جدول محتوایی

چرا فشرده سازی تصاویر سایت مهم است ؟

آمارها نشان می دهد که میانگین سایز صفحات وب 2.4 مگابایت است و تصاویر 64 درصد از آنها را تشکیل می دهند. یعنی بطور متوسط 1.5 مگابایت از هر صفحه وب را فقط تصاویر تشکیل میدهند. چاره چیست ؟! همانطور که میدانید سرعت بارگذاری سایت رابطه مستقیمی با رتبه آن در موتورهای جستجو دارد. را چاره استفاده از یک سری ابزار های برای فشرده سازی تصاویر است. در ادامه به شما چند تا از بهترین موارد را معرفی میکنیم.

 

 

راههای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. اما مسئله این است که بعد از فشرده سازی تصویر، کیفیت آن کاهش نیابد. شما هم میتوانید از برخی وبسایت ها جهت فشرده سازی استفاده کنید، هم از پلاگین های وردپرس.

 

1. ابزار های مستقل (وبسایتها)

احتمالا بهترین راه برای فشرده سازی استفاده از ابزارهای مستقل است. اما نکته ای که وجود دارد این است که بعضی از آنها دارای محدودیت هستند و تعداد دلخواه را نمیتوان انجام داد.

Tiny PNG

 

 

 

TinyPNG از تکنیک‌های فشرده‌سازی هوشمند برای کاهش حجم فایل‌های PNG یا JPG استفاده می‌کند. این سایت محدودیت دارد و شما می توانید حداکثر 20 تصویر را با حداکثر حجم 5 مگابایت آپلود کنید.

 

Compressor

 

 

 

 

با این سایت اندازه تصاویر خود را تا 90 درصد کاهش دهید و در عین حال کیفیت تصویر خود را حفظ کنید. سایت compressor.io از JPEG، PNG، GIF و SVG پشتیبانی می کند و محدودیت حجم فایل ها 10 مگابایت است.

 

Compress Now

 

 

این ابزار یعنی  Compressnow یک ویژگی خاص دارد. شما میتوانید درصد فشرده سازی را به دلخواه تفییر دهید و خروجی را به اندازه دلخواه فشرده کنید.

Kraken

 

قابلیت ویژه این سایت این است که میتوانید از Google Drive و Drop Box هم عکس آپلود کنید. همچنین شما امکان بهینه سازی بین 3 حالت LOSSY، LOSSLESS و EXPORT را دارید.

 

افزونه های ضروری سایتهای آموزشی وردپرسی | بهترین افزونه های LMS

 

2. افزونه های وردپرس

اگر میخواهید سرعت کارتان بالا برود و سریعتر به نتیجه دلخواه برسید، کافیست در وردپرس خود پلاگین های زیر را نصب نمایید.

 

EWWW Image Optimizer

 

 

اگر برایتان مهم است که بعد از آپلود تصاویر، با کاهش حجم، کیفیت کاهش نیابدریال قطعا یکی از بهترین گزینه هاست.

 

Smush

 

 

افزونه Smush با بیش از یک میلیون نصب فعال، از محبوب ترینها در این زمینه است. در نسخه رایگان آن تنها امکان قشرده سازی50 عکس را دارید. این افزونه به شما این امکان را میدهد تا بصورت یکجا یا در حین آپلود، فرایند فشرده سازی را انجام دهید.

 

TinyPNG

 

 

افزونه ای که ما آن را به شما پیشنهاد میکنیم، اقزونه TinyONG است. همچنین این اقزونه بصورت یک ابزار مستقل هم ارائه شده. که آن را در قسمت وبسایت ها معرفی کردیم.

 

Short Pixel

 

 

نه تنها یک تصاویر، بلکه میتواند PDF را با فشرده سازی کنید. با WooCommerce نیز سازگار است و فایل های GIF، PNG، JPG و PDF را پردازش می کند.

 

نتیجه:

امیدواریم با افزونه هایی که به شما معرفی کردیم، بتوانید سرعت لود سایت خود را تا حد زیادی کاهش دهید. ممنون از همراهی شما.

 

 

 

15رای - امتیاز 5 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: