جدول محتوایی

آیکون های ویجن در تسکبار

یکی از لذت های فراوان یک سیستم عامل جدید، انتخاب ویژگی های جدیدی است که به همراه دارد. و ویندوز 11 تعداد انگشت شماری از آنها، از جمله یک سیستم ویجت جدید را به همراه دارد. ویجت ها در نوار وظیفه (Taskbar) هستند. و به شما امکان می دهد به سرعت به طیف وسیعی از اطلاعات مربوط به آخرین تحولات اخبار، رویدادهای ورزشی، به روز رسانی آب و هوا و تغییرات سهام دسترسی داشته باشید – همه چیزهای معمولی که ممکن است بخواهید در آنها نگه دارید.

خرید گیم سرور

 

همچنین امکان نمایش تنها ویجت های مورد نظر شما در taskbar وجود دارد.

اما ممکن است بخواهید ویجت ها را در taskbar خود حذف کنید؟ اگر این اپلت‌های کوچک فنجان چای شما نیستند، پس روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. غیرفعال کردن این ویژگی یک فرآیند به اندازه کافی ساده است.

 

 

ویجت ها را از نوار وظیفه ویندوز 11 حذف کنید

ابزارک ها کاربرد خود را دارند، اما این ویژگی است که صفحه نمایش با ارزشی را اشغال می کند. این ممکن است برای برخی از شما راحت نباشد و برای برخی دیگر ممکن است باعث ایجاد مانع شود. همچنین ممکن است گاهی اوقات با مشکل کار نکردن ویجت ها مواجه شوید.

 

 

اگر نمی‌خواهید نماد ویجت ها در taskbar ویندوز 11 ظاهر شود، این روش‌هایی است که می‌توانید برای غیرفعال کردن آن امتحان کنید:

ویجت ها را از نوار وظیفه غیرفعال کنید

این به وضوح ساده ترین راه است. اگرچه مایکروسافت راهی برای غیرفعال کردن موتور ابزارک ها در سیستم عامل ارائه نمی دهد، اما امکان حذف نماد از نوار وظیفه را فراهم می کند که بهترین چیز بعدی است.

 

 

فقط روی نماد ابزارک ها در نوار وظیفه ویندوز 11 کلیک راست کرده و Unpin from taskbar را انتخاب کنید .

ویجت ها را در تنظیمات غیرفعال کنید

برنامه بازطراحی شده تنظیمات در ویندوز 11 نیز گزینه ای برای غیرفعال کردن ویژگی ابزارک دارد. یک سوئیچ کوچک دستی در بخش شخصی سازی به شما امکان می دهد این کار را انجام دهید.

  • Winkey + I را فشار دهید تا تنظیمات اجرا شود.
  • روی Personalization در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.
  • به بخش Taskbar بروید .

  • ابزارک‌ها را در اینجا پیدا کنید و کلید را روی خاموش قرار دهید .

همچنین، می‌توانید روی نوار وظیفه کلیک راست کرده و تنظیمات نوار وظیفه را انتخاب کنید تا مستقیماً به این پانل بروید. ضامن را پیدا کنید و آن را بلغزانید تا ویژگی ابزارک ها خاموش شود.

ویجت ها را از طریق رجیستری غیرفعال کنید

اگر به دلایل عجیبی قادر به استفاده از دو روش ذکر شده در بالا نیستید، یا آنها نتوانستند کار را انجام دهند، راه دیگری برای حذف ویجت ها در ویندوز 11 با استفاده از ویرایشگر رجیستری وجود دارد. در بیشتر موارد به این کار نیازی نیست، اما گزینه غیرفعال کردن ویژگی از این طریق وجود دارد.

  • کلیدهای Winkey + R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.

 

 

 

  • regedit را تایپ کرده و Enter را بزنید.
  • به مسیر زیر بروید یا آدرس آن را در ویرایشگر رجیستری کپی و جایگذاری کنید:
    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced
  • TaskbarDa را پیدا کنید و روی آن دوبار کلیک کنید.

 

 

 

  • داده های مقدار آن را روی 0 تنظیم کنید تا نماد ابزارک ها پنهان شود.

این باید نماد ابزارک ها را در نوار وظیفه در ویندوز 11 غیرفعال کند. اگر نظر خود را تغییر دادید و می خواهید نماد را دوباره نشان دهید، به سادگی داده های مقدار را به 1 تغییر دهید .

نتیجه

ویجت‌ها یک افزودنی عالی جدید برای ویندوز 11 هستند که جایگزین کاشی‌های زنده که در نسخه‌های قبلی بخشی از سیستم عامل بودند، می‌شوند. با این حال، آنها برای همه نیستند. خواه از نحوه اشغال فضای دسکتاپ خود خوشتان نیاید، یا در حین کار باعث حواس پرتی آنها شوید، غیرفعال کردن آنها راه حلی است.

سه روش ساده که در بالا ذکر شد تمام چیزی است که برای خلاص شدن از شر آنها نیاز دارید.

 

14رای - امتیاز 4.9 ممنون از امتیازی که دادید..!

دسته بندی شده در: