیم ایرادها عرضه کرده و اکنون آماده می شود نسخه نهایی ویندوز ۱۱ را برای بسیاری از مشتریان و سازندگان رایانه قابل دسترس کند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، مایکروسافت هفته گذشته اعلام کرده بود از ویندوز ۱۱ در رایانه هایی که با پردازنده های مختلف از جمله تراشه های قدیمی مدل سال ۲۰۱۶ اینتل کار می کنند، پشتیبانی خواهد کرد. وودمن گفت: این شرکت انتظار دارد همه رایانه های شخصی واجد ارتقا تا اواسط سال ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ را دریافت کنند.

11رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: