جدول محتوایی

سرور SSH

در این آموزش، نحوه نصب سرور SSH را در اوبونتو 22.04 LTS به شما نشان خواهیم داد. برای کسانی از شما که نمی‌دانستید، OpenSSH بهترین ابزار اتصال برای ورود از راه دور با پروتکل SSH است. تمام ترافیک را برای از بین بردن استراق سمع، ربودن ارتباط و سایر حملات رمزگذاری می کند.

SSH به طور پیش فرض روی سیستم Ubuntu 22.04 LTS شما نصب یا فعال نیست.

این مقاله فرض می کند که شما حداقل دانش اولیه لینوکس را دارید، می دانید چگونه از ترمینال استفاده کنید و مهمتر از همه، شما سایت خود را روی VPS خود میزبانی می کنید.

خرید VPS

نصب بسیار ساده است و فرض میکنیم که شما در اکانت روت اجرا می‌کنید. در غیر این صورت ممکن است نیاز باشد «sudo» را به دستورات اضافه کنید تا امتیازات روت را دریافت کنید. در این پست آموزشی نحوه نصب گام به گام سرور SSH را در اوبونتو 22.04 به شما نشان خواهم داد. می‌توانید دستورالعمل‌های مشابهی را برای Ubuntu 18.04، 16.04 و هر توزیع مبتنی بر دبیان مانند Linux Mint دنبال کنید.

پیش نیاز ها :

  • سروری که یکی از این سیستم عامل ها را اجرا می کند: اوبونتو 22.04، 20.04، 18.04 و هر توزیع مبتنی بر دبیان مانند لینوکس مینت.
  • توصیه می شود برای جلوگیری از هر گونه مشکل احتمالی از یک سیستم عامل تازه نصب شده استفاده کنید.
  • دسترسی SSH به سرور.

 

سرور ssh

 

نصب سرور SSH روی اوبونتو 22.04

مرحله 1. ابتدا، با اجرای دستورات apt زیر در ترمینال، مطمئن شوید که تمام پکیج های سیستم شما به روز هستند.

sudo apt update
sudo apt upgrade

 

مرحله 2. نصب سرور SSH در اوبونتو 22.04.

به طور پیش فرض، OpenSSH در مخزن پایه اوبونتو 22.04 در دسترس است. اکنون دستور زیر را اجرا کنید تا آخرین نسخه OpenSSH را روی سیستم خود نصب کنید:

sudo apt install openssh-server

پس از اتمام نصب، مطمئن باید شویم که سرویس OpenSSH در حال اجرا است:

sudo systemctl enable ssh
sudo systemctl start ssh
sudo systemctl status ssh

 

مرحله 3. پیکربندی فایروال

ممکن است لازم باشد به اتصالات SSH که از سیستم های مشتری در فایروال می آیند اجازه دهید. بنابراین، از دستور زیر برای ایجاد یک قانون برای اجازه دادن به اتصالات SSH از ماشین های خارجی استفاده کنید:

sudo ufw allow ssh
sudo ufw enable
sudo ufw reload

 

مرحله 4. دسترسی به اوبونتو 22.04 از طریق SSH.

با نصب و فعال شدن SSH، می‌توانید به یک سیستم راه دور، یک رایانه از راه دور دیگر یا یک سرور متصل شوید. می توانید از طریق SSH با استفاده از Putty از ویندوز یا کلاینت های داخلی SSH از Linux یا macOS به سیستم خود متصل شوید:

ssh user@your-server-ip-address

به عنوان مثال، اگر کاربر شما root باشد و آدرس IP سرور 192.168.77.22 باشد، دستور به صورت زیر خواهد بود:

ssh root@192.168.77.22

 

تبریک می گویم! شما سرور SSH را با موفقیت نصب کردید. از اینکه از این آموزش برای نصب سرور SSH در سیستم اوبونتو 22.04 LTS استفاده کردید، سپاسگزاریم. برای راهنمایی بیشتر یا اطلاعات مفید، توصیه می کنیم وب سایت رسمی OpenSSH را بررسی کنید.

 

14رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: